Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de la Tournelle
08-03-2016, 11:48 PM
Bericht: #1
Domaine de la Tournelle
In de vastberadenheid om eerst eens de wijnfrigo leeg te maken alvorens hem steeds maar vol te stoppen met nieuwe flessen die de oude verstoppen, ene Jurawijn vanavond.

Terre de Gryphees 2009, 100% chardonnay, houtgelagerd. Vrij gesloten in de neus, iets mineraals, koel fruit en toch een heel klein biotintje. Vrij agressief op zijn zuren in het begin, moet toch wel wat warmer worden en komt dan wel meer in evenwicht. Bio-aromas blijven aanwezig maar mooi geintegreerd. Op basis van zijn zuren had ik hier blind nooit chardonnay op geplakt, maar je haalt er wel de Jura uit, altijd dat iets genuanceerdere maar pure fruit. Mooi!

14 euro enkele jaren geleden bij Proef de Passie, een stuk goedkoper dan bij Titulus in Brussel.
09-03-2016, 07:17 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de la Tournelle
(08-03-2016 11:48 PM)Kupers schreef:  In de vastberadenheid om eerst eens de wijnfrigo leeg te maken alvorens hem steeds maar vol te stoppen met nieuwe flessen die de oude verstoppen, ene Jurawijn vanavond.

Terre de Gryphees 2009, 100% chardonnay, houtgelagerd. Vrij gesloten in de neus, iets mineraals, koel fruit en toch een heel klein biotintje. Vrij agressief op zijn zuren in het begin, moet toch wel wat warmer worden en komt dan wel meer in evenwicht. Bio-aromas blijven aanwezig maar mooi geintegreerd. Op basis van zijn zuren had ik hier blind nooit chardonnay op geplakt, maar je haalt er wel de Jura uit, altijd dat iets genuanceerdere maar pure fruit. Mooi!

14 euro enkele jaren geleden bij Proef de Passie, een stuk goedkoper dan bij Titulus in Brussel.
Jura kan soms toch zo mooi zijn. Moet me dringend wat meer opendeed streek richten.
06-05-2021, 09:19 AM
Bericht: #3
RE: Domaine de la Tournelle
Wijnmaker Pascal Clairet heeft zich gisteren van het leven benomen. Sad

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
06-05-2021, 03:31 PM
Bericht: #4
RE: Domaine de la Tournelle
altijd vreselijk om horen

ik vraag me nu zeker af in hoeverre Corona er voor iets tussen zit

zowiezo een compexe problematiek, meerdere oorzaken, samenloop van omstandigheden, en dan misschien een 'trigger'

en de achterblijvers moeten rouwen + een business draaiende houden OF een business overlaten (ook niet evident). Om nog maar te zwijgen van de zware erfenistaksen... .

Vince

"there must be a reason why some people have such unhealthy obsessions about burgundy"
11-07-2021, 09:47 AM
Bericht: #5
RE: Domaine de la Tournelle
(06-05-2021 03:31 PM)Vince schreef:  altijd vreselijk om horen

ik vraag me nu zeker af in hoeverre Corona er voor iets tussen zit

zowiezo een compexe problematiek, meerdere oorzaken, samenloop van omstandigheden, en dan misschien een 'trigger'

en de achterblijvers moeten rouwen + een business draaiende houden OF een business overlaten (ook niet evident). Om nog maar te zwijgen van de zware erfenistaksen... .

Corona zat er dus wel degelijk voor iets tussen…
Hij had “long covid” en was geur en smaak kwijt.
Daarbij kwam nog het verschrikkelijke voorjaar van 2021 waarbij hij 80% van zijn opbrengst verloor.
En tegelijkertijd kreeg hij orders van professionelen om wijn terug te nemen die last had van “le gout de souris..”

https://lefooding.com/fr/la-creme-de-la-...u-mal-etre

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: