Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sybille Kuntz
20-05-2015, 10:42 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-05-2015 om 10:44 AM door macro.)
Bericht: #1
Sybille Kuntz
Riesling HELD 2005 Auslese (na dag 3)

geconcentreerd goudgele wijn,dikke vette tranen,helder,schitterend
zeer complexe aromatische neus: rijpe ananas,abrikoos,boenwas,honing,heel licht pompelmoes en na walsen kwam de pétrol ook piepen.
Mooie volle ronde aanzet met veel moelleux,maar direct veel acciditeit die er voor zorgt dat die heel aangenaam fris blijft
retro is bevestigend,alles komt terug in de smaak maar heb nu ook wat rokerigheid. de smaak die blijft hangen is toch vooral , zoet/zuur
afdronk van zeker zo'n 8" en absoluut geen storend alcohol gevoel (13.5%)
Ik heb de wijn gedronken bij dessert : chocoladetaart & citroen/kaastaart
gekocht op domein zelf aan 28.80 €
20-05-2015, 01:15 PM
Bericht: #2
RE: Sybille Kuntz
(20-05-2015 10:42 AM)macro schreef:  Riesling HELD 2005 Auslese (na dag 3)

geconcentreerd goudgele wijn,dikke vette tranen,helder,schitterend
zeer complexe aromatische neus: rijpe ananas,abrikoos,boenwas,honing,heel licht pompelmoes en na walsen kwam de pétrol ook piepen.
Mooie volle ronde aanzet met veel moelleux,maar direct veel acciditeit die er voor zorgt dat die heel aangenaam fris blijft
retro is bevestigend,alles komt terug in de smaak maar heb nu ook wat rokerigheid. de smaak die blijft hangen is toch vooral , zoet/zuur
afdronk van zeker zo'n 8" en absoluut geen storend alcohol gevoel (13.5%)
Ik heb de wijn gedronken bij dessert : chocoladetaart & citroen/kaastaart
gekocht op domein zelf aan 28.80 €

Mooi! Bij citroen of kaastaart wellicht heerlijk, bij de chocoladetaart mss wat moeilijker..?
Er staat over deze wijnbouwster trouwens een stukje op de blog:

http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...tukje.html

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-05-2015, 12:07 AM
Bericht: #3
RE: Sybille Kuntz
(20-05-2015 01:15 PM)vinejo schreef:  ................................
Mooi! Bij citroen of kaastaart wellicht heerlijk, bij de chocoladetaart mss wat moeilijker..?
Er staat over deze wijnbouwster trouwens een stukje op de blog:

http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...tukje.html

Jo,

In dit artikel in 2007 schreef je : "Duitse riesling heeft nu eenmaal doorgaans wat te veel zoet om het lijf."

Nu ook nog in 2015 struikel ik over dit punt voor sommige Duitse Riesling.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
21-05-2015, 12:20 AM
Bericht: #4
RE: Sybille Kuntz
(21-05-2015 12:07 AM)don quichotte schreef:  
(20-05-2015 01:15 PM)vinejo schreef:  ................................
Mooi! Bij citroen of kaastaart wellicht heerlijk, bij de chocoladetaart mss wat moeilijker..?
Er staat over deze wijnbouwster trouwens een stukje op de blog:

http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...tukje.html

Jo,

In dit artikel in 2007 schreef je : "Duitse riesling heeft nu eenmaal doorgaans wat te veel zoet om het lijf."

Nu ook nog in 2015 struikel ik over dit punt voor sommige Duitse Riesling.

Stukje was geschreven door Paul Wallaert (PvdW) ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-05-2015, 10:06 AM
Bericht: #5
RE: Sybille Kuntz
Als ik het stuk van "Polleken" lees... Dan klopt mijn beschrijving wel redelijk he Rolleyes
Merci voor de link...


Ga naar locatie: