Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Villamedoro - Abruzzo
10-11-2017, 07:18 PM
Bericht: #1
Villamedoro - Abruzzo
Chimera Trebbiano d'Abruzzo DOC - 2016 - Villamedoro

100% Trebbiano. Lichte maar aangename wijn die vlot drinkt. Neus zit zowat op rijpe appel en wat peer, beetje citrus en wat perzik. Ook wat bloemetjes. Heel kruidig in de smaak. Komt rond over met een fijn zuurtje.
Vaak worden van deze druif karakterloze bulkwijntjes verkocht maar de producten van dit huis kan ik wel waarderen.


Bijlagen Afbeeldingen
   
11-11-2017, 12:43 PM
Bericht: #2
RE: Villamedoro - Abruzzo
(10-11-2017 07:18 PM)FRANCISPICCART schreef:  Chimera Trebbiano d'Abruzzo DOC - 2016 - Villamedoro

100% Trebbiano. Lichte maar aangename wijn die vlot drinkt. Neus zit zowat op rijpe appel en wat peer, beetje citrus en wat perzik. Ook wat bloemetjes. Heel kruidig in de smaak. Komt rond over met een fijn zuurtje.
Vaak worden van deze druif karakterloze bulkwijntjes verkocht maar de producten van dit huis kan ik wel waarderen.

Trebbiano is een vlag die veel ladingen dekt en de Abruzzo heeft weinigte maken met andere Trebbiano. Een van Italië's grootste witte wijnen is trouwens de Trebbiano d'Abruzzo van Valentini, een wijn met een bijzonder lang leven.
11-11-2017, 08:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-11-2017 om 08:58 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #3
RE: Villamedoro - Abruzzo
(11-11-2017 12:43 PM)wvd schreef:  
(10-11-2017 07:18 PM)FRANCISPICCART schreef:  Chimera Trebbiano d'Abruzzo DOC - 2016 - Villamedoro

100% Trebbiano. Lichte maar aangename wijn die vlot drinkt. Neus zit zowat op rijpe appel en wat peer, beetje citrus en wat perzik. Ook wat bloemetjes. Heel kruidig in de smaak. Komt rond over met een fijn zuurtje.
Vaak worden van deze druif karakterloze bulkwijntjes verkocht maar de producten van dit huis kan ik wel waarderen.

Trebbiano is een vlag die veel ladingen dekt en de Abruzzo heeft weinigte maken met andere Trebbiano. Een van Italië's grootste witte wijnen is trouwens de Trebbiano d'Abruzzo van Valentini, een wijn met een bijzonder lang leven.

Dat is heel juist. De Trebbiano d'Abruzzo van Valentini is gekend als één van de Italiaanse witte topwijnen. Maar die kost dan ook ongeveer 7 x zoveel als de Chimera. Ik probeerde echter een discussie op te starten over Villamedoro, wat me een domein lijkt dat veel toegankelijker is voor de doorsnee wijnliefhebber.


Ga naar locatie: