Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de Nerleux
05-05-2014, 06:23 PM
Bericht: #1
Domaine de Nerleux
Clos des Châtains Saumur Champigny 2010
"Goh dat is goede wijn...": mijn wederhelft is nogal enthousiast.
Dat wist ik vooraf, want deze wijn is 100% Cabernet Franc, en dat heeft ze graag.
(Als ik een flesje voor mezelf wil houden, dan open ik iets met Carignan, want om een of andere reden moet ze daar niets van hebben. En ze haalt het er altijd onverbiddellijk uit...)

De wijn dan:
Paarsrode kleur met lila randje.
Een zekere rokerigheid in de neus, met zwart fruit (blauwe bes, bosbes) en een peper / specerijen-toetsje (korianderbessen..).
Volmondige wijn met nu nog prominent aanwezige, maar gestructureerde tannines, omgeven door fruitigheid en mooie zuurtjes. Moioie balans. De afdronk is zeker niet droogtrekkend, maar geeft een mooi nablijvend mondgevoel met wat rood en zwart fruit.

Hopelijk staan er dit weekend wijnen van dit domein op de proeftafel bij Tinto...
05-05-2014, 11:24 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de Nerleux
(05-05-2014 06:23 PM)Marc schreef:  Clos des Châtains Saumur Champigny 2010
"Goh dat is goede wijn...": mijn wederhelft is nogal enthousiast.
Dat wist ik vooraf, want deze wijn is 100% Cabernet Franc, en dat heeft ze graag.
(Als ik een flesje voor mezelf wil houden, dan open ik iets met Carignan, want om een of andere reden moet ze daar niets van hebben. En ze haalt het er altijd onverbiddellijk uit...)

De wijn dan:
Paarsrode kleur met lila randje.
Een zekere rokerigheid in de neus, met zwart fruit (blauwe bes, bosbes) en een peper / specerijen-toetsje (korianderbessen..).
Volmondige wijn met nu nog prominent aanwezige, maar gestructureerde tannines, omgeven door fruitigheid en mooie zuurtjes. Moioie balans. De afdronk is zeker niet droogtrekkend, maar geeft een mooi nablijvend mondgevoel met wat rood en zwart fruit.

Hopelijk staan er dit weekend wijnen van dit domein op de proeftafel bij Tinto...

Ja, carignan kan wat wringen hé... Hoewel, cabernet franc ook eigenlijk.. Die Nerleux is echter fruitgedreven herinner ik me uit de les, zeker goede PQ!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-05-2014, 08:38 AM
Bericht: #3
RE: Domaine de Nerleux
Hallo Marc en Vinejo,

Er staan zelfs 7 wijnen/schuimwijnen van Domaine de Nerleux op de proeftafel, zowel fruitgedreven als serieuzere stijlen met goed gedoseerde nieuwe eik.

Dit zijn ze :

Domaine de Nerleux "La Folie des Loups"
AOC Crémant de Loire

Domaine de Nerleux "La folie des Loups" Rosé
AOC Crémant de Loire

Domaine de Nerleux Saumur Blanc
AOC Saumur 2012

Domaine de Nerleux "Les Loups Blancs"
AOC Saumur 2012

Domaine de Nerleux "Les Nerleux"
AOC Saumur Champigny 2010

Domaine de Nerleux "Clos des Châtains"
AOC Saumur Champigny 2010

Domaine de Nerleux "Les Loups Noirs"
AOC Saumur Champigny 2009


Ga naar locatie: