Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bertani Valpolicella
08-04-2014, 09:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-04-2014 om 01:33 PM door Kris G.)
Bericht: #1
Bertani Valpolicella
deze 2007 heeft een blend van 80% Corvina en 20% Rondinella, in de mond fris, korrelige tannine-structuur, knapperig, zoete kers en framboos, vrij lichte structuur, doet zelfs een beetje aan een Bourgogne denken, er is geen haast om dit te drinken, maar ergens denk ik wel dat je dit niet te lang moet laten liggen : hij kan er wel tegen, maar dan zal het fruit wat meer op de achtergrond komen en het is net dat dat deze wijn fris houdt, binnen een jaar op zijn top denk ik, in de afdronk merk je dat deze wijn net nog iets te bitter voor de dag komt, maar de afdronk wordt wel beter in balans na wat zuurstof, score 88-89

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
14-03-2020, 08:02 PM
Bericht: #2
RE: Bertani Valpolicella
Novarè Corvina 2017, IGT Verona

Een 100% Corvina. Een wijn die me heel hard een Beaujolais gevoel geeft, rood fruit, floraliteit, maar ook mineraliteit. Heel lichte wijn, vrij eenvoudig ook, maar met datzelfde doordrinkgehalte van een lekkere Beaujolais. Ook die mineraliteit komt terug in de mond. Fraicheur, en wat rijpe tannine.

Geen grote wijn, maar wel één die absoluut niet vermoeit en waar het glas toch snel leeg van is.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: