Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spammers
13-10-2015, 03:08 PM
Bericht: #1
Spammers
Sommigen van jullie zagen het misschien al, maar de laatste tijd hebben we nogal last van spammers. Olivier en ik bannen of verwijderen zowat elke dag een nieuwe gebruiker. Deze morgen glipte er een door het net (we kunnen niet de hele tijd online zijn..) en die was erin geslaagd een post te plaatsen. Heb net weer alles verwijderd. Spammer was aangemeld met gmail adres, wat de zaken niet vereenvoudigt vermits we dit moeilijk op de zwarte lijst kunnen zetten (alles van yahoo, ru en uk wordt al tegengehouden).
Mensen die alsnog interesse hebben in valse paspoorten ed verwijs ik graag naar de site van Interpol.com Cool

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
13-10-2015, 03:34 PM
Bericht: #2
RE: Spammers
ik heb het opgegeven met die leden te verwijderen : meer dan 1000 "niet-echte-leden" ondertussen op mijn klassiek forum, maar er wordt gelukkig zelden of nooit spam gepost

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
13-10-2015, 04:09 PM
Bericht: #3
RE: Spammers
Allez, geluk dat ik me al in '12 had geregistreerd met mn yahoo adres.
14-10-2015, 10:23 AM
Bericht: #4
RE: Spammers
Is het niet mogelijk om bij de registratie op het forum een mail te sturen met een captcha, waar men dan een bevestingsmail moet op terugsturen ?

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
14-10-2015, 12:18 PM
Bericht: #5
RE: Spammers
(14-10-2015 10:23 AM)shiraz schreef:  Is het niet mogelijk om bij de registratie op het forum een mail te sturen met een captcha, waar men dan een bevestingsmail moet op terugsturen ?

ik doe het ook met een bevestigingsmail : helpt jammer genoeg niet, al alle mogelijke instellingen geprobeerd Confused

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
14-10-2015, 01:57 PM
Bericht: #6
RE: Spammers
(14-10-2015 10:23 AM)shiraz schreef:  Is het niet mogelijk om bij de registratie op het forum een mail te sturen met een captcha, waar men dan een bevestingsmail moet op terugsturen ?

Zal eens kijken of het mogelijk is dat ze niet zomaar kunnen registreren maar dat het moet worden goedgekeurd door een moderator.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-10-2015, 02:41 PM
Bericht: #7
RE: Spammers
Ik was net op tijd:-)
Mijn Colombiaans paspoort is onderweg[/u]

Wine is sunlight , held together by water !
14-10-2015, 03:59 PM
Bericht: #8
RE: Spammers
Als je toch aan't instellen bent (en is mss wel off-topic, maar heb het gevoel dat een admin dit wel gaat lezen)

--> is het niet mogelijk om het formatteringsformaat van datums naar het Europees model om te vormen ipv het Amerikaans?

dd-mm-yyyy leest stukken makkelijker als mm-dd-yyyy voor mij (en beslist tal van anderen)
Greetz,
Jeroen
14-10-2015, 04:31 PM
Bericht: #9
RE: Spammers
(14-10-2015 03:59 PM)Xcalibur schreef:  Als je toch aan't instellen bent (en is mss wel off-topic, maar heb het gevoel dat een admin dit wel gaat lezen)

--> is het niet mogelijk om het formatteringsformaat van datums naar het Europees model om te vormen ipv het Amerikaans?

dd-mm-yyyy leest stukken makkelijker als mm-dd-yyyy voor mij (en beslist tal van anderen)
Greetz,
Jeroen

dat moet idd mogelijk zijn want ik zie dat ik op mijn forum met de Europese datumsetting werk en het is hetzelfde platform

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
14-10-2015, 06:15 PM
Bericht: #10
RE: Spammers
(14-10-2015 03:59 PM)Xcalibur schreef:  Als je toch aan't instellen bent (en is mss wel off-topic, maar heb het gevoel dat een admin dit wel gaat lezen)

--> is het niet mogelijk om het formatteringsformaat van datums naar het Europees model om te vormen ipv het Amerikaans?

dd-mm-yyyy leest stukken makkelijker als mm-dd-yyyy voor mij (en beslist tal van anderen)
Greetz,
Jeroen

Heb registratieprocedure aangepast, afwachten nu.
Datums bekijk ik morgen eens, moet wel kunnen denk ik.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-10-2015, 06:23 PM
Bericht: #11
Datums...
Een Amerikaanse datumnotering wordt voor mij maar moeilijk na de twaalfde dag van de maand... Of iets op tien september geschreven is of op negen oktober vind ik vaak van minder belang...


Ga naar locatie: