Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CALLMEWINE
03-02-2015, 07:23 PM
Bericht: #1
CALLMEWINE
iemand ervaring met --> http://www.callmewine.com/en/

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
04-02-2015, 01:09 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-02-2015 om 02:10 AM door don quichotte.)
Bericht: #2
RE: CALLMEWINE
Heb daar al 2 maal aangekocht met positief resultaat.
Reken voor een verzending van 12 flessen +/- 2 euro / fles.
Kocht er onder meer Cervaro della Sala van Castello della Sala Antinori 2011 en deze kost bij Superiore.de een goeie 10 Euro per fles duurder en bij een Belgische handelaar 15 Euro meer.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
04-02-2015, 01:11 AM
Bericht: #3
RE: CALLMEWINE
transportkosten zijn bijna identiek als die van Xtrawine

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
04-02-2015, 07:26 AM
Bericht: #4
RE: CALLMEWINE
De guidalberto 2012 zowel bij xtrawine als bij callmewine aan 28,50 .
Beide 1 euro goedkoper dan superiore Smile .
04-02-2015, 11:54 AM
Bericht: #5
RE: CALLMEWINE
Misschien interessant voor een volgende forumaankoop ?

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
04-02-2015, 02:40 PM
Bericht: #6
RE: CALLMEWINE
(04-02-2015 07:26 AM)gertjeuh schreef:  De guidalberto 2012 zowel bij xtrawine als bij callmewine aan 28,50 .
Beide 1 euro goedkoper dan superiore Smile .

toch even die nuance maken dat er bij Superiore sowieso 5% korting zal afgaan en hopelijk nog iets meer (nog geen antwoord gekregen), en dat je bij Superiore gratis levering krijgt, dus in deze is Superiore wel de goedkopere keuze, maar voor (veel) andere wijnen liggen de kaarten wel anders Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
04-02-2015, 09:24 PM
Bericht: #7
RE: CALLMEWINE
(04-02-2015 11:54 AM)shiraz schreef:  Misschien interessant voor een volgende forumaankoop ?

Ik zie wel een aantal dingen die mij interesseren mocht het zover komen Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
04-02-2015, 09:37 PM
Bericht: #8
RE: CALLMEWINE
Ik ben een fan van Callmewine en heb al een drietal keer een bestelling geplaatst. Slechts een keer ging het mis en was er een fles beschadigd bij levering (etiket zat helemaal onder de wijn om een of andere reden) en deze werd kosteloos terug opgehaald en vervangen op een week tijd. Het aanbod is ook mooi, ik heb de indruk dat er ook aandacht is voor de kleinere namen dan bij Superiore, en sommigen zijn echt wel een stuk goedkoper, inclusief verzending, dan de soms echt gortige prijzen bij ons.
19-06-2015, 10:14 PM
Bericht: #9
RE: CALLMEWINE
Bedankt voor de leuke tip! Ik ga er eens een bestelling plaatsen van't weekend.
19-06-2015, 11:49 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-06-2015 om 12:37 AM door don quichotte.)
Bericht: #10
RE: CALLMEWINE
Van waar dachten jullie dat onderstaande levering kwam?Wink
(19-06-2015 10:14 PM)nicksn schreef:  Bedankt voor de leuke tip! Ik ga er eens een bestelling plaatsen van't weekend.

En wat volgens mij een zeer; zeer goede P/K heeft is:
Cygnus Tasca d'Almerita 2012 aan 11,80 € .
Nu nog een tikkeltje te agressief in zijn afdronk; maar 2...3 jaar rust en dit wordt prachtig.Slurp


Bijlagen Afbeeldingen
   

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
20-06-2015, 11:36 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-06-2015 om 12:03 PM door nicksn.)
Bericht: #11
RE: CALLMEWINE
thanks don! Ga die zeker erbij nemen. Zelf nogal een sucker voor valtellina als het op italie aankomt.. Verder nog wat etna rosso en leuk wit.

Moet wel zeggen dat ik een beetje overweldigd ben door het aanbod. Ik ga wat tijd nodig hebben om een leuke p/k selectie te zoeken Smile Op het gemak en niet zoals in de winkel. Voordeel van de online shops zeker?
20-06-2015, 06:45 PM
Bericht: #12
RE: CALLMEWINE
(20-06-2015 11:36 AM)nicksn schreef:  thanks don! Ga die zeker erbij nemen. Zelf nogal een sucker voor valtellina als het op italie aankomt.. Verder nog wat etna rosso en leuk wit.

Moet wel zeggen dat ik een beetje overweldigd ben door het aanbod. Ik ga wat tijd nodig hebben om een leuke p/k selectie te zoeken Smile Op het gemak en niet zoals in de winkel. Voordeel van de online shops zeker?

Veel succes.

In hun programma zitten ook wijnen van Gravner. Alles behalve goedkoop maar goedkoper dan in België.
Bij mijn volgende bestelling zet ik een paar fleskes van Josko Gravner.
Ne gast die volgens mij ne serieuze biodynamische zonneslag moet gehad hebben en er nooit van volledig hersteld is.Wink
Maar zijn wijnen schijnen een uitzonderlijk persoonlijk karakter te hebben en zich volledig te differentiëren van zijn soortgenoten. Sommigen beweren topklasse, anderen zeggen om niet te drinken.

Zelf heb ik nog geen wijn van Gravner gedronken.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
21-06-2015, 08:58 PM
Bericht: #13
RE: CALLMEWINE
(20-06-2015 06:45 PM)don quichotte schreef:  
(20-06-2015 11:36 AM)nicksn schreef:  thanks don! Ga die zeker erbij nemen. Zelf nogal een sucker voor valtellina als het op italie aankomt.. Verder nog wat etna rosso en leuk wit.

Moet wel zeggen dat ik een beetje overweldigd ben door het aanbod. Ik ga wat tijd nodig hebben om een leuke p/k selectie te zoeken Smile Op het gemak en niet zoals in de winkel. Voordeel van de online shops zeker?

Veel succes.

In hun programma zitten ook wijnen van Gravner. Alles behalve goedkoop maar goedkoper dan in België.
Bij mijn volgende bestelling zet ik een paar fleskes van Josko Gravner.
Ne gast die volgens mij ne serieuze biodynamische zonneslag moet gehad hebben en er nooit van volledig hersteld is.Wink
Maar zijn wijnen schijnen een uitzonderlijk persoonlijk karakter te hebben en zich volledig te differentiëren van zijn soortgenoten. Sommigen beweren topklasse, anderen zeggen om niet te drinken.

Zelf heb ik nog geen wijn van Gravner gedronken.

Hey Don ,

Op hoeveel komen deze dan zo voor een flesje ?
Gravner is inderdaad heel duur , jammer genoeg ...
21-06-2015, 11:15 PM
Bericht: #14
RE: CALLMEWINE
(21-06-2015 08:58 PM)gertjeuh schreef:  
(20-06-2015 06:45 PM)don quichotte schreef:  
(20-06-2015 11:36 AM)nicksn schreef:  thanks don! Ga die zeker erbij nemen. Zelf nogal een sucker voor valtellina als het op italie aankomt.. Verder nog wat etna rosso en leuk wit.

Moet wel zeggen dat ik een beetje overweldigd ben door het aanbod. Ik ga wat tijd nodig hebben om een leuke p/k selectie te zoeken Smile Op het gemak en niet zoals in de winkel. Voordeel van de online shops zeker?

Veel succes.

In hun programma zitten ook wijnen van Gravner. Alles behalve goedkoop maar goedkoper dan in België.
Bij mijn volgende bestelling zet ik een paar fleskes van Josko Gravner.
Ne gast die volgens mij ne serieuze biodynamische zonneslag moet gehad hebben en er nooit van volledig hersteld is.Wink
Maar zijn wijnen schijnen een uitzonderlijk persoonlijk karakter te hebben en zich volledig te differentiëren van zijn soortgenoten. Sommigen beweren topklasse, anderen zeggen om niet te drinken.

Zelf heb ik nog geen wijn van Gravner gedronken.

Hey Don ,

Op hoeveel komen deze dan zo voor een flesje ?
Gravner is inderdaad heel duur , jammer genoeg ...

Rood: Ribolla Gialla Anfora Gravner 2007.
Op basis van 100% Ribolla.
45,90 €.
Wit: Breg Anfora Gravner 2007
Op basis van Sauvignon 45%, Pinot Grigio 22%, Chardonnay 18%, en Riesling 15%
48,50 €
Reken hierbij een verzendingskost van 2 Euro per fles als je een totale bestelling van 12 flessen plaatst. ( Mag natuurlijk volledig gemengd zijn met goedkopere wijnen)

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
21-06-2015, 11:25 PM
Bericht: #15
RE: CALLMEWINE
Ik denk dat je Gravner voor min of meer dezelfde prijs in België vindt, heb de Ribolla Gialla alleszins ooit voor 48 euro bij Divino gekocht, weet welk niet meer welk jaar dat was.

Als ik een bestelling plaats bij Callmewine ga ik op twee manieren te werk. Ofwel zoek ik de wijnen op die me tijdens een proeverij bij een Belgische invoerder zijn bevallen, ofwel richt ik me op een regio of type wijn die ik wat meer in detail wil ontdekken, maar die in België te weinig wordt verdeeld. Dit laat je ook toe om een wijn in alle rust te ontdekken, in plaats van op een proeverij.
21-06-2015, 11:40 PM
Bericht: #16
RE: CALLMEWINE
(21-06-2015 11:25 PM)Kupers schreef:  Ofwel richt ik me op een regio of type wijn die ik wat meer in detail wil ontdekken, maar die in België te weinig wordt verdeeld. Dit laat je ook toe om een wijn in alle rust te ontdekken, in plaats van op een proeverij.

Heb ik ook gedaan met de forumaankoop op superiore voor etna rosso, fiano, valpolicella en schiava. Zijn dingen die je hier niet veel vindt...

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
21-06-2015, 11:51 PM
Bericht: #17
RE: CALLMEWINE
(21-06-2015 11:25 PM)Kupers schreef:  Ik denk dat je Gravner voor min of meer dezelfde prijs in België vindt, heb de Ribolla Gialla alleszins ooit voor 48 euro bij Divino gekocht, weet welk niet meer welk jaar dat was.

Als ik een bestelling plaats bij Callmewine ga ik op twee manieren te werk. Ofwel zoek ik de wijnen op die me tijdens een proeverij bij een Belgische invoerder zijn bevallen, ofwel richt ik me op een regio of type wijn die ik wat meer in detail wil ontdekken, maar die in België te weinig wordt verdeeld. Dit laat je ook toe om een wijn in alle rust te ontdekken, in plaats van op een proeverij.

Dit klopt Kupers maar dit zijn oudere jaargangen bij Divino die toen bij Callmewine aan een goeie 40 Euro weggingen.

Aangezien ik vooral met de witte wil experimenteren denk ik dat het gewaagd is een wijn van 2004 te kopen.(ik vrees voor oxidatie en verlies aan fraîcheur)

De 2007 heeft hij pas op de markt gebracht in 2014. ( een beslissing geïnspireerd op zijn kosmische benaderingen en de 7 jaar periode om tot maximale rijpheid te komen Gek? )

Was die rode Ribolla 2003 (?) zijn prijs waard?

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
22-06-2015, 07:34 AM
Bericht: #18
RE: CALLMEWINE
(21-06-2015 11:15 PM)don quichotte schreef:  
(21-06-2015 08:58 PM)gertjeuh schreef:  
(20-06-2015 06:45 PM)don quichotte schreef:  
(20-06-2015 11:36 AM)nicksn schreef:  thanks don! Ga die zeker erbij nemen. Zelf nogal een sucker voor valtellina als het op italie aankomt.. Verder nog wat etna rosso en leuk wit.

Moet wel zeggen dat ik een beetje overweldigd ben door het aanbod. Ik ga wat tijd nodig hebben om een leuke p/k selectie te zoeken Smile Op het gemak en niet zoals in de winkel. Voordeel van de online shops zeker?

Veel succes.

In hun programma zitten ook wijnen van Gravner. Alles behalve goedkoop maar goedkoper dan in België.
Bij mijn volgende bestelling zet ik een paar fleskes van Josko Gravner.
Ne gast die volgens mij ne serieuze biodynamische zonneslag moet gehad hebben en er nooit van volledig hersteld is.Wink
Maar zijn wijnen schijnen een uitzonderlijk persoonlijk karakter te hebben en zich volledig te differentiëren van zijn soortgenoten. Sommigen beweren topklasse, anderen zeggen om niet te drinken.

Zelf heb ik nog geen wijn van Gravner gedronken.

Hey Don ,

Op hoeveel komen deze dan zo voor een flesje ?
Gravner is inderdaad heel duur , jammer genoeg ...

Rood: Ribolla Gialla Anfora Gravner 2007.
Op basis van 100% Ribolla.
45,90 €.
Wit: Breg Anfora Gravner 2007
Op basis van Sauvignon 45%, Pinot Grigio 22%, Chardonnay 18%, en Riesling 15%
48,50 €
Reken hierbij een verzendingskost van 2 Euro per fles als je een totale bestelling van 12 flessen plaatst. ( Mag natuurlijk volledig gemengd zijn met goedkopere wijnen)
Altrovino verdeelde deze vroeger ook , voor ongeveer een gelijkaardige prijs als je de verzendingskosten meerekent als ik me niet vergis .

Maar als je dan bekijkt dat je op je andere tien flessen die je er besteld een ferme duit kan op uit sparen . Doe je op het totale pakket wel altijd winst Smile .

Als je deze wijnen onder de loep neemt , zeker laten weten opt forum aub .
Zou hier ook wel eens iets willen van kopen maar de prijs blijft een struikelblok om ze aan te kopen .
23-06-2015, 09:05 AM
Bericht: #19
RE: CALLMEWINE
(21-06-2015 11:51 PM)don quichotte schreef:  
(21-06-2015 11:25 PM)Kupers schreef:  Ik denk dat je Gravner voor min of meer dezelfde prijs in België vindt, heb de Ribolla Gialla alleszins ooit voor 48 euro bij Divino gekocht, weet welk niet meer welk jaar dat was.

Als ik een bestelling plaats bij Callmewine ga ik op twee manieren te werk. Ofwel zoek ik de wijnen op die me tijdens een proeverij bij een Belgische invoerder zijn bevallen, ofwel richt ik me op een regio of type wijn die ik wat meer in detail wil ontdekken, maar die in België te weinig wordt verdeeld. Dit laat je ook toe om een wijn in alle rust te ontdekken, in plaats van op een proeverij.

Dit klopt Kupers maar dit zijn oudere jaargangen bij Divino die toen bij Callmewine aan een goeie 40 Euro weggingen.

Aangezien ik vooral met de witte wil experimenteren denk ik dat het gewaagd is een wijn van 2004 te kopen.(ik vrees voor oxidatie en verlies aan fraîcheur)

De 2007 heeft hij pas op de markt gebracht in 2014. ( een beslissing geïnspireerd op zijn kosmische benaderingen en de 7 jaar periode om tot maximale rijpheid te komen Gek? )

Was die rode Ribolla 2003 (?) zijn prijs waard?

Ik kocht hier de Ribolla Gialla 2005 als cadeau voor een Italiaanse vriend uit de regio. Ik heb hem helaas zelf niet kunnen proeven, maar ik denk dat ik mezelf eens moet uitnodigen Tongue. Ik heb al vaker gemerkt dat wijnmakers zoal Gravner of Radikon gewoon jaren wachten alvorens hun wijn uit te brengen. Op Dive Bouteille stelde Radikon bijvoorbeeld izjn wijnen uit 2003 en 2004 voor, met 2003 zelfs de recentste jaargang voor een van zijn merlot-wijnen, faut le faire!
23-02-2016, 08:51 AM
Bericht: #20
RE: CALLMEWINE
Blijkbaar verzendt Callmewine niet meer naar bestemmingen buiten Italië.
Jammer, het was voor Italiaanse wijnen 1 van mijn favoriete online winkels.
23-02-2016, 12:11 PM
Bericht: #21
RE: CALLMEWINE
Huh Ook voor mij is dit zowat mijn hoofdleverancier Sad

Er staat wel "at the moment" dus hopen dat het tijdelijk is.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
23-02-2016, 03:12 PM
Bericht: #22
RE: CALLMEWINE
(23-02-2016 12:11 PM)33S schreef:  Huh Ook voor mij is dit zowat mijn hoofdleverancier Sad

Er staat wel "at the moment" dus hopen dat het tijdelijk is.

Ik heb het laatst ook gemerkt. Vreemd.
24-02-2016, 10:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-02-2016 om 10:05 PM door don quichotte.)
Bericht: #23
RE: CALLMEWINE
(23-02-2016 03:12 PM)Dave schreef:  
(23-02-2016 12:11 PM)33S schreef:  Huh Ook voor mij is dit zowat mijn hoofdleverancier Sad

Er staat wel "at the moment" dus hopen dat het tijdelijk is.

Ik heb het laatst ook gemerkt. Vreemd.

Voor mij niet zo vreemd.Rolleyes
Ik verwacht dat het nog een paar maanden gaat duren voor Callmewine terug operationeel zal zijn voor de Belgische markt en andere contreien buiten Italië.
Ik lanceerde hier eens een onderwerp: "Italiaanse maffia of Belgische maffia?"
Heb je hem? huhuh

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
25-02-2016, 10:10 AM
Bericht: #24
RE: CALLMEWINE
(24-02-2016 10:00 PM)don quichotte schreef:  "
Heb je hem? huhuh

Een beetje concrete verduidelijking zou toch welkom zijn.
25-02-2016, 01:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2016 om 01:37 PM door don quichotte.)
Bericht: #25
RE: CALLMEWINE
(25-02-2016 10:10 AM)Corto schreef:  
(24-02-2016 10:00 PM)don quichotte schreef:  "
Heb je hem? huhuh

Een beetje concrete verduidelijking zou toch welkom zijn.

Op dit ogenblik heeft Callmewine allerlei problemen in verband met logistics, douane en BTW.
Zo zijn er klanten die onder vorm van nepfirmas de BTW ontwijken. ( van maffia gesproken)
Enkel buitenlandse klanten met een zogenaamd "excise code" krijgen nog leveringen.
Ik vermoed dat ze door gerechtelijke/financiele instanties op de vingers zijn getikt en dit structureel in orde willen brengen.
En dit laatste zou wel eens langer kunnen duren dan twee maanden als je de bureaucratie in Italië kent.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
25-02-2016, 01:50 PM
Bericht: #26
RE: CALLMEWINE
OK Don. Dat is duidelijk. Bedankt voor de toelichting!


Ga naar locatie: