Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine du Montillet - Fleurie (Beaujolais)
12-04-2017, 08:26 PM
Bericht: #1
Domaine du Montillet - Fleurie (Beaujolais)
Onder het motto 'verruim je horizon' heb ik tijdens de recente lentepromoties in de Auchan een aantal Beaujolais wijnen meegenomen.
Deze Domaine du Montillet - Fleurie 2015 is er daar één van.
100% Gamay

De eerste indruk is niet echt positief. Een neus waar vooral de alcohol doorkomt en in de mond wat veel zuurtjes naar mijn goesting. Ook de afdronk doet me niet echt verlangen naar een volgend glas.
Voor mij komt hij nogal wat 'plat' over.
12-04-2017, 09:39 PM
Bericht: #2
RE: Domaine du Montillet - Fleurie (Beaujolais)
(12-04-2017 08:26 PM)bartv schreef:  Onder het motto 'verruim je horizon' heb ik tijdens de recente lentepromoties in de Auchan een aantal Beaujolais wijnen meegenomen.
Deze Domaine du Montillet - Fleurie 2015 is er daar één van.
100% Gamay

De eerste indruk is niet echt positief. Een neus waar vooral de alcohol doorkomt en in de mond wat veel zuurtjes naar mijn goesting. Ook de afdronk doet me niet echt verlangen naar een volgend glas.
Voor mij komt hij nogal wat 'plat' over.

Ik ken het domein niet, maar heb wel de ervaring dat Beaujolais de tweede dag enorm kan verschillen met de eerste (in positieve zin).
Benieuwd of dit voor deze wijn ook het geval zal zijn..!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
12-04-2017, 10:41 PM
Bericht: #3
RE: Domaine du Montillet - Fleurie (Beaujolais)
Ik sluit me aan bij Jo, persoonlijk vind ik dat dit zelfs de grootste rol speelt bij Fleurie; dag 1 vaak ingetogen met weinig persoonlijkheid, om dan op dag 2 volledig te openen en tot zijn recht te komen. Als je een stevige alcoholtoets merkt denk ik niet dat dit gaat veranderen; 2015 was gewoon ronduit heet en ik ben al verschillende beaujolais-wijnen tegengekomen die rond de 14 - 14.5% zitten (wat dan nog niet eens zegt wat er effectief in zit).


Ga naar locatie: