Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Isabelle et Pierre Clement, Menetou Salon
04-07-2015, 06:00 PM
Bericht: #1
Isabelle et Pierre Clement, Menetou Salon
Net terug van tripje Loire, chinon en co.
Later meer over deze nogal zalige reis (hopelijk vind ik mijn schriftje terug, stuurde al mail naar voorlaatste domein of ik het daar niet liet liggen Rolleyes )

Maar na al die (weliswaar heerlijke) chenin blanc had ik zin in een lekkere sauvignon blanc uit die andere Loirestreek (waar ik in maart ook al mijn hart verloren ben).

Fles genomen van mijn doosje Chatenoy, in frigo voor een uurtje of twee en zonet geopend.

Groot was mijn verbazing toen ik rood sap in mijn glas zag stromen... Rolleyes

Had blijkbaar de pinot noir uit de doos genomen...

Gelukkig is een lichte, gekoelde pinot even lekker bij dit bakweer...

De kleur van deze Tradition 2012 is verbazend vol, in de neus eerst wat reductie (stal), na walsen mineraal, tabak, peper, cassis, aardbei.
Zuiver en open in de mond, met mooie spanning, frambozen, amandel. Verrassend gestructureerd. Naar het einde toe droger, behoorlijke afdronk met opvallend bittertje.

Verbazende kwaliteit voor deze basispinot van dit domein. 87-88


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
13-12-2015, 09:47 PM
Bericht: #2
RE: Isabelle et Pierre Clement, Menetou Salon
(04-07-2015 06:00 PM)vinejo schreef:  Net terug van tripje Loire, chinon en co.
Later meer over deze nogal zalige reis (hopelijk vind ik mijn schriftje terug, stuurde al mail naar voorlaatste domein of ik het daar niet liet liggen Rolleyes )

Maar na al die (weliswaar heerlijke) chenin blanc had ik zin in een lekkere sauvignon blanc uit die andere Loirestreek (waar ik in maart ook al mijn hart verloren ben).

Fles genomen van mijn doosje Chatenoy, in frigo voor een uurtje of twee en zonet geopend.

Groot was mijn verbazing toen ik rood sap in mijn glas zag stromen... Rolleyes

Had blijkbaar de pinot noir uit de doos genomen...

Gelukkig is een lichte, gekoelde pinot even lekker bij dit bakweer...

De kleur van deze Tradition 2012 is verbazend vol, in de neus eerst wat reductie (stal), na walsen mineraal, tabak, peper, cassis, aardbei.
Zuiver en open in de mond, met mooie spanning, frambozen, amandel. Verrassend gestructureerd. Naar het einde toe droger, behoorlijke afdronk met opvallend bittertje.

Verbazende kwaliteit voor deze basispinot van dit domein. 87-88

Deze namiddag de 2013 basiscuvee van dit domein.
Man man, wat een moooooooie pinot noir.
Loire-pinot rules.
(en dan zwijg ik nog over de fantastische, superfijne Sauvignon Blanc van dit domein)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-06-2017, 12:58 PM
Bericht: #3
RE: Isabelle et Pierre Clement, Menetou Salon
Pinot noir Tradition 2012

Zie hier

http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...40482.html

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: