Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de la Verrière Cuvée Saint Michel Côtes du Ventoux
28-09-2010, 03:16 PM
Bericht: #1
Domaine de la Verrière Cuvée Saint Michel Côtes du Ventoux
Bezocht dit kleine domein in Goult deze zomer. Dronk de 2007 Saint Michel hiervan dit weekend. De Saint Michel is een mix van 80% Grenache en 20% Syrah, 40 jaar oude stokken, rendement van 23hl/ha. Altijd een beetje spanned als je thuis een wijn opnieuw proeft die je op vakantie kocht. Maar in dit geval was dat niet nodig. Zeer, zeer lekker. Neus is nog een beetje gesloten (beetje rood fruit), maar de mond maakt dit ruimschoots goed. Mooi knapperig rood fruit, goede aciditeit, hij "valt" een beetje in het midden maar komt dan terug met een zeer mooie peperige afdronk. Een wijn met een hoge "deliciousness" factor. Blij dat ik er 4 kocht!

15,30 euro
28-09-2010, 08:32 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de la Verrière Cuvée Saint Michel Côtes du Ventoux
Heb hiervan deze zomer de haut Jacotte 2007 gekocht op de wijnfeesten van Bedoin.... (8eur). Naast de eigenaar was er ook een Luikenaar (een vriend) die in't nederlands enthousiast wist te vertellen en te verkopen....Cool De wijn zelf heb ik onlangs thuis nog eens geproefd en hij was ok maar erg alcoholisch (+15%). Laat hem nu een tijdje liggen. (winterwijn)
29-09-2010, 10:57 AM
Bericht: #3
RE: Domaine de la Verrière Cuvée Saint Michel Côtes du Ventoux
Grappig, dezelfde enthousiaste man heb ik ook gesproken op het domein (hij organiseert jaarlijks een wijn event in Stavelot). Zal waarschijnlijk dezelfde dag geweest zijn...
18-10-2011, 12:07 PM
Bericht: #4
RE: Domaine de la Verrière Cuvée Saint Michel Côtes du Ventoux
Tweede flesje gedronken dit weekend: weeral zeer gesloten onmiddelijk na openen, veranderde wel na een tijdje openstaan, maar toch niet de meest aromatische neus. Voor de rest, consistent note met vorige keer; wat weer opviel was de mooie intense afdronk.

Wat me ook opviel op dag 2 &3 waren animale, zelfs vlezige toetsen in het aroma. Misschien had mijn glas te dicht bij de kookplaat gestaan :-)

Anyway, leuke wijn!


Ga naar locatie: