Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alain Paret, , Saint-Joseph
04-08-2010, 10:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-10-2010 om 11:32 PM door vinejo.)
Bericht: #1
Alain Paret, , Saint-Joseph
Deze avond de 2006 opengetrokken van dit huis.
Heb er maar één fles van, in de lente gekocht in Collishop toen er geen herverpakkingskosten waren (n.a.v. nieuwe catalogus met 10 % korting).
(11,50 € met de korting verrekend) Nu staat de 2007 al in de catalogus zie ik (13,50 €).

Had vrij hoge verwachtingen van deze wijn ...

... en die zijn helaas niet helemaal ingelost, I'm afraid.

Mediumgevulde gezonde robijnrode kleur. Rokerige geuraanzet dat overgaat in een rustiek karakter, wat cassis, met toenemende kruidigheid maar van een eerder simpele aard. De neus is niet echt overtuigend. De mond kan nauwelijks méér boeien: eenvoudig heel licht fruit vergezelt de kruiden, maar in de smaak overheerst zelfs wat bitterheid. Vooral de zuren blijven hangen en het (al delicate) fruit valt in de afdronk weg als een baksteen.

(79/100)

Aan 4 €/fles had ik dit best een ok-drink-wijntje gevonden, maar aan 13 € is dit way-over-the-top. Sad
Ik zie overigens geen bewaarpotentieel in deze lichte wijn.

100% Syrah (N-Rhône), 't is zeker geen garantie voor succes, wel integendeel zou ik dan durven zeggen ...
(slechts enkele percenten Grenache en/of Mourvèdre, 't kan toch vaak een wereld van verschil maken...)
04-08-2010, 11:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-08-2010 om 11:40 PM door Olaf.)
Bericht: #2
RE: Alain Paret, Les Larmes du Père, Saint-Joseph
Heb zelf ook van Paret de 420 nuits uit hetzelfde jaar liggen maar nog niet gedronken. Ben benieuwd wat dat gaat geven.....
05-08-2010, 07:58 AM
Bericht: #3
RE: Alain Paret, Les Larmes du Père, Saint-Joseph
Ik heb de Larmes du Père '06 een paar maanden geleden ook geproefd en kan me heel goed vinden in de TN van Roeland: ook voor mij was dit een ontgoocheling.

Ik had wel gehoord dat Syrah uit de noordelijke Rhone meer tijd nodig heeft, dus dacht ik dat het daar misschien mee te maken kon hebben. Ik heb er nog 2 flessen van staan en 3 flessen 420 Nuits van 't zelfde jaar. Ik zal bij de volgende poging iets laten weten.
05-08-2010, 09:35 AM
Bericht: #4
RE: Alain Paret, Les Larmes du Père, Saint-Joseph
Heb 2 flesjes liggen van 420 nuits van 2007 (ook gekocht in de lente). Ik had eigenlijk één flesje Larmes du Pere en één flesje 420 nuits besteld maar kreeg 2 flesjes 420 nuits voor dezelfde prijs applaus

Is trouwens geen populaire wijn (420 nuits van 2007) op CT: ik ben de enige die er liggen heeft... Als dat maar goed komt...
21-10-2010, 11:35 PM
Bericht: #5
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.
21-10-2010, 11:42 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-10-2010 om 11:43 PM door Kris G.)
Bericht: #6
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
is die 2007 niet wat aan de jonge kant om nu al te drinken? ik heb onlangs nog eens de 2006 geproefd en die begint nu maar op dronk te komen, mijn twee eerste flessen duidelijk te vroeg gedronken, verklaart ook de stijgende lijn van mijn scores Wink 82 > 85 > 88
22-10-2010, 08:42 AM
Bericht: #7
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Leuk om te lezen Big Grin
22-10-2010, 09:49 AM
Bericht: #8
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(21-10-2010 11:42 PM)Kris G schreef:  is die 2007 niet wat aan de jonge kant om nu al te drinken? ik heb onlangs nog eens de 2006 geproefd en die begint nu maar op dronk te komen, mijn twee eerste flessen duidelijk te vroeg gedronken, verklaart ook de stijgende lijn van mijn scores Wink 82 > 85 > 88

Jaja, veel te jong uiteraard, maar zoals een bekende monseigneur ooit stelde: "In de jeugd zit de toekomst!"
07-03-2011, 04:34 PM
Bericht: #9
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Ik heb in 't weekend de "420 nuits" '06 geproefd:

Ik was (net als Roeland) al wat ontgoocheld door de Larmes du Pere '06, en hoopte dat de 420 dat zou goed maken, maar dat is toch niet gebeurd:

In de neus wat peper en laurier, maar al bij al nogal discreet, zeer gesloten en nogal bitter in de mond en verder ook een redelijk korte afdronk.

Als ik er twee woorden moet op plakken: streng en moeilijk ! Na een uurtje was er wat beterschap, maar niet echt spectaculair. Dag 2 bracht weinig beterschap. Ik heb nog 1 glaasje over voor straks, we shall see....

Ofwel is hij veel te jong, ofwel is dit toch een stevige ontgoocheling.
12-06-2011, 01:15 PM
Bericht: #10
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Onlangs de 2006 Larmes du Père geproefd en die viel me heel goed mee. Typische peper, fraicheur, zwart fruit. Ik hou wel van het 'strenge' van deze wijn. Bloeit ook mooi open na een tijdje - O2 nodig!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
12-06-2011, 01:33 PM
Bericht: #11
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
2009 in St Joseph is zeer mooi !

Buvez du vin et vivez joyeux !
15-12-2011, 02:31 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-12-2011 om 02:31 AM door Kris G.)
Bericht: #12
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
waar gaan we da schrijven Wink ik ben op geheel vrijwillige basis en zonder een pistool tegen mijn slaap nen CdR aan het drinken Big Grin

nog eens 2006 gekraakt : nog steeds te jong eigenlijk, iets te fris gedronken (wat te laat uit de garage gehaald), ik schat een 17 °C of zo, gaf de wijn wel de nodige frisheid Wink maar te koud om hem volledig te laten openbloeien, morgen eens kijken wat hij geeft op 20 °C

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
06-03-2012, 05:09 PM
Bericht: #13
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(21-10-2010 11:35 PM)vinejo schreef:  Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.

Dronk dit weekend ook de 2007 (na lange karaffage van 8 uur) en mijn TN is zeer in lijn met die van Jo: "frisse", evenwichtige wijn met cassis en mooie kruidigheid (kruidnagel, maar ook groene kruiden)... In lijn met de reacties hier waren ook de reacties thuis: niet iedereen was hier wild van...(het contrast was ook wel groot met de fruitige barbera van Elio Altare die hier aan vooraf ging).

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
18-07-2012, 07:57 PM
Bericht: #14
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph Larmes du Pères 2006
Na m'n noordelijke Rhone trip wou ik wel eens weten hoe die Alain Paret Les Larmes du Père me zou smaken.
Ik opende net de 2006, een millesime die in deze topic wat ter discussie staat (enkel door mezelf eerder lekker bevonden ;-) )

Ook nu weer kan ik de negatieve commentaren hier niét echt begrijpen. Ik heb hier een zeer frisse neus, met de typische peper (Paret heeft dat zeer erg). Op de achtergrond zwart fruit, cacao, subtiele houttoets. Ik vind dit een heel aantrekkelijk en behoorlijk complex aroma.
Ik denk dat voor sommigen echter het mondgevoel bepalend is voor de slechte impressie die deze wijn bij hen maakt. Streng is wel degelijk het juiste woord. De zuren zitten inderdaad (nog steeds) zeer hoog, je moet de wijn efkens op zijn plaats zetten in je mond (letterlijk, even herschikken tussen je tong, wangen en gehemelte) vooraleer de hoekigheid wat verdwijnt. Er mankeert momenteel wat zoet, maar ik vermoed dat er in de komende uren meer fruit zal opduiken die de zuren wat counteren. Voor mij is dit echter nu al heel lekker, dus weet niet of de wijn die komende uren zal halen ;-)

PS de wijn is wel hoog in zuren maar zeker niet bitter! Geen wijn voor mensen die houden van Australische Shiraz ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-07-2012, 08:22 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-07-2012 om 08:23 PM door doc.)
Bericht: #15
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
2006 was toch een goed jaar voor Noordelijke Rhône ? Wat ging er dan mis bij Paret ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
18-07-2012, 08:33 PM
Bericht: #16
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(18-07-2012 08:22 PM)dr_magooo schreef:  2006 was toch een goed jaar voor Noordelijke Rhône ? Wat ging er dan mis bij Paret ?

Maar nikske!
Is gewoon een knappe wijn!
En heeft (in tegendeel tot wat men hier eerder vermeldde) wel degelijk veel bewaarpotentieel!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-07-2012, 08:41 PM
Bericht: #17
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(18-07-2012 08:33 PM)vinejo schreef:  
(18-07-2012 08:22 PM)dr_magooo schreef:  2006 was toch een goed jaar voor Noordelijke Rhône ? Wat ging er dan mis bij Paret ?

Maar nikske!
Is gewoon een knappe wijn!
En heeft (in tegendeel tot wat men hier eerder vermeldde) wel degelijk veel bewaarpotentieel!

Mocht je er nog wat over hebben, hou dan eens eentje aan de kant. Die zuren zijn voor mij vrij kenmerkend en zorgen zoals gekend voor het bewaarpotentieel. Ik zag dat Roeland die dronk in 2010, te vroeg ? Ik ben benieuwd wat er straks in die karaf gaat gebeuren.

Buvez du vin et vivez joyeux !
19-07-2012, 08:45 AM
Bericht: #18
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph Larmes du Pères 2006
(18-07-2012 07:57 PM)vinejo schreef:  De zuren zitten inderdaad (nog steeds) zeer hoog, je moet de wijn efkens op zijn plaats zetten in je mond (letterlijk, even herschikken tussen je tong, wangen en gehemelte) vooraleer de hoekigheid wat verdwijnt. Er mankeert momenteel wat zoet, maar ik vermoed dat er in de komende uren meer fruit zal opduiken die de zuren wat counteren. Voor mij is dit echter nu al heel lekker, dus weet niet of de wijn die komende uren zal halen ;-)

PS de wijn is wel hoog in zuren maar zeker niet bitter! Geen wijn voor mensen die houden van Australische Shiraz ;-)

Voor mij is dit eerder typisch Noordelijke Rhone, daarom dat ze zo goed verouderen en nog lekkerder worden ... de goei toch Slurp .... trouwens hou ook wel van Australische .... ook de goei hé Big Grine

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
19-07-2012, 09:38 PM
Bericht: #19
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph Larmes du Pères 2006
(18-07-2012 07:57 PM)vinejo schreef:  Na m'n noordelijke Rhone trip wou ik wel eens weten hoe die Alain Paret Les Larmes du Père me zou smaken.
Ik opende net de 2006, een millesime die in deze topic wat ter discussie staat (enkel door mezelf eerder lekker bevonden ;-) )

Ook nu weer kan ik de negatieve commentaren hier niét echt begrijpen. Ik heb hier een zeer frisse neus, met de typische peper (Paret heeft dat zeer erg). Op de achtergrond zwart fruit, cacao, subtiele houttoets. Ik vind dit een heel aantrekkelijk en behoorlijk complex aroma.
Ik denk dat voor sommigen echter het mondgevoel bepalend is voor de slechte impressie die deze wijn bij hen maakt. Streng is wel degelijk het juiste woord. De zuren zitten inderdaad (nog steeds) zeer hoog, je moet de wijn efkens op zijn plaats zetten in je mond (letterlijk, even herschikken tussen je tong, wangen en gehemelte) vooraleer de hoekigheid wat verdwijnt. Er mankeert momenteel wat zoet, maar ik vermoed dat er in de komende uren meer fruit zal opduiken die de zuren wat counteren. Voor mij is dit echter nu al heel lekker, dus weet niet of de wijn die komende uren zal halen ;-)

PS de wijn is wel hoog in zuren maar zeker niet bitter! Geen wijn voor mensen die houden van Australische Shiraz ;-)

Tweede dag zijn de zuren wat getemperd, iets meer fruit (cassis). Tannines zijn perfect voor mij, maar nu kan ik wel begrijpen wat men bedoelde met die bitterheid - beetje pompelmoesachtig. Fruit ook dat nét rijp is, allerminst zwoel dus. Blind zou ik zelfs durven denken aan een cabernet sauvignon. Een wijn die me zeer bevalt maar waarvan ik kan begrijpen dat er voor-en tegenstanders zijn.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-07-2012, 10:44 PM
Bericht: #20
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph Larmes du Pères 2006
(19-07-2012 09:38 PM)vinejo schreef:  
(18-07-2012 07:57 PM)vinejo schreef:  Na m'n noordelijke Rhone trip wou ik wel eens weten hoe die Alain Paret Les Larmes du Père me zou smaken.
Ik opende net de 2006, een millesime die in deze topic wat ter discussie staat (enkel door mezelf eerder lekker bevonden ;-) )

Ook nu weer kan ik de negatieve commentaren hier niét echt begrijpen. Ik heb hier een zeer frisse neus, met de typische peper (Paret heeft dat zeer erg). Op de achtergrond zwart fruit, cacao, subtiele houttoets. Ik vind dit een heel aantrekkelijk en behoorlijk complex aroma.
Ik denk dat voor sommigen echter het mondgevoel bepalend is voor de slechte impressie die deze wijn bij hen maakt. Streng is wel degelijk het juiste woord. De zuren zitten inderdaad (nog steeds) zeer hoog, je moet de wijn efkens op zijn plaats zetten in je mond (letterlijk, even herschikken tussen je tong, wangen en gehemelte) vooraleer de hoekigheid wat verdwijnt. Er mankeert momenteel wat zoet, maar ik vermoed dat er in de komende uren meer fruit zal opduiken die de zuren wat counteren. Voor mij is dit echter nu al heel lekker, dus weet niet of de wijn die komende uren zal halen ;-)

PS de wijn is wel hoog in zuren maar zeker niet bitter! Geen wijn voor mensen die houden van Australische Shiraz ;-)

Tweede dag zijn de zuren wat getemperd, iets meer fruit (cassis). Tannines zijn perfect voor mij, maar nu kan ik wel begrijpen wat men bedoelde met die bitterheid - beetje pompelmoesachtig. Fruit ook dat nét rijp is, allerminst zwoel dus. Blind zou ik zelfs durven denken aan een cabernet sauvignon. Een wijn die me zeer bevalt maar waarvan ik kan begrijpen dat er voor-en tegenstanders zijn.

En t allerlaatste glaasje was weer t beste... dat heb je alleen met écht goede wijnen...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-07-2012, 11:17 PM
Bericht: #21
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Les Larmes 09

Copypaste uit "Wat ben je aan het drinken nu"

Ik heb daarstraks een Paret, Larmes 09 geproefd, voor mij een topperke ! Heel lekker, goeie balans, niks overrijp of te warm. Schoon evenwicht en nog ruimschoots enkele jaren toekomst verzekerd alhoewel nu al heel lekker eigenlijk.
Dag 2: munt en opvallend tijm in de neus, blijft heel mooi op dag 2. Alc 13%
Heel gunstig koopadvies !

Buvez du vin et vivez joyeux !
02-09-2012, 12:52 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-09-2012 om 12:53 PM door doc.)
Bericht: #22
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Gisteravond nog eens deze St Joseph (Larmes 09) geproefd, man, lekker ! Ik heb er nog wat bij besteld maar ga die nog een jaartje of 2 geven. P/Q uitstekend. Voor de mannen die de Guigal op handen dragen, probeer deze eens !

Buvez du vin et vivez joyeux !
18-11-2012, 09:00 PM
Bericht: #23
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Nu in rode prijs:
St Joseph Larmes du Père Paret 2009 - 12.25euro
26-01-2014, 12:27 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-01-2014 om 12:32 AM door doc.)
Bericht: #24
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
Les Larmes 2009

Vandaag, niks, ....en we waren met twee...niet gesmaakt. Voor de misverstaanders, we hebben geen miserie hier Big Grin Daaraan ligt 't niet ! Het restje Aiguilhe Querre 09 (dag 3) was daarentegen opperbest !

Buvez du vin et vivez joyeux !
26-01-2014, 12:39 AM
Bericht: #25
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
2006 (420 nuits) had idd de nodige tijd nodig, laatste fles 88 gescoord : dus wel ok op p/k gebied

kistje van de 2009 gekocht, was goedkoper dan de 2006 en zou beter moeten zijn, maar ik ga er niet te snel aankomen

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
01-05-2014, 06:34 PM
Bericht: #26
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(21-10-2010 11:35 PM)vinejo schreef:  Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.

Deze namiddag, vier jaar later ondertussen watte opnieuw zo een flesje 2007...
Aromatische neus met specerijen, peper, chocolade en jawel, pompelmoes. I like.
Mondgevoel weer heel fris, strak bijna maar toch rijp, bittertje op t eind... Mss niet ieders meug maar persoonlijk kan ik hier zeer van genieten. Score van 90 ruim bevestigd, 90+ dusWink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-05-2014, 01:21 PM
Bericht: #27
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(01-05-2014 06:34 PM)vinejo schreef:  
(21-10-2010 11:35 PM)vinejo schreef:  Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.

Deze namiddag, vier jaar later ondertussen watte opnieuw zo een flesje 2007...
Aromatische neus met specerijen, peper, chocolade en jawel, pompelmoes. I like.
Mondgevoel weer heel fris, strak bijna maar toch rijp, bittertje op t eind... Mss niet ieders meug maar persoonlijk kan ik hier zeer van genieten. Score van 90 ruim bevestigd, 90+ dusWink

Derde dag een ronduit schitterende neus...! Rijp fruit ingebed in kruiden (peper, kruidnagel) met een toefje zoethout. Ook in de mond blijvend fris en evenwichtig.
Gisteren nam ik deel aan een avondje barbera en nebbiolo proeven (geen Barolo weliswaar), geen enkele van die Italiaanders kon tippen aan deze Fransoos.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-05-2014, 11:12 AM
Bericht: #28
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(04-05-2014 01:21 PM)vinejo schreef:  
(01-05-2014 06:34 PM)vinejo schreef:  
(21-10-2010 11:35 PM)vinejo schreef:  Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.

Deze namiddag, vier jaar later ondertussen watte opnieuw zo een flesje 2007...
Aromatische neus met specerijen, peper, chocolade en jawel, pompelmoes. I like.
Mondgevoel weer heel fris, strak bijna maar toch rijp, bittertje op t eind... Mss niet ieders meug maar persoonlijk kan ik hier zeer van genieten. Score van 90 ruim bevestigd, 90+ dusWink

Derde dag een ronduit schitterende neus...! Rijp fruit ingebed in kruiden (peper, kruidnagel) met een toefje zoethout. Ook in de mond blijvend fris en evenwichtig.
Gisteren nam ik deel aan een avondje barbera en nebbiolo proeven (geen Barolo weliswaar), geen enkele van die Italiaanders kon tippen aan deze Fransoos.

Aha, good to know, stilaan tijd om mijn laatste flesje open te trekken, thank you!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
31-08-2014, 05:30 PM
Bericht: #29
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(21-10-2010 11:35 PM)vinejo schreef:  Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.

4 jaar later deze wijn weer in het glas.
Zalig aroma van pepersaus, cassis, kruidnagel.. In de mond heerlijk zacht maar knapperig en fris. De 90+ is voor mij 92 geworden.
Met de Vuelta en Richard Yates in background. Vooral het boek is ook een échte aanrader.


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-09-2014, 04:44 PM
Bericht: #30
RE: Alain Paret, , Saint-Joseph
(31-08-2014 05:30 PM)vinejo schreef:  
(21-10-2010 11:35 PM)vinejo schreef:  Geen zorg, Nico, dronk net de 2007

420 Nuits 2007 van Alain Paret
Een jaar terug leek het wel een Zuidelijke Rhone (op zijn - pakken- fruit), nu is ie wél typisch met die mooie pepertoetsen, cacao, kruidnagel, wat cassis.
Evenwicht en fraicheur in de mond, rijpe tannines in de zachte afdronk.
Zéér mooi, 90+/100

Derde dag: Neus is nog kruidiger, nu met muskaat en zelfs wierook. In de mond nog steeds fraicheur, een vegetale toets die de wijn een mooie spanning geeft, mooie zuren, mooie lengte. Witte peper in de afdronk.

4 jaar later deze wijn weer in het glas.
Zalig aroma van pepersaus, cassis, kruidnagel.. In de mond heerlijk zacht maar knapperig en fris. De 90+ is voor mij 92 geworden.
Met de Vuelta en Richard Yates in background. Vooral het boek is ook een échte aanrader.

Heb er nog eentje liggen, blij om te lezen dat mijn geduld beloond wordt :-)

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)


Ga naar locatie: