Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Esporao
06-10-2014, 06:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-10-2014 om 06:09 PM door Terretoir.)
Bericht: #1
Esporao
Jordaens:

2. Esporão Reserva 2011
D.O. Alentejo
Aragonês, Trincadeira, Cabernet Sauvignon, Alicante Bouschet.
Volle kleur, jong, nog wat violet, mooie gekleurde tranen.
Veel jammy rood en zwart fruit aan de intense neus, eik, koffie, kruiden, alcool canfré, toetsje munt.
Goede molligheid, hoge zuren en tannines. Lange afdronk.

Ikzelf:

3. Esporao 2011 Reserva Alentejo Portugal
=> blend van 27 druiven ;-) Een viertal dus, ben ze kwijt... Nogal strenge zuren en taninnes, nog niet op dronk. Kwam na aantal uren karaf nog niet op zen plooi. Conclusie: dit kan een mooie wijn worden, alles is aanwezig en correct gemaakt. Maar zeker nog een 5 tal jaar afblijven. Krijgt nog een herkansing

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
06-10-2014, 10:49 PM
Bericht: #2
RE: Esporao
Ik dronk ergens einde 2010 de Esporão Reserva D.O.C Alentejo; wit 2009 en rood 2008.
Van beide wijnen toen zeer genoten
De druivenrassen waren:
rood : Aragonês / Trincadeira / Cabernet Sauvignon / Alicante Bouschet
wit : Antão Vaz / Arinto / Roupeiro


Bijlagen Afbeeldingen
   

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
13-10-2014, 11:27 PM
Bericht: #3
RE: Esporao
Ze hebben een zeer mooi gamma, ook de witte zijn de moeite! Als je het over PQ wil hebben zijn deze zeker de moeite. Wel verschoten van de bewaarkracht van deze wijnen! De 2011 Reserva in rood is alles behalve klaar...
Voor het eerst gedronken in Portugal dit jaar, nu liggen er enkele in men "kelder".

Schoon etiketten ook e :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
14-10-2014, 12:29 AM
Bericht: #4
RE: Esporao
(13-10-2014 11:27 PM)Tom T schreef:  Ze hebben een zeer mooi gamma, ook de witte zijn de moeite! Als je het over PQ wil hebben zijn deze zeker de moeite. Wel verschoten van de bewaarkracht van deze wijnen! De 2011 Reserva in rood is alles behalve klaar...
Voor het eerst gedronken in Portugal dit jaar, nu liggen er enkele in men "kelder".

Schoon etiketten ook e :-)

Van die rode 2008 heb ik er ook nog een paar van liggen.
Ik kijk er naar uit dat dit wijndomein nu ook op Megavino zal zijn vermits Portugal in de picture staat.
Waar koop je deze wijn?
Ook in Koekelberg ?

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
14-10-2014, 12:54 AM
Bericht: #5
RE: Esporao
(14-10-2014 12:29 AM)don quichotte schreef:  
(13-10-2014 11:27 PM)Tom T schreef:  Ze hebben een zeer mooi gamma, ook de witte zijn de moeite! Als je het over PQ wil hebben zijn deze zeker de moeite. Wel verschoten van de bewaarkracht van deze wijnen! De 2011 Reserva in rood is alles behalve klaar...
Voor het eerst gedronken in Portugal dit jaar, nu liggen er enkele in men "kelder".

Schoon etiketten ook e :-)

Van die rode 2008 heb ik er ook nog een paar van liggen.
Ik kijk er naar uit dat dit wijndomein nu ook op Megavino zal zijn vermits Portugal in de picture staat.
Waar koop je deze wijn?
Ook in Koekelberg ?

Nope, locale wijnhandel in de westhoek hier. Rechtstreekse invoer van Nogueira.be.
Ze gaan er inderdaad in de kijker staan :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
14-10-2014, 10:33 AM
Bericht: #6
RE: Esporao
(14-10-2014 12:29 AM)don quichotte schreef:  
(13-10-2014 11:27 PM)Tom T schreef:  Ze hebben een zeer mooi gamma, ook de witte zijn de moeite! Als je het over PQ wil hebben zijn deze zeker de moeite. Wel verschoten van de bewaarkracht van deze wijnen! De 2011 Reserva in rood is alles behalve klaar...
Voor het eerst gedronken in Portugal dit jaar, nu liggen er enkele in men "kelder".

Schoon etiketten ook e :-)

Van die rode 2008 heb ik er ook nog een paar van liggen.
Ik kijk er naar uit dat dit wijndomein nu ook op Megavino zal zijn vermits Portugal in de picture staat.
Waar koop je deze wijn?
Ook in Koekelberg ?

Ook te koop bij Wijnkennis in Lille

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
14-10-2014, 04:51 PM
Bericht: #7
RE: Esporao
Ook bij Chateau & Co te Haacht (niet zo ver van Leuven).
14-10-2014, 06:53 PM
Bericht: #8
RE: Esporao
http://www.wijnendeclerck.be/nieuws
26-07-2017, 11:54 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-07-2017 om 11:55 AM door Biff.)
Bericht: #9
RE: Esporao
Beiden, wit en rood hier ook bij lokale wijnhandel!
Esporao Réserva rood 2014 moet 17,36 kosten
Esporao Réserva wit 2015 13,08
Ik ga es binnenwippen deze namiddagapplaus

Live your life to the fullest, because it only happens once...
26-07-2017, 02:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-07-2017 om 02:20 PM door don quichotte.)
Bericht: #10
RE: Esporao
(26-07-2017 11:54 AM)Biff schreef:  Beiden, wit en rood hier ook bij lokale wijnhandel!
Esporao Réserva rood 2014 moet 17,36 kosten
Esporao Réserva wit 2015 13,08
Ik ga es binnenwippen deze namiddagapplaus

Spijtig dat alle lokale verkooppunten (voor zover ik weet) deze wijn betrekken via een invoerder uit het Brusselse (Koekelberg).
Resultaat: veel duurder dan in Luxenburg waar ik de rode reserve kocht rond de 12 € en de witte minder dan 10€.( Thanks Rik)

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: