Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Terra Romana
20-12-2017, 10:15 PM
Bericht: #1
Terra Romana
Feteasca Neagra 2012. Gelijk ook de naam van de druif. De neus doet me denken aan een Languedoc die wordt verbouwd op een schistes bodem. De mineraliteit, frisse ziltige geur is wat het eerst opvalt. Het rood fruit komt op de achtergrond opzetten. Mondvullende wijn met eerder donker fruit, een pepertje en een frisse toets. Geen grote complexiteit maar dat hoeft niet altijd. Lekker wijntje !
20-12-2017, 11:43 PM
Bericht: #2
RE: Terra Romana
(20-12-2017 10:15 PM)dakur schreef:  Feteasca Neagra 2012. Gelijk ook de naam van de druif. De neus doet me denken aan een Languedoc die wordt verbouwd op een schistes bodem. De mineraliteit, frisse ziltige geur is wat het eerst opvalt. Het rood fruit komt op de achtergrond opzetten. Mondvullende wijn met eerder donker fruit, een pepertje en een frisse toets. Geen grote complexiteit maar dat hoeft niet altijd. Lekker wijntje !

De weinige keren dat ik iets kon proeven van deze druif, was ik ook gecharmeerd. Waar vind je dit, Dakur?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
20-12-2017, 11:57 PM
Bericht: #3
RE: Terra Romana
(20-12-2017 11:43 PM)Olivier schreef:  
(20-12-2017 10:15 PM)dakur schreef:  Feteasca Neagra 2012. Gelijk ook de naam van de druif. De neus doet me denken aan een Languedoc die wordt verbouwd op een schistes bodem. De mineraliteit, frisse ziltige geur is wat het eerst opvalt. Het rood fruit komt op de achtergrond opzetten. Mondvullende wijn met eerder donker fruit, een pepertje en een frisse toets. Geen grote complexiteit maar dat hoeft niet altijd. Lekker wijntje !

De weinige keren dat ik iets kon proeven van deze druif, was ik ook gecharmeerd. Waar vind je dit, Dakur?

Gekocht in een supermarkt in Oostende, 'Spegelaere'. Maar ook te koop bij start2taste.be.
21-12-2017, 09:59 AM
Bericht: #4
RE: Terra Romana
Citaat:Gekocht in een supermarkt in Oostende, 'Spegelaere'. Maar ook te koop bij start2taste.be.

Thanks!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: