Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bodegas mano a mano - La Mancha
24-08-2016, 09:11 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-08-2016 om 09:12 PM door Dc.)
Bericht: #1
Bodegas mano a mano - La Mancha
Het is al even geleden dat ik een TN heb gepost, dit door de geboorte van onze 2e spruit...
Vandaag mijn vaste proefpartner over de vloer, ik iets onbekend opengetrokken. Mede op basis van de drinking window op CT. De verdere beschrijving zal uitwijzen dat deze niet altijd even correct zijn Tongue

Venta la ossa syrah 2011

100% syrah dus. 2u op voorhand geopend
Kleur: donkerpaars neiging naar rood. Geconcentreerd
Neus: nieuwe eik overheerst wel, syrah niet echt herkenbaar. Lactisch.
Smaak: vanille, vlezige wijn, hout overheerst. Beetje 'trek' in de mond.

Dit is te jong. Ik jaag hem de karaf in

Neus: rijp fruit komt nu ook wat opzetten
Mond: vol, vlezige karakter blijft. Iets afgeronder nu.

Ik scoor dit nu 88p maar zie potentieel naar de 90+ over 3-5 jaar. Onder voorbehoud dat je dan merkt dat het over syrah gaatTongue. Totaal ander drinking window dat CT aangaf was 2013-2016, niet akkoord dus Smile
24-08-2016, 11:17 PM
Bericht: #2
RE: Bodegas mano a mano - La Mancha
(24-08-2016 09:11 PM)Dc schreef:  Het is al even geleden dat ik een TN heb gepost, dit door de geboorte van onze 2e spruit...
Vandaag mijn vaste proefpartner over de vloer, ik iets onbekend opengetrokken. Mede op basis van de drinking window op CT. De verdere beschrijving zal uitwijzen dat deze niet altijd even correct zijn Tongue

Venta la ossa syrah 2011

100% syrah dus. 2u op voorhand geopend
Kleur: donkerpaars neiging naar rood. Geconcentreerd
Neus: nieuwe eik overheerst wel, syrah niet echt herkenbaar. Lactisch.
Smaak: vanille, vlezige wijn, hout overheerst. Beetje 'trek' in de mond.

Dit is te jong. Ik jaag hem de karaf in

Neus: rijp fruit komt nu ook wat opzetten
Mond: vol, vlezige karakter blijft. Iets afgeronder nu.

Ik scoor dit nu 88p maar zie potentieel naar de 90+ over 3-5 jaar. Onder voorbehoud dat je dan merkt dat het over syrah gaatTongue. Totaal ander drinking window dat CT aangaf was 2013-2016, niet akkoord dus Smile

Een syrah uit La Mancha, wat gaan ze nog allemaal uitvinden..? Wink
Proficiat met je nieuwe drinkertje (melk voorlopig wellicht)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-08-2016, 12:31 AM
Bericht: #3
RE: Bodegas mano a mano - La Mancha
Citaat: dit door de geboorte van onze 2e spruit...

Proficiat!!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: