Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trip champagne
06-09-2016, 02:00 PM
Bericht: #1
Trip champagne
Binnen 2 weken plan ik samen met mijn vriend een tripje naar de Champagne-streek, dit is voor ons de eerste keer dus ik ben hier en daar een beetje aan het meelezen en proberen een weg te vinden in het enorme aanbod..Smile
als planning voorzie ik :
- Charlier et fils
- G. Tribaut (Hautvillers)
- Autreau (champillon)
- Yannick Prevoteau (Damery)
- Gerin et fils (Brouillet)

Daarnaast zouden we graag nog Guillon bezoeken (whiskey) en een groot champagnehuis Mercier

Is dit een goede start voor een eerste trip? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende champagnehuizen? Welke zouden jullie verkiezen want dit lijkt wel een strakke planning te zijn. We logeren in Reims.

alvast bedankt !
07-09-2016, 08:11 AM
Bericht: #2
RE: Trip champagne
(06-09-2016 02:00 PM)pixiepoes schreef:  Daarnaast zouden we graag nog Guillon bezoeken (whiskey) en een groot champagnehuis Mercier
Mercier heb ik al bezocht. De champagne op zich stelt niet veel voor, maar de rondleiding is best wel entertainend (reusachtig vat dat dateert uit 1889 in de inkomhal, lift naar beneden met uitzicht op poppen, met treintje door ondergrondse gangen, ...).
07-09-2016, 08:22 AM
Bericht: #3
RE: Trip champagne
Mijn ervaring is dat je een bezoek bij een groot champagnehuis eens moet gedaan hebben. Gewoon om de grootheid te bezichtigen. Maar meestal is een groot huis duur qua champagne en prijs/kwaliteit zit dan meestal wat scheef.

Ik ga liever bij de kleinere champagneboertjes langs. Het contact is meer persoonlijk, het ontvangst is meestal prima en je kan dikwijls ook gerichte vragen stellen. Sommigen nodigen je ook uit in hun eigen kelders en daar kan je dan ook wel een woordje uitleg krijgen over het productieproces.
07-09-2016, 03:27 PM
Bericht: #4
RE: Trip champagne
(06-09-2016 02:00 PM)pixiepoes schreef:  Binnen 2 weken plan ik samen met mijn vriend een tripje naar de Champagne-streek, dit is voor ons de eerste keer dus ik ben hier en daar een beetje aan het meelezen en proberen een weg te vinden in het enorme aanbod..Smile
als planning voorzie ik :
- Charlier et fils
- G. Tribaut (Hautvillers)
- Autreau (champillon)
- Yannick Prevoteau (Damery)
- Gerin et fils (Brouillet)

Daarnaast zouden we graag nog Guillon bezoeken (whiskey) en een groot champagnehuis Mercier

Is dit een goede start voor een eerste trip? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende champagnehuizen? Welke zouden jullie verkiezen want dit lijkt wel een strakke planning te zijn. We logeren in Reims.

alvast bedankt !
Is afhankelijk van welke en hoeveel dagen je gaat en hoe groot je koffer is. Ik doe er een 3-tal zaterdag en dan zit de koffer al vol. Ik begin altijd met een nieuwe champagneboer en eindig met 2 vaste waarden. Als de eerste, zoals vorig jaar bij Veuve Fourny, tegenvalt, dan kan je de koffer zeker vullen bij de anderen. Voor dit jaar nog aan't opzoeken bij wie we als eerste gaan. Rochet-Bocart en (als ze nog leeft) Prévostat staan sowieso op 't lijstje om de koffer te vullen; Zondag houden we ons met andere zaken/steden bezig.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
07-09-2016, 03:48 PM
Bericht: #5
RE: Trip champagne
Eerder dit jaar 3 dagen gegaan, telkens een boer in de voormiddag en één in de namiddag, gevolgd door een dineetje in de avond. Lekker relax dus :-)

Tribaut bezocht ik eerder dit jaar ook, maar zou ik persoonlijk niet meer doen. Vergelijken met de andere huizen die we deden (zie elders op dit forum), was het er vrij druk en ook geen persoonlijke ontvangst wat de beleving toch wel anders maakt...

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
08-09-2016, 08:45 AM
Bericht: #6
RE: Trip champagne
(07-09-2016 03:27 PM)TheWineVet schreef:  
(06-09-2016 02:00 PM)pixiepoes schreef:  Binnen 2 weken plan ik samen met mijn vriend een tripje naar de Champagne-streek, dit is voor ons de eerste keer dus ik ben hier en daar een beetje aan het meelezen en proberen een weg te vinden in het enorme aanbod..Smile
als planning voorzie ik :
- Charlier et fils
- G. Tribaut (Hautvillers)
- Autreau (champillon)
- Yannick Prevoteau (Damery)
- Gerin et fils (Brouillet)

Daarnaast zouden we graag nog Guillon bezoeken (whiskey) en een groot champagnehuis Mercier

Is dit een goede start voor een eerste trip? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende champagnehuizen? Welke zouden jullie verkiezen want dit lijkt wel een strakke planning te zijn. We logeren in Reims.

alvast bedankt !
Is afhankelijk van welke en hoeveel dagen je gaat en hoe groot je koffer is. Ik doe er een 3-tal zaterdag en dan zit de koffer al vol. Ik begin altijd met een nieuwe champagneboer en eindig met 2 vaste waarden. Als de eerste, zoals vorig jaar bij Veuve Fourny, tegenvalt, dan kan je de koffer zeker vullen bij de anderen. Voor dit jaar nog aan't opzoeken bij wie we als eerste gaan. Rochet-Bocart en (als ze nog leeft) Prévostat staan sowieso op 't lijstje om de koffer te vullen; Zondag houden we ons met andere zaken/steden bezig.

Ook teleurgesteld bij Veuve Fourny ? Wij ook, maar we waren gelukkig voormiddag de koffer al gaan vullen bij Henriet-Bazin en Fallet-Prévostat Wink


Ga naar locatie: