Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rollin Père et fils
17-02-2017, 10:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-02-2017 om 10:15 PM door TheWineVet.)
Bericht: #1
Rollin Père et fils
Pernand-Vergelesses 1cru "Sous Frétille" 2005 blanc: deze wijn kwam maar een jaar of 5 jong over ipv 12. Echter een iets te discrete neus. Niks oud of versleten. In de mond een zeer bessige wijn, strakke mineraliteit, minder rondeur dan verwacht. Nog zeer vif. Mooie zuren, stevige wijn. Kan nog 5 jaar mee, zonder probleem. Ik was hier toch wel wat van verschoten. 24€ wel.
89
Pernand-Vergelesses "Les Cloux" 2009 blanc: mooie, fijne chardonnayneus, hetgeen ik gisteren bij de Sous Frétille ook had gehoopt te ruiken. Maar ook in de smaak valt deze gewone Pernand beter mee dan de 1cru. Soepel jaar? Geef mij dan maar de warmere, soepele jaren als je dan meer waar voor je geld krijgt. Ook al was 2005 toch ook zo slecht niet?
90, met een +je naar de toekomst toe...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
21-01-2018, 03:06 PM
Bericht: #2
RE: Rollin Père et fils
Aloxe Corton 2013
eerste dag: heel licht gerookt, aroma's van framboos, fragiele lichtvoetige wijn, lichte afgeronde tannines, zachte afdronk, doet denken aan 2007
tweede dag: onevenwichtig, storende zuurtjes, hoekiger, is dit dezelfde wijn?
derde dag: plat

Vince

"there must be a reason why some people have such unhealthy obsessions about burgundy"
21-02-2018, 07:43 AM
Bericht: #3
RE: Rollin Père et fils
2009 Domaine Rollin Père et Fils Pernand-Vergelesses 1er Cru Les Vergelesses.

Bij openen zeer hard en gesloten.

Enkele uren later..

Rijp rood fruit, zeer veel structuur.
Finesse! En ja mooie zuren desondanks het jaar?
Geslaagd. 90
13-12-2018, 07:26 AM
Bericht: #4
RE: Rollin Père et fils
Domaine Rollin 1er Cru Ile des Vergelesses 2012 - Frankrijk,
Bourgogne Pernand-Vergelesses 100% Pinot Noir
(Op zen amerikaans gelezen: PEE NOT NO YEAR Smile

Bloed, yzer een lepeltje kofie en een stukje chocolade.
Een beetje gebald, gespierd voor Bourgogne.
Of is dat te wijten aan de ligging of jaar? Dat laat ik aan de experts over...
Het rood fruit kwam er mooi door en dan kwam deze een pak meer typisch.
Een lekkernij hoor!

Bij thuiskomst de rest van de fles geledigd.
En na een toch wel wat tannine opbouwende degustatie.
Was deze precies nog verzacht!
Kan gerust zijn omdat er al tamelijk wat steviger spul de smaakpapillen passeerde.
Maar soit, deze was goed! 91
14-12-2018, 02:53 PM
Bericht: #5
RE: Rollin Père et fils
(13-12-2018 07:26 AM)gertjeuh schreef:  Domaine Rollin 1er Cru Ile des Vergelesses 2012 - Frankrijk,
Bourgogne Pernand-Vergelesses 100% Pinot Noir
(Op zen amerikaans gelezen: PEE NOT NO YEAR Smile

Bloed, yzer een lepeltje kofie en een stukje chocolade.
Een beetje gebald, gespierd voor Bourgogne.
Of is dat te wijten aan de ligging of jaar? Dat laat ik aan de experts over...
Het rood fruit kwam er mooi door en dan kwam deze een pak meer typisch.
Een lekkernij hoor!

Bij thuiskomst de rest van de fles geledigd.
En na een toch wel wat tannine opbouwende degustatie.
Was deze precies nog verzacht!
Kan gerust zijn omdat er al tamelijk wat steviger spul de smaakpapillen passeerde.
Maar soit, deze was goed! 91

Eerst velpon, daarna rood fruit, koffie, ijzer, licht tertiair, mineraal & zuur, complexe wijn met voldoende materie, en hedonistisch

Een pinot noir die me wél kon bekoren, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, 91
03-01-2019, 07:05 PM
Bericht: #6
RE: Rollin Père et fils
(17-02-2017 10:10 PM)TheWineVet schreef:  Pernand-Vergelesses "Les Cloux" 2009 blanc: mooie, fijne chardonnayneus, hetgeen ik gisteren bij de Sous Frétille ook had gehoopt te ruiken. Maar ook in de smaak valt deze gewone Pernand beter mee dan de 1cru. Soepel jaar? Geef mij dan maar de warmere, soepele jaren als je dan meer waar voor je geld krijgt. Ook al was 2005 toch ook zo slecht niet?
90, met een +je naar de toekomst toe...

Domaine Rollin Père et Fils - Pernand-Vergelesses "Les Cloux" 2016
Mijn Bourgogne wijnmaatje raadde me deze witte Pernand aan. Hij vond deze Village op niveau van een 1er Cru. Bij het raadplegen van ons forum zie ik nu ook dezelfde appreciatie van TheWineVet over een oudere jaargang Les Cloux. Wel, ondanks mijn verkoudheid, kan ik dit beamen. Gewoon zeer mooie chardonnay. Amandel, geroosterd brood, perzik, sinaasappelschil en een flinke portie silex. Beheerst houtgebruik. Zeer behoorlijke afdronk. Goed gemaakt, nog wat jong nu, maar met redelijk wat potentieel voor een mooie toekomst.


Bijlagen Afbeeldingen
   
15-09-2019, 04:43 PM
Bericht: #7
RE: Rollin Père et fils
Pernand vergelesses, les cloux (wit) 2014

lichte rokerigheid over de hele lijn, mooi volume (vooral de eerste dag mooie rijpheid in combinatie met zuurtjes), eerder op wit fruit dan op citrus, een uitstekende villages uit het beste witte wijnjaar sinds 2010...

blind zou ik dit misschien wel in Chablis 1 cru geplaatst hebben

Vince

"there must be a reason why some people have such unhealthy obsessions about burgundy"
27-06-2022, 09:58 PM
Bericht: #8
RE: Rollin Père et fils
Pernand-Vergelesses 2019 - Domaine Rollin

Leuke village van Rollin. Normaal schat ik "Les Cloux" altijd een stuk hoger in, maar de 2019 is erg geslaagd voor deze gewone village. Drinkt nu reeds plezierig en vlotjes weg. Zit goed in elkaar met veel fruit en redelijk wat natte steen. Het houtgebruik is wel goed merkbaar, maar het is echt ene mooie wijn.


Bijlagen Afbeeldingen
   


Ga naar locatie: