Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Corbières - Domaine du Grand Arc
13-09-2010, 03:09 PM
Bericht: #1
Corbières - Domaine du Grand Arc
Vanmiddag bij 't eten "En Sol Majeur" 2007 gedronken.

Een krachtpatser, zou good old Vanderauwera dit noemen.

Zeer donker van kleur.
Een al bij al bescheiden neus van vnl. donkerrood fruit en garrigue, waarin ook de alcohol een ietsiepietsie doorkomt.
Maar dan in de mond, naast datzelfde donkerrood fruit en kruiden, chocolade, vanille, menthol, en iets dat aan geroosterd brood deed denken. Alsook : nog behoorlijk wat tannines.

Een wijn die zowel potig als elegant is. Soms deed hij mij wat aan het betere Rhone-werk denken.

De bedoeling was om vandaag nog niet heel de fles soldaat te maken, zodat ook na een dag nog eens kon worden geproefd. Helaas heeft hij zelfs het dessert niet meer gehaald Rolleyes

Bijzonder lekker dus, ook al heb ik het gevoel dat hij na een paar jaar kelder nóg beter tot zijn recht gaat komen.

Heeft iemand ervaring met de andere wijnen van dit domein ?
13-09-2010, 09:14 PM
Bericht: #2
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
Sol Majeur en Au Temps D'histoire (Carignan en goeie) zijn hun toppers maar hun witte Veillée d'equinoxe is TOP aan een onklopbare prijs! Idd , met de 2007 ga ik (proberen) nog enkele jaartjes te wachten! :-) zeer begrijpelijk dat hij het dessert niet haalde.

Wine is sunlight , held together by water !
13-09-2010, 09:16 PM
Bericht: #3
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
Waar halen we die en aan welke prijs?
14-09-2010, 09:30 AM
Bericht: #4
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
Ik kocht hem destijds bij de producent zelf, toen ik, samen met mijn madam, daar ik Katharenland op vakantie was.
Ze hebben een degustatielokaal in het centrum van Padern, op slechts een paar km van de befaamde burchten Quéribus en Peyrepertuse.

Of de wijn daar ook ter plekke gemaakt wordt ben ik helaas nooit te weten gekomen. Eigenlijk ben ik er helemaal niets te weten gekomen ...
Het heeft overigens niet veel gescheeld of ik was er zonder wijn buitengestapt, na de meest ontgoochelende degustatie ooit censor- en dat lag niet aan de wijn, die ronduit schitterend was.
Het bijna hilarische relaas van ons bezoek aldaar doe ik bij gelegenheid wel eens.

De wijnen van Grand Arc zijn te verkrijgen bij Credo Wines in Vilvoorde.
De Sol Majeur kost daar om en bij de 11,50 euro, wat slechts een fractie meer is dan op het domein zelf.
Mij volgende aankoop zal wellicht daar zijn, want ginder in Padern zien ze mij niet meer nono

Fifi
11-02-2011, 12:24 AM
Bericht: #5
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
toch de 07 sol majeur al opengedaan..
Knap! Donkere kleur, wat alcohol, zwart fruit , peperig en kruidig en mooi houtje. Na een tijdje framboos en de het goed gebakken brood dat hierboven ook al beschreven was .
Stevig spul met nodige tannines maar lekker drinkbaar.
Moet eerst een paar uurkes open en kan nog wat liggen.

Wine is sunlight , held together by water !
11-02-2011, 08:43 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-02-2011 om 08:43 AM door filip.)
Bericht: #6
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
De Cuvée des Quarante is ook wel een aanrader
Deze kost €8.60 bij de wijnbouwer.
Van de 2006 en 2007 heb ik reeds een aantal flesjes gedronken.
De 2008 ligt nog onaangeroerd in de kelder.
12-02-2011, 12:37 AM
Bericht: #7
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
nog een overschotje: dag 2 --> SCHITTEREND!!
Zachter geworden, minder zuren en complexe geur
bijhalen dus:-)

Wine is sunlight , held together by water !
16-03-2012, 09:16 AM
Bericht: #8
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
"La Tour Fabienne" 2010
De rosé van het domein.
Fruitig, floraal en beetje snoepjes in de neus.
Drinkt vlot weg, mooie volle rosé en gelukkig komen die snoepjes amper terug in de smaak.
16-07-2012, 09:39 PM
Bericht: #9
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
"Cuvée des Quarante" 2008
In het begin vooral chocolade in de neus, nadien fruitig.
Zowel alcohol en tannines overheersten niet, fruitig en vol.
Een mooi wijntje!
16-07-2012, 09:47 PM
Bericht: #10
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
(16-07-2012 09:39 PM)filip schreef:  "Cuvée des Quarante" 2008
In het begin vooral chocolade in de neus, nadien fruitig.
Zowel alcohol en tannines overheersten niet, fruitig en vol.
Een mooi wijntje!

Die chocolade is toch wel typisch voor vele wijnen uit die streek hé, had net dezelfde gewaarwording bij de Puech Haut die ik net dronk.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
02-12-2012, 08:03 PM
Bericht: #11
RE: Corbières - Domaine du Grand Arc
"En Sol Majeur" 2009
Vooral confituur (braambes dus) en alcohol in de neus, na wat walsen kruidigheid.
Redelijk wat alcohol in de afdronk, maar toch al een mooie wijn.
Belooft voor binnen een paar jaar!


Ga naar locatie: