Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Di Prisco, Campania
26-02-2015, 10:07 AM
Bericht: #1
Di Prisco, Campania
Taurasi 2006. De eerste keer dat ik een aglianico van een wat oudere leeftijd heb gedronken. Eerste slok viel tegen. Gesloten, onevenwichtig, overdreven houtaccenten. Onmiddellijk de karaf in en dit deed de wijn duidelijk veel goed.
Na 2 uur karaf: zwart fruit (zonder de extravagante, vrolijke fruitigheid van jongere aglianico's die ik al eerder dronk), zoethout en op de achtergrond lichte, niet onaangename houttoetsen.

Goede wijn, maar vermoedelijk zijn er voor bijna 30 euro wel nog betere aglianico's te vinden.
26-02-2015, 10:29 AM
Bericht: #2
RE: Di Prisco, Campania
Interessant.

Ik dronk hier vorig jaar de Fiano 2010 van. Zeer opulente wijn was dat voor een Fiano, op het randje af zelfs, maar daardoor toch ook wel interessant.

Met de rode wijnen van Di Prisco heb ik geen ervaring. Ik dacht wel wat Taurasi 2010 te kopen als die op de markt komt.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
26-02-2015, 10:41 AM
Bericht: #3
RE: Di Prisco, Campania
Pfff, ik heb de indruk (en deze is me zijdelings door een wijnhandelaar bevestigd) dat de consensus op de BELGISCHE markt is dat een (gewone, geen riserva) taurasi idd altijd rond de 30 eur moet kosten, ook al is de wijn dit niet waard (terwijl je ze zonder probleem veel goedkoper elders - lees: niet bij BE handelaars - kan vinden).
26-02-2015, 11:51 AM
Bericht: #4
RE: Di Prisco, Campania
Je hebt gelijk. Het is hier al tot in den treure herhaald geweest, maar op xtrawine kun je de Taurasi van Feudi di San Gregorio kopen aan 18 euro incl. verzending, bij Licata kost deze 30 euro ...

Ik dronk hiervan de 2004, dit is een goede wijn aan pakweg 20 euro, maar is geen 30 euro waard.

In Juni ga ik naar Napels, als het daar niet te warm is, ga ik eens proberen van een oudere Taurasi te proberen. Ik heb al wijnkaarten online gezien waar een tiental oude Taurasi opstaan aan prijzen tussen 30 en 50 euro ... Weeral een cliché, maar als dit in België kon, zag je mij toch meer op restaurant ...

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
26-02-2015, 12:15 PM
Bericht: #5
RE: Di Prisco, Campania
Mij zeker ook!!!

Nu moet ik / moeten we altijd zelf koken wanneer ik een deftige fles wil drinken bij het eten.
28-05-2015, 07:40 PM
Bericht: #6
RE: Di Prisco, Campania
Greco di Tufo 2012. Zeer minerale witte wijn, heeft hetzelfde wat rokerige dat je ook in veel Fiano's terugvindt. Kan nog jaren mee.

100% koopwaardig (9,5 € excl. verzending bij Callmewine).

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
20-08-2015, 11:27 PM
Bericht: #7
RE: Di Prisco, Campania
(28-05-2015 07:40 PM)33S schreef:  Greco di Tufo 2012. Zeer minerale witte wijn, heeft hetzelfde wat rokerige dat je ook in veel Fiano's terugvindt. Kan nog jaren mee.

100% koopwaardig (9,5 € excl. verzending bij Callmewine).

Op vakantie hun top Greco di Tufo 'Pietra Rosa' 2011 gedronken, niet bij eten.

Fantastische wijn, niet eenvoudig, mineraal, maar ook wat rustiek. Niet voor alledag, en geen Greco di Tufo die ik zou aanbevelen aan iemand die eens een archetypische wijn van deze druif wil proberen, maar persoonlijk heb ik hier zeer van genoten.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
30-06-2016, 02:29 PM
Bericht: #8
RE: Di Prisco, Campania
(20-08-2015 11:27 PM)33S schreef:  
(28-05-2015 07:40 PM)33S schreef:  Greco di Tufo 2012. Zeer minerale witte wijn, heeft hetzelfde wat rokerige dat je ook in veel Fiano's terugvindt. Kan nog jaren mee.

100% koopwaardig (9,5 € excl. verzending bij Callmewine).

Op vakantie hun top Greco di Tufo 'Pietra Rosa' 2011 gedronken, niet bij eten.

Fantastische wijn, niet eenvoudig, mineraal, maar ook wat rustiek. Niet voor alledag, en geen Greco di Tufo die ik zou aanbevelen aan iemand die eens een archetypische wijn van deze druif wil proberen, maar persoonlijk heb ik hier zeer van genoten.

Gisteren de gewone 2013 gedronken. Mankeerde wat finesse en ik was meer onder de indruk van de 2012, maar wel een interessante proefervaring. Ik had spaghetti met mini-courgettes gemaakt, zoals ze aan de Amalfitaanse kust doen, en dacht dat dit een goeie match zou zijn, maar dat was het niet echt. Ik had beter een jonge Fiano opengedaan.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
30-06-2016, 08:54 PM
Bericht: #9
RE: Di Prisco, Campania
Dus men kope een aantal mini courgettes, men koke spaghetti en dan mengt men die mini courgettes door de spaghetti, beetje peper en smullen maar?
Ben benieuwd! Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
01-07-2016, 09:14 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-07-2016 om 09:20 AM door 33S.)
Bericht: #10
RE: Di Prisco, Campania
(30-06-2016 08:54 PM)vinejo schreef:  Dus men kope een aantal mini courgettes, men koke spaghetti en dan mengt men die mini courgettes door de spaghetti, beetje peper en smullen maar?
Ben benieuwd! Wink

Soms moet het snel gaan Smile Mijn pa heeft courgettes, dus dat maakt het simpeler.

Heel eenvoudig gerecht. Met wat look in de pan de courgettes bakken in olijfolie. Daarna 1/3 van de gebakken courgettes in de blender doen, pasta bij in de pan en alles mengen. Peper, zout, verse basilicum en veel parmezaanse kaas Smile

In Italië smaakt wel nog dat tikkeltje beter Smile

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
01-07-2016, 11:59 AM
Bericht: #11
RE: Di Prisco, Campania
(01-07-2016 09:14 AM)33S schreef:  
(30-06-2016 08:54 PM)vinejo schreef:  Dus men kope een aantal mini courgettes, men koke spaghetti en dan mengt men die mini courgettes door de spaghetti, beetje peper en smullen maar?
Ben benieuwd! Wink

Soms moet het snel gaan Smile Mijn pa heeft courgettes, dus dat maakt het simpeler.

Heel eenvoudig gerecht. Met wat look in de pan de courgettes bakken in olijfolie. Daarna 1/3 van de gebakken courgettes in de blender doen, pasta bij in de pan en alles mengen. Peper, zout, verse basilicum en veel parmezaanse kaas Smile

In Italië smaakt wel nog dat tikkeltje beter Smile

thank you ga dat toch eens proberen hoor.
En dan probeer ik er iets bij te zoeken dat past Wink maar lijkt idd wel moeilijk, mss een gruner veltliner of zo.. ?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: