Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Lombard, Brézème
18-07-2015, 08:42 PM
Bericht: #1
Domaine Lombard, Brézème
Brézème is een village aop in de Rhone, echter niét in het Zuiden maar wel in de Noordelijke regio (Valence - dichtsbijzijnde cru is Cornas)

In 2011 bezocht ik Domaine Lombard, de voorloper van deze kleine en onbekende wijnstreek.
Een maand terug, toen Johan U. me om tips vroeg voor een wijnreis naar de Noordelijke Rhone stipte ik dit domein aan als aanrader. Ik wist dat de heer Lombard toendertijd op het punt stond zijn domein te verkopen, en had later gelezen dat dit uiteindelijk werd overgenomen door een zeer gedreven en bedreven koppel, Julien en Emmanuelle Montagnon.
Dat zorgde voor hooggespannen verwachtingen.

En die werden meer dan ingelost.

Johan werd er uitstekend ontvangen en kreeg na de degustatie alle geopende flessen mee naar huis..! De aangeboden trappisten zaten er misschien voor iets tussen, maar het blijft een verrassende geste.
Gisterenavond mocht ik meehelpen om ze te ledigen. Smile

En het werd me al snel duidelijk dat dit koppel de wijnen naar de hoogste top van de Noordelojke Rhone aan het brengen is.

De witte Rhone (marsanne en rousanne) was werkelijk stunning. Een ongeloofelijk kabbelend evenwicht, zuiver en fonkelend, lang, complex, fijn,..Enfin, zowat de mooiste witte Rhone ooit gedronken.
En de rode moesten niet onderdoen.
Drie cuvees, elk op zich schitterend gemaakt met een zeer zuivere expressie van de syrah.

De wijnen zijn niet goedkoop maar je krijgt echt wel waar voor je geld.

Een domein dat wellicht binnenkort de vaandeldragers van de bekendere bijzijnde aop s naar de kroon zal steken.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-07-2015, 10:02 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Lombard, Brézème
Al te koop of te bekomen in ons Belgikske?
Niet goedkoop; welke prijsklasse?

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
18-07-2015, 11:19 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Lombard, Brézème
(18-07-2015 10:02 PM)don quichotte schreef:  Al te koop of te bekomen in ons Belgikske?
Niet goedkoop; welke prijsklasse?

Bij mijn weten niet verkrijgbaar bij ons...
Prijzen zijn duur voor de aop maar eigenlijk niet voor de kwaliteit... op domein 17 euro voor de witte en tussen 15 en 45 voor de rode...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
29-08-2017, 04:29 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Lombard, Brézème
Brézème grand chêne 2015

Wijn die op dag één zeer veel fraicheur had maar wat schraal overkwam.

Nu op dag twee heeft de frisse wijn een rijper mondgevoel en zo ook een beter evenwicht.

Zeer mooie wijn die het goed doet op deze warme nazomerdagen zonder echt groots te zijn.
29-08-2017, 10:03 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Lombard, Brézème
(29-08-2017 04:29 PM)Tienne schreef:  Brézème grand chêne 2015

Wijn die op dag één zeer veel fraicheur had maar wat schraal overkwam.

Nu op dag twee heeft de frisse wijn een rijper mondgevoel en zo ook een beter evenwicht.

Zeer mooie wijn die het goed doet op deze warme nazomerdagen zonder echt groots te zijn.

Via het net gekocht, Tienne?
Dacht dat dit hun basiscuvee is he..

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-08-2017, 02:43 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Lombard, Brézème
(29-08-2017 10:03 PM)vinejo schreef:  
(29-08-2017 04:29 PM)Tienne schreef:  Brézème grand chêne 2015

Wijn die op dag één zeer veel fraicheur had maar wat schraal overkwam.

Nu op dag twee heeft de frisse wijn een rijper mondgevoel en zo ook een beter evenwicht.

Zeer mooie wijn die het goed doet op deze warme nazomerdagen zonder echt groots te zijn.

Via het net gekocht, Tienne?
Dacht dat dit hun basiscuvee is he..

15.00 euro betaald bij franse internetcavist.
Is idd de basiscuvée Brézème.
Hebben ook nog een IGP la Re-nommée à 10.00 waar 10% viognier ingaat.


Ga naar locatie: