Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Terra d' Hom Priorat
04-10-2014, 07:59 PM
Bericht: #1
Terra d' Hom Priorat
Om maar even tegengewicht te geven met een Priorat die wel geslaagd was Wink

Donderdag schonk ik na zes andere Catalaanse wijnen als apotheose de Terra d'Hom 2004. Ik dronk deze wijn al eerder, (denk in 2008 of zo) na een syntra-les en toen dacht zowat elke proever aan een goede St Emilion GCC.
En ook nu, op zijn 10 jaar, had deze wijn een zekere Bordeaux- touch.
Heel mooi versmolten, lang en vooral zeer diep.
Zorgde bij de proevers voor zo n moment waarop je denkt

[Afbeelding: this_is_it_wine_label.jpg?height=225&width=225]

Momenteel is de 2010 verkrijgbaar bij Alhambra (33 euro)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-10-2014, 09:15 PM
Bericht: #2
RE: Terra d' Hom Priorat
(04-10-2014 07:59 PM)vinejo schreef:  Om maar even tegengewicht te geven met een Priorat die wel geslaagd was

ik heb hem niet gerated op CT, ik vond het niet fair om hem een lage score te geven aangezien het ondermaatse presteerden bijna zeker aan de bewaring lag Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
04-10-2014, 11:16 PM
Bericht: #3
RE: Terra d' Hom Priorat
(04-10-2014 07:59 PM)vinejo schreef:  Om maar even tegengewicht te geven met een Priorat die wel geslaagd was Wink

Donderdag schonk ik na zes andere Catalaanse wijnen als apotheose de Terra d'Hom 2004. Ik dronk deze wijn al eerder, (denk in 2008 of zo) na een syntra-les en toen dacht zowat elke proever aan een goede St Emilion GCC.
En ook nu, op zijn 10 jaar, had deze wijn een zekere Bordeaux- touch.
Heel mooi versmolten, lang en vooral zeer diep.
Zorgde bij de proevers voor zo n moment waarop je denkt

[Afbeelding: this_is_it_wine_label.jpg?height=225&width=225]

Momenteel is de 2010 verkrijgbaar bij Alhambra (33 euro)

2004 topjaar en 18/20 van Decanter .... dat kan alleen maar goed zijn .... 90% syrah dat is niet allendaags voor Priorat.

Grts

In blind, we trust Cool
05-10-2014, 01:29 PM
Bericht: #4
RE: Terra d' Hom Priorat
(04-10-2014 07:59 PM)vinejo schreef:  Om maar even tegengewicht te geven met een Priorat die wel geslaagd was Wink

Donderdag schonk ik na zes andere Catalaanse wijnen als apotheose de Terra d'Hom 2004. Ik dronk deze wijn al eerder, (denk in 2008 of zo) na een syntra-les en toen dacht zowat elke proever aan een goede St Emilion GCC.
En ook nu, op zijn 10 jaar, had deze wijn een zekere Bordeaux- touch.
Heel mooi versmolten, lang en vooral zeer diep.
Zorgde bij de proevers voor zo n moment waarop je denkt

[Afbeelding: this_is_it_wine_label.jpg?height=225&width=225]

Momenteel is de 2010 verkrijgbaar bij Alhambra (33 euro)

Smile Heb ook zo'n reeks krachttermen in mijn hoofd laten passeren bij de Quinta do Ataide, net besproken.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: