Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Jean-Marc Boillot
12-02-2016, 11:49 PM
Bericht: #1
Domaine Jean-Marc Boillot
Ne gast uit de Bourgognestreek die denkt dat hij voor zijn Languedoc-Roussillon wijnen dezelfde hoge (ridicule) prijzen kan vragen dan voor zijn Bourgognes.

Deze avond in het glas: Domaine La Truffiere 2005 Vin de pays d'Oc Rouge op basis van Syrah.
In de neus iets tertiair en stalgeurtje.
"Elevage 30 mois en fûts " en dat laat zich in de afdronk nog serieus smaken.
Voor de rest is dit een smaak en karakterloze wijn die weinig of niets te bieden heeft.
Advies van de wijnboer: " A servir entre 2010 et 2019" Huh
Een wijn die volgens mij zijn beste tijd al heeft gekend en dat zal niet aan mijn kelder liggen.

Prijsklasse: 19.60 Euro Gek? ( 50% te duur)

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
14-02-2016, 10:17 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Jean-Marc Boillot
(12-02-2016 11:49 PM)don quichotte schreef:  Ne gast uit de Bourgognestreek die denkt dat hij voor zijn Languedoc-Roussillon wijnen dezelfde hoge (ridicule) prijzen kan vragen dan voor zijn Bourgognes.

Deze avond in het glas: Domaine La Truffiere 2005 Vin de pays d'Oc Rouge op basis van Syrah.
In de neus iets tertiair en stalgeurtje.
"Elevage 30 mois en fûts " en dat laat zich in de afdronk nog serieus smaken.
Voor de rest is dit een smaak en karakterloze wijn die weinig of niets te bieden heeft.
Advies van de wijnboer: " A servir entre 2010 et 2019" Huh
Een wijn die volgens mij zijn beste tijd al heeft gekend en dat zal niet aan mijn kelder liggen.

Prijsklasse: 19.60 Euro Gek? ( 50% te duur)

Beetje zoals Anne Gros dus... ook nogal overprijsd haar Minervois

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-02-2016, 02:06 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Jean-Marc Boillot
Domaine Les Roques, ook van JM Boillot. Rousanne en viognier. Deze is toch wel dik ok hoor, ook van prijs (11.50euro). Mooie molligheid zonder overdreven zwaar te zijn, spanning, mineraal en specerijen in de afdronk. Blind kan dit voor chardonnay doorgaan.
Onlangs de St-Aubin (25.5euro) gedronken, ik vond dit ook een zeer mooie en typische bourgogne chardo. Venne nam deze fles mee naar huis. Misschien kan hij nog iets meer vertellen.
02-03-2016, 07:58 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Jean-Marc Boillot
Goeie marchandies, lekker!

Wine is sunlight , held together by water !


Ga naar locatie: