Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Vocoret, Chablis
02-12-2017, 07:22 PM
Bericht: #1
Domaine Vocoret, Chablis
De gewone "séduction" 2015: een niet gefilterde Chablis, wist men me te vertellen op 't domein. Gisteren geopend om enkele glazen van te delen, vandaag de laatste 2 glazen. Dit is merkelijk beter, voller en complexer dan gisteren (te verwachten ook). PQ super Chablis, maar best een dag op voorhand openen en in de koelkast zetten.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
03-12-2017, 12:31 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(02-12-2017 07:22 PM)TheWineVet schreef:  De gewone "séduction" 2015: een niet gefilterde Chablis, wist men me te vertellen op 't domein. Gisteren geopend om enkele glazen van te delen, vandaag de laatste 2 glazen. Dit is merkelijk beter, voller en complexer dan gisteren (te verwachten ook). PQ super Chablis, maar best een dag op voorhand openen en in de koelkast zetten.

Goede Chablis is naar mijn mening één van de mooist rijpende witte wijnen. 2015 werd eerst in de pers wat afgeschreven als te vol, te warm, niet typerend enz., maar als je ze een dagje of wat open laat, dan merk je dat de mineraliteit wel terug boven komt.
We drinken de meeste rode wijnen veel te jong, maar ook vele witte verdienen wat flesrust.
Wat mij bij het zeer jonge domein "Maison Julien Baillard" mee over de schreef trok, was één van de laatste flessen die "grand-père" nog had gemaakt, een Fourchaume uit 1989. Dan weet je weer wat we missen door ze zo jong te drinken.
03-12-2017, 06:14 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(03-12-2017 12:31 PM)wvd schreef:  
(02-12-2017 07:22 PM)TheWineVet schreef:  De gewone "séduction" 2015: een niet gefilterde Chablis, wist men me te vertellen op 't domein. Gisteren geopend om enkele glazen van te delen, vandaag de laatste 2 glazen. Dit is merkelijk beter, voller en complexer dan gisteren (te verwachten ook). PQ super Chablis, maar best een dag op voorhand openen en in de koelkast zetten.

Goede Chablis is naar mijn mening één van de mooist rijpende witte wijnen. 2015 werd eerst in de pers wat afgeschreven als te vol, te warm, niet typerend enz., maar als je ze een dagje of wat open laat, dan merk je dat de mineraliteit wel terug boven komt.
We drinken de meeste rode wijnen veel te jong, maar ook vele witte verdienen wat flesrust.

Op een Chablisdegustatie van onze Wine Watchers kwam Vocoret er ook telkens goed uit met 3 verschillende cru's http://www.vinejo.freebb.be/thread-4374....ht=vocoret
En inderdaad, net zoals Werner zegt, in deze appellatie kan je nog pareltjes vinden aan een mooie prijs en met potentie om te ouderen. Ik vind de warme jaargang 2015 wel iets minder typerend en iets minder mijn ding. Misschien als je ze een dagje of wat open laat, maar meestal overleven ze bij mij dag één nietBig Grin
15-12-2017, 10:18 AM
Bericht: #4
RE: Domaine Vocoret, Chablis
Forets 1cru VV 2015: na enkele uurtjes open staan komt de wijn wel los. Nog een beetje onversmolten hout, hetgeen deze wijn meer zuidelijke Bourgogne maakt dan Chablis. Amerikaanse stijl. Francis haalde bij de 'Les clos' ook al Meursault aan... Zeer lekker, maar minder op finesse van Chablis gemaakt, eerder op finesse in Macon. Kan iedereen nog mee?

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
15-12-2017, 01:23 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(15-12-2017 10:18 AM)TheWineVet schreef:  Forets 1cru VV 2015: na enkele uurtjes open staan komt de wijn wel los. Nog een beetje onversmolten hout, hetgeen deze wijn meer zuidelijke Bourgogne maakt dan Chablis. Amerikaanse stijl. Francis haalde bij de 'Les clos' ook al Meursault aan... Zeer lekker, maar minder op finesse van Chablis gemaakt, eerder op finesse in Macon. Kan iedereen nog mee?

Ik kan niet oordelen over Vocoret, maar andere Chablis van 2015 geven onder de nu nog wat opulente stijl toch ook wat mineraliteit vrij. Misschien komt het allemaal weer goed met nog wat langer op fles, het domein waar wij mee werken gebruikt wel amper hout en dat was in 2015 denkelijk een beter idee. Vele van mijn klanten verkiezen 2015 boven 2014, wellicht inderdaad vanwege de wat rondere stijl. Ik niet, laat dat duidelijk zijn!
15-12-2017, 02:46 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-12-2017 om 02:54 PM door don quichotte.)
Bericht: #6
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(15-12-2017 01:23 PM)wvd schreef:  
(15-12-2017 10:18 AM)TheWineVet schreef:  Forets 1cru VV 2015: na enkele uurtjes open staan komt de wijn wel los. Nog een beetje onversmolten hout, hetgeen deze wijn meer zuidelijke Bourgogne maakt dan Chablis. Amerikaanse stijl. Francis haalde bij de 'Les clos' ook al Meursault aan... Zeer lekker, maar minder op finesse van Chablis gemaakt, eerder op finesse in Macon. Kan iedereen nog mee?

Ik kan niet oordelen over Vocoret, maar andere Chablis van 2015 geven onder de nu nog wat opulente stijl toch ook wat mineraliteit vrij. Misschien komt het allemaal weer goed met nog wat langer op fles, het domein waar wij mee werken gebruikt wel amper hout en dat was in 2015 denkelijk een beter idee. Vele van mijn klanten verkiezen 2015 boven 2014, wellicht inderdaad vanwege de wat rondere stijl. Ik niet, laat dat duidelijk zijn!

Een recente ervaring:
Chablis Château de Fleys - 1er Cru Les Fourneaux 2014 en 2015.
Beide wijnjaren hebben in het totaal geen eik gezien.
Ik verkoos de 2015. Krachtig en evenwichtig
Deze 2015 komt wat voller en vettiger over maar wat betreft materie en ook mineraliteit overklast deze de 2014. ( wel voldoende gekoeld drinken) En toch is deze 2015 wijn voldoende krokant.
In vergelijking met de 2015 miste deze 2014 wijn substantie en is minder complex.
Zeer mooie P/K en zijn prijs:14.90 €.

Heb van de 2015 nog 2 fleskes, van de 2014 nog één of geen meer.( mijn inventaris wordt hoe langer hoe slechter) Blush

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
15-12-2017, 04:29 PM
Bericht: #7
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(15-12-2017 02:46 PM)don quichotte schreef:  
(15-12-2017 01:23 PM)wvd schreef:  
(15-12-2017 10:18 AM)TheWineVet schreef:  Forets 1cru VV 2015: na enkele uurtjes open staan komt de wijn wel los. Nog een beetje onversmolten hout, hetgeen deze wijn meer zuidelijke Bourgogne maakt dan Chablis. Amerikaanse stijl. Francis haalde bij de 'Les clos' ook al Meursault aan... Zeer lekker, maar minder op finesse van Chablis gemaakt, eerder op finesse in Macon. Kan iedereen nog mee?

Ik kan niet oordelen over Vocoret, maar andere Chablis van 2015 geven onder de nu nog wat opulente stijl toch ook wat mineraliteit vrij. Misschien komt het allemaal weer goed met nog wat langer op fles, het domein waar wij mee werken gebruikt wel amper hout en dat was in 2015 denkelijk een beter idee. Vele van mijn klanten verkiezen 2015 boven 2014, wellicht inderdaad vanwege de wat rondere stijl. Ik niet, laat dat duidelijk zijn!

Een recente ervaring:
Chablis Château de Fleys - 1er Cru Les Fourneaux 2014 en 2015.
Beide wijnjaren hebben in het totaal geen eik gezien.
Ik verkoos de 2015. Krachtig en evenwichtig
Deze 2015 komt wat voller en vettiger over maar wat betreft materie en ook mineraliteit overklast deze de 2014. ( wel voldoende gekoeld drinken) En toch is deze 2015 wijn voldoende krokant.
In vergelijking met de 2015 miste deze 2014 wijn substantie en is minder complex.
Zeer mooie P/K en zijn prijs:14.90 €.

Heb van de 2015 nog 2 fleskes, van de 2014 nog één of geen meer.( mijn inventaris wordt hoe langer hoe slechter) Blush

Heb je ook de mont de milieu van Fleys, Don? Wat vind je daarvan?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
15-12-2017, 06:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-12-2017 om 06:48 PM door don quichotte.)
Bericht: #8
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(15-12-2017 04:29 PM)Olivier schreef:  
(15-12-2017 02:46 PM)don quichotte schreef:  
(15-12-2017 01:23 PM)wvd schreef:  
(15-12-2017 10:18 AM)TheWineVet schreef:  Forets 1cru VV 2015: na enkele uurtjes open staan komt de wijn wel los. Nog een beetje onversmolten hout, hetgeen deze wijn meer zuidelijke Bourgogne maakt dan Chablis. Amerikaanse stijl. Francis haalde bij de 'Les clos' ook al Meursault aan... Zeer lekker, maar minder op finesse van Chablis gemaakt, eerder op finesse in Macon. Kan iedereen nog mee?

Ik kan niet oordelen over Vocoret, maar andere Chablis van 2015 geven onder de nu nog wat opulente stijl toch ook wat mineraliteit vrij. Misschien komt het allemaal weer goed met nog wat langer op fles, het domein waar wij mee werken gebruikt wel amper hout en dat was in 2015 denkelijk een beter idee. Vele van mijn klanten verkiezen 2015 boven 2014, wellicht inderdaad vanwege de wat rondere stijl. Ik niet, laat dat duidelijk zijn!

Een recente ervaring:
Chablis Château de Fleys - 1er Cru Les Fourneaux 2014 en 2015.
Beide wijnjaren hebben in het totaal geen eik gezien.
Ik verkoos de 2015. Krachtig en evenwichtig
Deze 2015 komt wat voller en vettiger over maar wat betreft materie en ook mineraliteit overklast deze de 2014. ( wel voldoende gekoeld drinken) En toch is deze 2015 wijn voldoende krokant.
In vergelijking met de 2015 miste deze 2014 wijn substantie en is minder complex.
Zeer mooie P/K en zijn prijs:14.90 €.

Heb van de 2015 nog 2 fleskes, van de 2014 nog één of geen meer.( mijn inventaris wordt hoe langer hoe slechter) Blush

Heb je ook de mont de milieu van Fleys, Don? Wat vind je daarvan?

Heb ik niet of nog niet gedronken.
'k Zag dat deze 2015 nu nog te koop is bij 1Jour1Vin voor 18 ,50 €.
Deze wijn heeft wel eik gezien.

Heb deze maand al zoveel wijn gekocht dat ik daarmee 2 maanden iedere dag verder mee kan. Gisteren nog Grand Pontet, Pibran, Cantenac Brown gekocht.
Voor morgen nog een afspraak gemaakt om wijn op te halen: Calendal, Daniel Bouland, Domaine Roche.
Ramses Shaffy zong ooit "We zullen doorgaan" maar nu denk ik dit jaar toch te stoppen.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
16-12-2017, 10:14 AM
Bericht: #9
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(15-12-2017 01:23 PM)wvd schreef:  
(15-12-2017 10:18 AM)TheWineVet schreef:  Forets 1cru VV 2015: na enkele uurtjes open staan komt de wijn wel los. Nog een beetje onversmolten hout, hetgeen deze wijn meer zuidelijke Bourgogne maakt dan Chablis. Amerikaanse stijl. Francis haalde bij de 'Les clos' ook al Meursault aan... Zeer lekker, maar minder op finesse van Chablis gemaakt, eerder op finesse in Macon. Kan iedereen nog mee?

Ik kan niet oordelen over Vocoret, maar andere Chablis van 2015 geven onder de nu nog wat opulente stijl toch ook wat mineraliteit vrij. Misschien komt het allemaal weer goed met nog wat langer op fles, het domein waar wij mee werken gebruikt wel amper hout en dat was in 2015 denkelijk een beter idee. Vele van mijn klanten verkiezen 2015 boven 2014, wellicht inderdaad vanwege de wat rondere stijl. Ik niet, laat dat duidelijk zijn!
Bij Vocoret is het de huisstijl wel. Ik ben benieuwd naar de toekomst, maar verwacht hier sowieso veel van. De Séduction (zie boven) was veel fijner.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
21-02-2018, 07:25 AM
Bericht: #10
RE: Domaine Vocoret, Chablis
Ook 2015 séduction geproefd en getest.

Zaterdag ochtend geopend om met den avond te proeven.

Kwam over als een goede correcte wijn.

Dag twee, drie en vier daarentegen kwam de wijn enkel beter.

Veel finesse, genoeg fruit, fraicheur en wat minerale toetsen.
En afdronk die boven gemiddelde ligt.

Als instapper kan dit al tellen!
21-02-2018, 10:23 AM
Bericht: #11
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(21-02-2018 07:25 AM)gertjeuh schreef:  Ook 2015 séduction geproefd en getest.

Zaterdag ochtend geopend om met den avond te proeven.

Kwam over als een goede correcte wijn.

Dag twee, drie en vier daarentegen kwam de wijn enkel beter.

Veel finesse, genoeg fruit, fraicheur en wat minerale toetsen.
En afdronk die boven gemiddelde ligt.

Als instapper kan dit al tellen!
Net dezelfde ervaring. Ook zaterdag gewoon, maar gisteren zo lekker! Komt volledig open na 2 dagen.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
24-02-2018, 12:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-02-2018 om 12:38 PM door Smaakatleet.)
Bericht: #12
RE: Domaine Vocoret, Chablis
Kwam zelfs mooi tot zijn recht bij enkele kazen!


Bijlagen Afbeeldingen
   
24-02-2018, 01:06 PM
Bericht: #13
RE: Domaine Vocoret, Chablis
(24-02-2018 12:38 PM)gertjeuh schreef:  Kwam zelfs mooi tot zijn recht bij enkele kazen!

Een zeer mooie, aantrekkelijke foto Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-02-2018, 09:26 AM
Bericht: #14
RE: Domaine Vocoret, Chablis
Awel het trok mij ook aan!
Daardoor wel mijn broekriem iets minder ver aangetrokken eerstdaags.
Maar daar trek ik me weinig van aan. Wink
28-09-2018, 07:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-09-2018 om 07:21 PM door TheWineVet.)
Bericht: #15
RE: Domaine Vocoret, Chablis
Les clos Grand cru 2015

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
11-10-2018, 07:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-10-2018 om 07:35 PM door TheWineVet.)
Bericht: #16
RE: Domaine Vocoret, Chablis
Forets 1cru VV 2015: P&P, zeer rijke, maar toch minerale Chablis. PQ volgens mij unbeatable. Zeer toegankelijk, maar toch ook zeer complex. En nog maar 1 fleske over... Zou mij blind op grand cru-spoor zettenRolleyes
Heb deze opengetrokken om de L'alibi van Terres Promises een dagje rust te geven.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)


Ga naar locatie: