Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de La Courtade
08-07-2014, 09:24 PM
Bericht: #1
Domaine de La Courtade
Domaine de La Courtade
Côtes de Provence 2009

12% Alc. - 97 % Mourvèdre en 3% Syrah - 15 maanden barrique

Donker rood fruit, chocolade, animale toetsen, cederhout maar goed doorweven met het fruit, enorm kruidig en zeer evenwichtig. De wijn oogt niet alleen zeer jong, hij smaakt ook jong en als of hij nog een zeer lang leven voor zich heeft. Wat een lekkere wijn! Ik kende het domein niet en heb daarom onlangs slechts één flesje besteld bij 1vin1jour aan 16,90 Euro. Daar heb ik nu wel spijt van. Ik vind dit wel een topper.
Had ook van hetzelfde domein zowel de witte als de rode L'Alycastre besteld (ook maar één flesje) en beide wijnen waren ook uitstekend.
08-07-2014, 09:50 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de La Courtade
(08-07-2014 09:24 PM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine de La Courtade
Côtes de Provence 2009

12% Alc. - 97 % Mourvèdre en 3% Syrah - 15 maanden barrique

Donker rood fruit, chocolade, animale toetsen, cederhout maar goed doorweven met het fruit, enorm kruidig en zeer evenwichtig. De wijn oogt niet alleen zeer jong, hij smaakt ook jong en als of hij nog een zeer lang leven voor zich heeft. Wat een lekkere wijn! Ik kende het domein niet en heb daarom onlangs slechts één flesje besteld bij 1vin1jour aan 16,90 Euro. Daar heb ik nu wel spijt van. Ik vind dit wel een topper.
Had ook van hetzelfde domein zowel de witte als de rode L'Alycastre besteld (ook maar één flesje) en beide wijnen waren ook uitstekend.

Leve de mourvèdre! Wink
Die 12% alcohol is verbazend voor zo n wijn in 2009...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-07-2014, 11:17 PM
Bericht: #3
RE: Domaine de La Courtade
Heb even nagekeken en toch 12%. Had ook totaal geen alcoholimpressie wat de wijn lekker lichtvoettig maakte. Inderdaad, leve de mourvèdre!!
02-08-2016, 08:24 PM
Bericht: #4
RE: Domaine de La Courtade
L'Alycastre 2015 AOP Côtes de Provence

Het domaine de La Courtade ligt op het eilandje Porquerolles onder de Franse zuidkust, in de Middellandse zee vlak onder Hyères.
De basiswijnen van het domein, zowel wit, rood als rosé, heten l'Alycastre. Deze witte is vnl. gemaakt van rolle.
Wanneer je een goed gemaakte Provencewijn thuis drinkt in de zomer heb je altijd zo een beetje een vakantiegevoel vind ik. Deze doet niet onder. Heel fris, met veel fruit. Een beetje een combinatie van citrus en exotisch fruit met een aangenaam zuurtje. Geen wijn om veel bij na te denken maar gewoon een plezant, eenvoudig maar goed gemaakte zomerwijn die vlot, zelfs heel vlot, wegdrinkt. De mouvèdres daar vind ik ook wel best te pruimen. Heel wat minder alcohol dan vasteland. Zal de constante frisse zeebries zijn zeker!


Bijlagen Afbeeldingen
   


Ga naar locatie: