Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vincent Lumpp, Givry
17-09-2017, 04:46 PM
Bericht: #1
Vincent Lumpp, Givry
Givry 1er Cru Le Vigron 2013

Een fles die ik eigenlijk verkeerdelijk gekocht had als Francois Lumpp. Blijkt dus een andere Lumpp te zijn, wel familie.
Bij openen een heel strenge neus en ook in de mond geen charmeur. Enkele uren later toch al een stuk meer opengekomen, met rode bessen, wat leder, ceder, een vegetaal toetsje. Chicorei, zei Jo, en dat klopt als een bus. Nog altijd geen verleider, maar toch een mooie neus. In de mond hetzelfde beeld, rood fruit, vrij stevige zuren, lichte houttoets, en dat vegetaal toetsje dat ook hier terug komt. Geen al te toegankelijke, maar wel een intrigerende wijn. Zal volgens mij nog beter worden, mits wat meer rust.
In Bourgogne Aujourd'hui kreeg deze wijn 18,5/20. Dat is er volgens mij toch wel over. Maar het is niet de eerste keer dat ik vind dat dit tijdschrift nogal gul is met de punten.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
17-09-2017, 08:49 PM
Bericht: #2
RE: Vincent Lumpp, Givry
Redelijk strakke wijn, volledig mijne meug. We plaatsten m blind in het noorden van de Bourgogne, 2014. Niet dus. Sjallonais dus en een zogenaamd minder jaar 2013. Niets van gemerkt want de wijn had wat materie. Ik ben hier denk k iets positiever dan olivier. Had wel hardere toetsen maar dat geeft deze wijn een extra dimensie.


Ga naar locatie: