Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
23-03-2010, 09:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-03-2010 om 12:31 AM door Kris G.)
Bericht: #1
M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
de 2007 aan het degusteren : had wat tijd nodig in het glas, maar gaf een mooie evolutie, ik kan deze wijn wel waarderen en geeft uitstekende P/K maar (puur persoonlijke smaak) geef mij toch maar een goede bdx, maar ik moet al direct toegeven dat ik voor 10 euro heel goed zal moeten zoeken om dezelfde kwaliteit te vinden, de 93-score van Parker vind ik toch wel overdreven, de score van 89,4 op CT zit volgens mij toch dichter tegen de realiteit
24-03-2010, 05:57 PM
Bericht: #2
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
Mijn eerste idee was alvast: laten liggen!!
Maar ik check deze week nog eens of dat nog altijd zo is Big Grin
24-03-2010, 11:32 PM
Bericht: #3
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
die eerste fles gaf ik slechts 86 zie ik in mijn excel-fileke.

Moet iets mee gescheeld hebben want de fles die 3 uren geleden openging
smaakt me zó man!
Stevig neuske met animale toetsen, aroma's van natte aarde, tipje stront (ja sorry hé zeg) en toast (vermindert met openstaan).
In de mond zo lekker rond, sappig en toch vol. Lichte bitter in de verre afdronk

Een vreugdesprongetje bij de eerste lentedagen...
90+
applaus
24-03-2010, 11:36 PM
Bericht: #4
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
dedju man, volledig vergeten. Heb hier nog ne 2003 van liggen.
Eerste lentedagen ja, vorig week rond deze tijd met KK en Kris al bezig aan de eerste BBQ en natuurlijk bijhorende rosees en nog wa flessen... :-)
@ bert: toaststront... laten registereren en doorzenden aan RP:-)

Wine is sunlight , held together by water !
24-03-2011, 09:04 PM
Bericht: #5
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
Tiens, van een toeval gesproken.
Deed zopas flesje Bila-Haut 07 open en nu zie ik op forum dat het
exact een jaar geleden is dat ik mijn vorige fles opendeed.
Fijn om eens te checken wat de evolutie is na een jaar.

Uit kelder, open, meteen het glas in.
Even walsen.
Bom van rood en zwart fruit en terug dat animale, petrol.
Niet veel later sluit de wijn zich volledig in het glas.
In de mond kan ik enkel beamen wat ik vorig jaar schreef: lekker rond, sappig en toch vol. Lange afdronk met lichte bitter aan het eind.
Deze keer niet het waauw-gevoel van vorig jaar, maar dan vnl. doordat de neus
wegvalt na enkele minuten in het glas.
88/100
Morgen nog eens checken.

Bibere humanum est, ergo bibamus.
25-03-2011, 05:19 PM
Bericht: #6
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
jaar geleden was het BBQ en eerste rosés... :-)
vandaag eens Tempjieke opendoen se

Wine is sunlight , held together by water !
27-08-2013, 06:22 PM
Bericht: #7
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
Ik ga graag op reis maar heb een hekel aan 1000 km. bollen aan één stuk. Daarom lassen we steeds een overnachting in . M'n vrouw vraagt zich af, en terecht, waarom die overnachting dient te gebeuren op 850 km. De reden is Chapoutier. M'n stuur trekt naar rechts aan afrit 13 (voorbij Lyon). Wat ik steevast meebreng is de Occultum Lapidem. Deze keer de 2012 in het glas. Primair fruit (kers en blauwe bes) maar ook die animale toets (in tegenstelling tot de gewone cuvée) en wat witte peper (14,5 % alc.). Na wat rust in het glas zet het fruit zich verder door. Zeer sappig en knapperig. Ik geef die gerust een 90 en laat de andere flessen nog wat rusten...
27-08-2013, 08:32 PM
Bericht: #8
RE: M. Chapoutier Côtes du Roussillon Villages Latour Domaine de Bila-Haut Occultum Lapi
Nog 1 fleske van liggen...
Moet die mss opentrekken op 24/03/14, 4j na die fles die ik hierboven besproken heb
en 4j na Venne zijnen rosé-BBQ Wink

Bibere humanum est, ergo bibamus.


Ga naar locatie: