Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clos de Paulilles - Collioure
12-03-2014, 08:56 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-03-2014 om 08:26 AM door Fre.)
Bericht: #1
Clos de Paulilles - Collioure
Opnieuw de witte van 2012 in de 't glas. Mooie heldere wijn. Met de ogen dicht (en de neus aan het glas) waan je je direct op een 'plage' aan de Middellandse Zee.
Tropisch fruit, perzik, bloesems, natte steen...
Een mooie ronde volle wijn die mooi ondersteund wordt door de zuren. Lekker, en dit voor maar 9,06 EUR in de afprijzing in Carrefour Hyper Market (komt van een 13 EUR dacht ik)
13-03-2014, 12:02 AM
Bericht: #2
RE: Clos de Paulilles
(12-03-2014 08:56 PM)Fre schreef:  Opnieuw de 2012 in de 't glas. Mooie heldere wijn. Met de ogen dicht (en de neus aan het glas) waan je je direct op een 'plage' aan de Middellandse Zee.
Tropisch fruit, perzik, bloesems, natte steen...
Een mooie ronde volle wijn die mooi ondersteund wordt door de zuren. Lekker, en dit voor maar 9,06 EUR in de afprijzing in Carrefour Hyper Market (komt van een 13 EUR dacht ik)

Witte Collioure, heerlijk!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
13-03-2014, 06:10 PM
Bericht: #3
RE: Clos de Paulilles
Inderdaad vandaar misschien een herinnering aan dit http://www.vinejo.freebb.be/thread-889-p...ml#pid9694

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
13-03-2014, 06:58 PM
Bericht: #4
RE: Clos de Paulilles
(13-03-2014 06:10 PM)koen schreef:  Inderdaad vandaar misschien een herinnering aan dit http://www.vinejo.freebb.be/thread-889-p...ml#pid9694

Had t eerst wat subtieler geprobeerd... Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-03-2014, 10:25 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-03-2014 om 10:31 AM door koen.)
Bericht: #5
RE: Clos de Paulilles - Collioure
Vermoedde ik al en 't is ook niet specifiek op dit berichtje van Fre gericht ... maar ik zie de laatste tijd veel posts zonder AOC of streek (ook van anciens Angry ) en ik vind dat net nuttige info in een titel Wink hé camelaad

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
14-03-2014, 07:30 PM
Bericht: #6
RE: Clos de Paulilles - Collioure
(14-03-2014 10:25 AM)koen schreef:  Vermoedde ik al en 't is ook niet specifiek op dit berichtje van Fre gericht ... maar ik zie de laatste tijd veel posts zonder AOC of streek (ook van anciens Angry ) en ik vind dat net nuttige info in een titel Wink hé camelaad

Inderdaad, dat gebeurt zelfs de besten Big Grin - mss omdat ze soms rechtstreeks verslag uitbrengen en dan wat nuchterheid missen ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-03-2014, 09:34 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-03-2014 om 09:35 PM door Fre.)
Bericht: #7
RE: Clos de Paulilles - Collioure
(14-03-2014 07:30 PM)vinejo schreef:  
(14-03-2014 10:25 AM)koen schreef:  Vermoedde ik al en 't is ook niet specifiek op dit berichtje van Fre gericht ... maar ik zie de laatste tijd veel posts zonder AOC of streek (ook van anciens Angry ) en ik vind dat net nuttige info in een titel Wink hé camelaad

Inderdaad, dat gebeurt zelfs de besten Big Grin - mss omdat ze soms rechtstreeks verslag uitbrengen en dan wat nuchterheid missen ;-)

Koen & Jo: mijn excuses en volledig terechte opmerking. Ik zal er id toekomst op letten!
15-08-2016, 08:01 PM
Bericht: #8
RE: Clos de Paulilles - Collioure
Een wijn van het huis Cazes.
De rosé in het glas, glazen schroefdop, leuk.
Rood fruit maar ook abrikoos, peperkoek, amandel, gedroogd fruit en mineraliteit.
Sappig in de mond, mooi evenwicht, fruitigheid op de voorgrond, eindigt wat droog met rood fruit in de afdronk.
Mooie, complexe rosé die werkelijk pérfect paste bij de tapenade met gedroogde tomaatjes en geitenkaas.
(Dank@T)


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: