Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Berselli & Olivieri , Francesco Achilli, Santa Maria della Versa
10-06-2014, 10:03 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-06-2014 om 10:08 PM door Benz.)
Bericht: #1
Berselli & Olivieri , Francesco Achilli, Santa Maria della Versa
Vanmorgen in de plaatselijke Delhaize deze wijn tegengekomen. Berselli & Olivieri Signature Collection CABARNET SAUVIGNON 2012 (speciale fles ook). Ik dacht deze wil ik wel eens proeven. Uurtje op voorhand in de karaf. Meteen zeer mooie neus. In de mond dirrect een zeer ronde zachte evenwichtige wijn die niet echt jong overkomt, ook niet te veel storende tannines in het eerste glas, zeer mooie afdronk ook. Maar de wijn word niet beter naargelang de fles openstaat, integendeel de zuren komen meer en meer opzetten en het hout overheerst iets te veel, misschien toch nog wat jong dus. Maar wel weer een leuke ervaring rijkerWink

Save water drink wine!
10-06-2014, 10:11 PM
Bericht: #2
RE: Berselli & Olivieri , Francesco Achilli, Santa Maria della Versa
(10-06-2014 10:03 PM)Benz schreef:  Vanmorgen in de plaatselijke Delhaize deze wijn tegengekomen. Berselli & Olivieri Signature Collection CABARNET SAUVIGNON 2012 (speciale fles ook). Ik dacht deze wil ik wel eens proeven. Uurtje op voorhand in de karaf. Meteen zeer mooie neus. In de mond dirrect een zeer ronde zachte evenwichtige wijn die niet echt jong overkomt, ook niet te veel storende tannines in het eerste glas, zeer mooie afdronk ook. Maar de wijn word niet beter naargelang de fles openstaat, integendeel de zuren komen meer en meer opzetten en het hout overheerst iets te veel, misschien toch nog wat jong dus. Maar wel weer een leuke ervaring rijkerWink

Zou goed kunnen dat die morgen dan weer zeer lekker is... Of is dat al niet meer mogelijk...? Cool

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-06-2014, 10:17 PM
Bericht: #3
RE: Berselli & Olivieri , Francesco Achilli, Santa Maria della Versa
(10-06-2014 10:11 PM)vinejo schreef:  
(10-06-2014 10:03 PM)Benz schreef:  Vanmorgen in de plaatselijke Delhaize deze wijn tegengekomen. Berselli & Olivieri Signature Collection CABARNET SAUVIGNON 2012 (speciale fles ook). Ik dacht deze wil ik wel eens proeven. Uurtje op voorhand in de karaf. Meteen zeer mooie neus. In de mond dirrect een zeer ronde zachte evenwichtige wijn die niet echt jong overkomt, ook niet te veel storende tannines in het eerste glas, zeer mooie afdronk ook. Maar de wijn word niet beter naargelang de fles openstaat, integendeel de zuren komen meer en meer opzetten en het hout overheerst iets te veel, misschien toch nog wat jong dus. Maar wel weer een leuke ervaring rijkerWink

Zou goed kunnen dat die morgen dan weer zeer lekker is... Of is dat al niet meer mogelijk...? Cool

Er blijven voorlopig nog 2 glaasjes overWink

Save water drink wine!
11-06-2014, 09:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-06-2014 om 10:53 PM door Benz.)
Bericht: #4
RE: Berselli & Olivieri , Francesco Achilli, Santa Maria della Versa
Dag 2: iets ronder en zachter als gisteren na een paar uur in het glas, minder storende tannines en ook wat minder hout. 87 ptn. Conclusie: Zeer mooie wijn toen hij meteen uit de fles kwam, mooie neus en in het glas zachte ronde evenwichtige wijn met voldoende karakter en mooie afdronk ook, wijn die niet meteen jong overkwam. Maar hoe langer de fles open staat meer en meer storende tannines en veel te veel hout, ook de neus was meteen na het openen perfect, daarna net als in de mond het hout dat overheerst. Dan toch wat te jong? meteen na het openen ging hij richting 90 score na een tijdje zakt hij naar 87.

Save water drink wine!
15-02-2021, 09:42 AM
Bericht: #5
RE: Berselli & Olivieri , Francesco Achilli, Santa Maria della Versa
2017 Alma Berselli & Solferino Signature Collection Salento IGT, Primitivo

Ik heb deze al vaker in de Delhaize gekocht (telkens in promotie). Dit blijft toch een lekker wijntje. Instant drinkgenot zonder meer.


Ga naar locatie: