Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klassewijnen Colruyt
25-09-2014, 11:50 AM
Bericht: #1
Klassewijnen Colruyt
Hey iedereen ,

Heeft er iemand ervaring met Klassewijnen Colruyt ?
Dan heb ik het niet over levering van de wijnen zelf , want na 2 dagen kun je die gewoon afhalen in de Colruyt zelf ,maar ik bedoel meer over de bewaring ervan .
Ik heb een tijdje geleden 3 flessen Brunello's van La Fuga gekocht , maar ik heb ze nog nie opgedronken en nu zie ik ook andere wijnen die mij interesseren ,namelijk de Cabreo Il borgo met 8 a 9 € verschil tov een andere wijnhandel .
Dus ik wil er eventueel eerst ene kopen en proeven voordat ik er meerder koop .

Groeten en alvast bedankt e
25-09-2014, 01:00 PM
Bericht: #2
RE: Klassewijnen Colruyt
(25-09-2014 11:50 AM)boumi80 schreef:  Hey iedereen ,

Heeft er iemand ervaring met Klassewijnen Colruyt ?
Dan heb ik het niet over levering van de wijnen zelf , want na 2 dagen kun je die gewoon afhalen in de Colruyt zelf ,maar ik bedoel meer over de bewaring ervan .
Ik heb een tijdje geleden 3 flessen Brunello's van La Fuga gekocht , maar ik heb ze nog nie opgedronken en nu zie ik ook andere wijnen die mij interesseren ,namelijk de Cabreo Il borgo met 8 a 9 € verschil tov een andere wijnhandel .
Dus ik wil er eventueel eerst ene kopen en proeven voordat ik er meerder koop .

Groeten en alvast bedankt e

Zal wel even goed of even slecht bewaard worden als in de standaard wijnwinkel en als er een slechte fles tussenzit kan je ze zonder discussie terugbrengen.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
25-09-2014, 01:04 PM
Bericht: #3
RE: Klassewijnen Colruyt
(25-09-2014 11:50 AM)boumi80 schreef:  Hey iedereen ,

Heeft er iemand ervaring met Klassewijnen Colruyt ?
Dan heb ik het niet over levering van de wijnen zelf , want na 2 dagen kun je die gewoon afhalen in de Colruyt zelf ,maar ik bedoel meer over de bewaring ervan .
Ik heb een tijdje geleden 3 flessen Brunello's van La Fuga gekocht , maar ik heb ze nog nie opgedronken en nu zie ik ook andere wijnen die mij interesseren ,namelijk de Cabreo Il borgo met 8 a 9 € verschil tov een andere wijnhandel .
Dus ik wil er eventueel eerst ene kopen en proeven voordat ik er meerder koop .

Groeten en alvast bedankt e

er is een zeer uitgebreid topic hierover bij Koopjes : "Nieuwe folder Collishop"

ik heb de Cabreo en La Fuga ook gekocht, ik heb al heel veel gekocht bij Collishop en tot nu toe 2x een probleem gehad : wijn die er al iets langer lag die volgens mij toch slecht bewaard was (of een ander probleem), die beide dozen zijn zonder discussie teruggenomen en terugbetaald geweest, dus weinig risico, maar ik probeer toch te focussen op iets recentere jaargangen, maar ik denk dat het risico bij Collishop door de terugname politiek zowat het laagste is van alle grote spelers

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
25-09-2014, 02:24 PM
Bericht: #4
RE: Klassewijnen Colruyt
(25-09-2014 11:50 AM)boumi80 schreef:  Hey iedereen ,

Heeft er iemand ervaring met Klassewijnen Colruyt ?
Dan heb ik het niet over levering van de wijnen zelf , want na 2 dagen kun je die gewoon afhalen in de Colruyt zelf ,maar ik bedoel meer over de bewaring ervan .
Ik heb een tijdje geleden 3 flessen Brunello's van La Fuga gekocht , maar ik heb ze nog nie opgedronken en nu zie ik ook andere wijnen die mij interesseren ,namelijk de Cabreo Il borgo met 8 a 9 € verschil tov een andere wijnhandel .
Dus ik wil er eventueel eerst ene kopen en proeven voordat ik er meerder koop .

Groeten en alvast bedankt e

Zelf goede ervaringen met Colruyt Klassewijnen (de wijnen die je noemt heb ik echter nog niet gedronken). Colruyt Klassewijnen is zowat de enige supermarkt waar ik nog wijn koop...

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
25-09-2014, 02:52 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-09-2014 om 03:19 PM door boumi80.)
Bericht: #5
RE: Klassewijnen Colruyt
ok alvast bedankt voor de reacties e
@ Kris G

Heb je ze al gedronken ? Vond je ze goed ?

Ik heb de gewone La Fuga 2008 nog niet gedronken , maar de Riserva ervan , de Due Sorelle 2004 is wel de moeite (tijdje geleden een kistje op een italiaanse website gekocht)
Ik kan niet in detail treden qua smaken , want ben nog maar een beginner :-)
Begin volgend jaar wel een wijncursus(kijk er naar uit )
Soit , kwam eigenlijk op neer da mijn vrouw op terras kwam en opeens zei van , amai die ruikt wel heel goe e :-) en dan gezwegen over de smaak .

Riserva 2006
La Fuga 2005
La Fuga 2007
heb ik ook nog flessen van liggen maar nog niet van geproeft .
Ben nog op zoek naar de La Fuga 2006 en de Riserva 2001 .
25-09-2014, 03:40 PM
Bericht: #6
RE: Klassewijnen Colruyt
(25-09-2014 02:52 PM)boumi80 schreef:  ok alvast bedankt voor de reacties e
@ Kris G

Heb je ze al gedronken ? Vond je ze goed ?

Ik heb de gewone La Fuga 2008 nog niet gedronken , maar de Riserva ervan , de Due Sorelle 2004 is wel de moeite (tijdje geleden een kistje op een italiaanse website gekocht)
Ik kan niet in detail treden qua smaken , want ben nog maar een beginner :-)
Begin volgend jaar wel een wijncursus(kijk er naar uit )
Soit , kwam eigenlijk op neer da mijn vrouw op terras kwam en opeens zei van , amai die ruikt wel heel goe e :-) en dan gezwegen over de smaak .

Riserva 2006
La Fuga 2005
La Fuga 2007
heb ik ook nog flessen van liggen maar nog niet van geproeft .
Ben nog op zoek naar de La Fuga 2006 en de Riserva 2001 .

Cabreo heb ik 2009 en 2010 liggen, maar die laat ik nog even liggen

La Fuga Brunello heb ik al een paar keer geproefd en zit p/k wel OK zonder super te zijn, de meeste betere Brunello wordt echter meestal veel te jong gedronken, ik heb er me ook al schuldig aan gemaakt Blush

2003 (te) jong 87 gescoord, mijn laatste fles 91 gescoord...

ik heb nog 2004, 2006 en 2007 liggen, maar geduld is een mooie deugd

op dit ogenblik geen enkele Brunello op dronk liggen banghead

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
28-09-2014, 01:50 PM
Bericht: #7
RE: Klassewijnen Colruyt
De website van Carrefour is te rommelig en de levertermijn van Delhaize is te lang, dus, ja, als ik eens iets bestel, dan is het bij Colruyt. Een keer of drie, vier gedaan en nog geen miserie gehad.
28-09-2014, 04:45 PM
Bericht: #8
RE: Klassewijnen Colruyt
Same here - Colruyt valt goed mee en kijk regelmatig wel eens op hun website - correcte prijzen // Is ook bij mij de enige supermarkt waar ik wijn bestel...

Wine is sunlight held together by water…
By Galileo Gillilei
30-09-2014, 08:32 AM
Bericht: #9
RE: Klassewijnen Colruyt
Ik gebruik ook regelmatig Colruyt.
Steeds correcte levering en prijs(correcties).
07-01-2015, 04:39 PM
Bericht: #10
RE: Klassewijnen Colruyt
Ik doe ook regelmatig een bestelling bij klassewijnen van Colruyt en ben er toch heel tevreden over.

Heel wat goede wijnen aan een democratische prijs vind ik. Pluspunt is ook dat je per fles kan kopen (al dan niet met een herverpakkingskost). Ideaal om eens een wijntje uit te proberen dus. De relatief snelle levering is ook een pluspunt.
Bij de Delhaize kan je alleen maar per kist/karton kopen, dus daar heb ik voorlopig nog maar één bestelling gedaan (en enkel van een wijn die ik kende).

Ik vind enkel de website wat oubollig en je vindt er ook niet alle wijntjes die ze in stock hebben op.
Tip: zoek je wijnen op http://www.ontdekjecolruytwijn.be Ik heb daar al wijnen op terug gevonden die niet op de website van klassewijnen stonden, maar blijkbaar wel in stock waren. Van de wijnen die enkel online te bestellen zijn, krijg je daar de link naar hun webshop (klassewijnen). Heb zo vorig jaar nog een kistje Almaviva 2010 kunnen kopen die niet op klassewijnen terug te vinden was ;-)

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
20-05-2015, 09:08 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-05-2015 om 09:09 PM door Mathijs81.)
Bericht: #11
RE: Klassewijnen Colruyt
De Nenin topjaar 2009 staat nu onder de 50 Euro / fles bij Colruyt, dus dan maar een kist van 6 gekocht Blush

When in doubt ... drink Pomerol !
20-05-2015, 10:34 PM
Bericht: #12
RE: Klassewijnen Colruyt
(20-05-2015 09:08 PM)Mathijs81 schreef:  De Nenin topjaar 2009 staat nu onder de 50 Euro / fles bij Colruyt, dus dan maar een kist van 6 gekocht Blush

Weer enkele adoptiekindjes erbijapplaus

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
20-05-2015, 11:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-05-2015 om 11:01 PM door Mathijs81.)
Bericht: #13
RE: Klassewijnen Colruyt
(20-05-2015 10:34 PM)TheWineVet schreef:  
(20-05-2015 09:08 PM)Mathijs81 schreef:  De Nenin topjaar 2009 staat nu onder de 50 Euro / fles bij Colruyt, dus dan maar een kist van 6 gekocht Blush

Weer enkele adoptiekindjes erbijapplaus

Tja, mijn best vriend ( handelaar en zelf grote liefhebber ) had me dit wijnhuis leren kennen een paar jaar geleden.
Hij had me toen een 200? voor de neus gezet en bingo .... ik was direct verknocht aan deze heerlijke Pomerol Heart.

When in doubt ... drink Pomerol !
21-05-2015, 09:04 AM
Bericht: #14
RE: Klassewijnen Colruyt
Momenteel ook Domaine de Sénéchaux 2011 (Ch9dP) in promo rond de 25 €. Koopje ! Ook hoge scores van de critics (RP92/WS93) voor wie dat interesseert.

Ik heb er al een zeer indrukwekkende 2007 van gedronken en heb 2010 en 2011 (nu nog wat meer) in de kelder liggen Slurp
21-05-2015, 11:12 AM
Bericht: #15
RE: Klassewijnen Colruyt
(20-05-2015 09:08 PM)Mathijs81 schreef:  De Nenin topjaar 2009 staat nu onder de 50 Euro / fles bij Colruyt, dus dan maar een kist van 6 gekocht Blush

2

Ook 2 flesjes van die Campo Al Mare Bolgheri Superiore Baia al Vento 2009 (what's in a name zeg Confused ) besteld. Eens een Toscaantje ontdekken Smile

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
21-05-2015, 09:54 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-05-2015 om 09:54 PM door Biff.)
Bericht: #16
RE: Klassewijnen Colruyt
(21-05-2015 09:04 AM)Dave schreef:  Momenteel ook Domaine de Sénéchaux 2011 (Ch9dP) in promo rond de 25 €. Koopje ! Ook hoge scores van de critics (RP92/WS93) voor wie dat interesseert.

Ik heb er al een zeer indrukwekkende 2007 van gedronken en heb 2010 en 2011 (nu nog wat meer) in de kelder liggen Slurp
thank you voor de tip Dave!
Ik zou er wel es een 2tal durven aanschaffen...

Live your life to the fullest, because it only happens once...


Ga naar locatie: