Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Au bain Marie Astene
28-02-2016, 02:07 PM
Bericht: #1
Au bain Marie Astene
Qua locatie kan je niet beter zitten. We kregen een tafel met zicht op de meanderende Leie. Perfect kader dus. Het eten was lekker en de bediening erg vriendelijk. Krijgt van Gault Millau 14/20 wat m.i correct is. Maar je voelt m al komen... De aangepaste wijnen waren een 4/20 waard. En dan ben k nog gul. Schroefdopwijnen recht uit het wijnrek met de goedkoopste wijnen uit den Aldi. Ongelooflijk dat je t als restaurant zo kunt verkloten.
28-02-2016, 02:36 PM
Bericht: #2
RE: Au bain Marie Astene
Onbegrijpelijk hé. Veel resto's hebben de mond vol over respect voor de klant....maar een deftig glas wijn schenken is dan toch te moeilijk. Gelukkig zijn er ook andere, enkel jammer dat Oignies niet bij de deur is.

http://www.ausanglierdesardennes.be/
28-02-2016, 04:26 PM
Bericht: #3
RE: Au bain Marie Astene
(28-02-2016 02:36 PM)Kris schreef:  Onbegrijpelijk hé. Veel resto's hebben de mond vol over respect voor de klant....maar een deftig glas wijn schenken is dan toch te moeilijk. Gelukkig zijn er ook andere, enkel jammer dat Oignies niet bij de deur is.

http://www.ausanglierdesardennes.be/

Mooie wijnkaart met veel belegen wijnen en een coëfficiënt van 1.5..2..3 wat zeker aanvaardbaar is.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-02-2016, 07:31 PM
Bericht: #4
RE: Au bain Marie Astene
Misschien moeten ze een kwalitatief beter assortiment aanbieden en iets meer rekenen voor de wijn (nu een toeslag van respectievelijk 15€ en 19€ al naar gelang het menu). Je kan natuurlijk ook altijd iets van de kaart bestellen.

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
28-02-2016, 10:19 PM
Bericht: #5
RE: Au bain Marie Astene
(28-02-2016 07:31 PM)shiraz schreef:  Misschien moeten ze een kwalitatief beter assortiment aanbieden en iets meer rekenen voor de wijn (nu een toeslag van respectievelijk 15€ en 19€ al naar gelang het menu). Je kan natuurlijk ook altijd iets van de kaart bestellen.

Toeslag lijkt mee te vallen, dus zou je zo'n wijnen mogen verwachten, niet?
Maar simpele wiskunde leert dat de realiteit toch anders is: we betaalden met 6 man 19 EUR. Da's een budget van 114 EUR. We kregen 3 verschillende wijnen waarvan we elk 1 glas kregen. Het budget per fles is dus 38 EUR. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat één van deze wijnen meer dan 4 EUR kostte (inderdaad, zo belabberd was de kwaliteit. En als ze dan toch al meer kosten, moeten ze dringen een andere leverancier zoeken). Da's dus maal 10!

We kregen zelfs geen wijnkaart te zien. T leek alsof dat niet aan de orde was ( met de prijzenpolitiek van hierboven begrijp ik goed waarom). En gezien ik zelf niet betaalde, wilde ik niet verder aandringen.
28-02-2016, 11:33 PM
Bericht: #6
RE: Au bain Marie Astene
(28-02-2016 02:36 PM)Kris schreef:  Onbegrijpelijk hé. Veel resto's hebben de mond vol over respect voor de klant....maar een deftig glas wijn schenken is dan toch te moeilijk. Gelukkig zijn er ook andere, enkel jammer dat Oignies niet bij de deur is.

http://www.ausanglierdesardennes.be/

Zeer mooie wijnkaart - Bordeaux aan bijna marktprijzen !!!!!

When in doubt ... drink Pomerol !
27-03-2016, 04:27 PM
Bericht: #7
RE: Au bain Marie Astene
Hier gisteren geweest. Fantastisch kader. Na de post van Fre toch maar voor wijnen van de wijnkaart gegaan. Witte Chileense chardonnay (naam ontsnapt me) met fantastische neus. In de mond verrassend sober. Bittertje id afdronk. In rood voor Croque Michotte 2011 gegaan die eens op de tafel een 2010 bleek te zijn. Meevaller dus. Net na openen gesloten en vrij hoekig. Smeekte om een karafje. Na verloop van tijd won hij aan volume en diepgang. Heel mooi. Vraag me af of we gezien de omstandigheden (pop and pour) toch niet beter af waren geweest met de 2011. Anyway, mooie avond. Het halfje Commanderie 2013 als afsluiter probeerde tevergeefs nog roet in het eten te gooien. Meer dan middelmatige wijn die m'n eerdere ervaringen met dit domein bevestigde.
27-03-2016, 05:19 PM
Bericht: #8
RE: Au bain Marie Astene
(27-03-2016 04:27 PM)claret schreef:  Hier gisteren geweest. Fantastisch kader. Na de post van Fre toch maar voor wijnen van de wijnkaart gegaan. Witte Chileense chardonnay (naam ontsnapt me) met fantastische neus. In de mond verrassend sober. Bittertje id afdronk. In rood voor Croque Michotte 2011 gegaan die eens op de tafel een 2010 bleek te zijn. Meevaller dus. Net na openen gesloten en vrij hoekig. Smeekte om een karafje. Na verloop van tijd won hij aan volume en diepgang. Heel mooi. Vraag me af of we gezien de omstandigheden (pop and pour) toch niet beter af waren geweest met de 2011. Anyway, mooie avond. Het halfje Commanderie 2013 als afsluiter probeerde tevergeefs nog roet in het eten te gooien. Meer dan middelmatige wijn die m'n eerdere ervaringen met dit domein bevestigde.

Wat betaalde je voor die Croque mons.. Michotte, Kupers?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
27-03-2016, 05:51 PM
Bericht: #9
RE: Au bain Marie Astene
(27-03-2016 05:19 PM)vinejo schreef:  
(27-03-2016 04:27 PM)claret schreef:  Hier gisteren geweest. Fantastisch kader. Na de post van Fre toch maar voor wijnen van de wijnkaart gegaan. Witte Chileense chardonnay (naam ontsnapt me) met fantastische neus. In de mond verrassend sober. Bittertje id afdronk. In rood voor Croque Michotte 2011 gegaan die eens op de tafel een 2010 bleek te zijn. Meevaller dus. Net na openen gesloten en vrij hoekig. Smeekte om een karafje. Na verloop van tijd won hij aan volume en diepgang. Heel mooi. Vraag me af of we gezien de omstandigheden (pop and pour) toch niet beter af waren geweest met de 2011. Anyway, mooie avond. Het halfje Commanderie 2013 als afsluiter probeerde tevergeefs nog roet in het eten te gooien. Meer dan middelmatige wijn die m'n eerdere ervaringen met dit domein bevestigde.

Wat betaalde je voor die Croque mons.. Michotte, Claret?
Rolleyes
@claret la commanderie domein lalande pomerol ?
2012 onlangs gedronken was ok '
27-03-2016, 09:34 PM
Bericht: #10
RE: Au bain Marie Astene
@Vinejo: 60 euro. Kleine factor 3 dus. Tja, probeer er me al niet meer druk in te maken.

@Gertjeuh: Yep, de Lalande Pomerol. Jaargang zit er deze keer missch voor iets tussen maar domein heeft me nog nooit kunnen overtuigen.
27-03-2016, 09:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-03-2016 om 09:51 PM door Smaakatleet.)
Bericht: #11
RE: Au bain Marie Astene
(27-03-2016 09:34 PM)claret schreef:  @Vinejo: 60 euro. Kleine factor 3 dus. Tja, probeer er me al niet meer druk in te maken.

@Gertjeuh: Yep, de Lalande Pomerol. Jaargang zit er deze keer missch voor iets tussen maar domein heeft me nog nooit kunnen overtuigen.

Hier enkel de 2007 en 2012 gedronken en telkens ok bevonden maar geen top .
Nu aan de prijs in de wijnhandel ga je er nu niet precies je broek aan schuren héSmile.
27-03-2016, 11:48 PM
Bericht: #12
RE: Au bain Marie Astene
(27-03-2016 09:34 PM)claret schreef:  @Vinejo: 60 euro. Kleine factor 3 dus. Tja, probeer er me al niet meer druk in te maken.

@Gertjeuh: Yep, de Lalande Pomerol. Jaargang zit er deze keer missch voor iets tussen maar domein heeft me nog nooit kunnen overtuigen.

Hmm...inderdaad op t randje...
(en sorry voor de naamsverwisseling ;-) )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
27-03-2016, 11:53 PM
Bericht: #13
RE: Au bain Marie Astene
(27-03-2016 04:27 PM)claret schreef:  ........................... In rood voor Croque Michotte 2011 gegaan die eens op de tafel een 2010 bleek te zijn. Meevaller dus. Net na openen gesloten en vrij hoekig. Smeekte om een karafje. Na verloop van tijd won hij aan volume en diepgang. Heel mooi. Vraag me af of we gezien de omstandigheden (pop and pour) toch niet beter af waren geweest met de 2011. .............................

Lees eens mijn bericht Bericht: #27 onder http://www.vinejo.freebb.be/thread-2292-...l#pid64034
Ook bij deze 2011 zou je verwachting niet ingelost worden.
Croque Michotte deze eigenzinnige Saint Emilion vraagt van de drinker jaren geduld zelfs van de zogezegd mindere bewaarjaren vraagt deze wijn minimum 5.....10 jaar kelderrust.
Nadien stelt deze wijn pas zijn kwaliteiten tentoon.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: