Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Agostino Pavia e Figli, Asti
04-03-2018, 12:22 PM
Bericht: #1
Agostino Pavia e Figli, Asti
Agostino Pavia e Figli, Asti

Relatief onbekend en klein huis waar alles in het teken van de Barbera D’Asti staat. De 10 hectares aan - quasi uitsluitend Barbera - wijngaarden zijn allemaal eigendom en liggen in de gemeentes Agliano Terme en Montegrosso.

BARBERA D'ASTI 'LA MARESCIALLA’ 2015

Diep robijnrode kleur. Deze topcuvée van de oudste wijnstokken van het huis heeft 11 maanden barriques gehad en dat merk je.

Verleidelijke fruitaroma’s maar ook krachtige tonen van vanille, hout, leder, zoete tabak, kruiderij,... In de mond “pluche”, vol en rond. Intense smaak, zoete kersen, jam, vers rood fruit, vanille, kruidig, minder hoog in de zuren dan vele soortgenoten maar voldoende om de rondheid en zoete fruitkorf te counteren. Volle en lange afdronk, zijdezachte tannines. Een “moderne” interpretatie van Barbera? In ieder geval een aangename, zijdezachte en volle interpretatie die liefhebbers gaat vinden.

Deze La Marescialla 2015 is nog zeer jong, en alhoewel nu perfect genietbaar zeker nog een potentieel van een jaar of zeven. Benieuwd hoe deze fruitbom gaat evolueren.

Gekocht bij Christiaens: 21,80 euro
10-04-2021, 07:55 PM
Bericht: #2
RE: Agostino Pavia e Figli, Asti
BARBERA D'ASTI 'LA MARESCIALLA’ 2015

Deze voormiddag een fles van deze Barbera teruggevonden.

Een beetje uit het oog verloren. Na mijn enthousiaste TN hierboven kocht ik enkele flessen bij maar die stelden mij wat teleur. Ik vond ze wat vermoeiend, zwoel en frisheid missen.

De kelderrust heeft deze 'LA MARESCIALLA’ 2015 duidelijk deugd gedaan. Het eikenhout ligt er niet meer zo op, alles is beter in balans. Het blijft een krachtige wijn maar vandaag toch slanker en aangenamer dan twee jaar terug.


Ga naar locatie: