Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château des Jacques, Beaujolais
17-03-2018, 02:13 PM
Bericht: #1
Château des Jacques, Beaujolais
La Rochelle 2011, Moulin-à-Vent

zeer geraffineerde neus, met fruit dat net iets te rijp is om Bourgogne te zijn, maar wat is het dan wel? Mijn medeproevers moesten even zoeken, maar de finesse en de fraicheur bracht ons uiteindelijk toch naar Beaujolais! Maar dan wel niet zomaar een Bojo'tje. Deze wijn staat voor mij op het niveau van de Labruyère die we eens gedronken hebben. Beetje animaliteit, rijp fruit, wat mineraliteit, een nobele houtlagering, een zeer fijn en complex boeket. In de mond veel diepte, zeer fijne zuren, een sappigheid die doet denken een noordelijke rhone. Fluwelige wijn!
Dit is niet goedkoop voor een Beaujolais, maar is het volledig waard, vond ik.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
17-03-2018, 02:33 PM
Bericht: #2
RE: Château des Jacques, Beaujolais
(17-03-2018 02:13 PM)Olivier schreef:  La Rochelle 2011, Moulin-à-Vent

zeer geraffineerde neus, met fruit dat net iets te rijp is om Bourgogne te zijn, maar wat is het dan wel? Mijn medeproevers moesten even zoeken, maar de finesse en de fraicheur bracht ons uiteindelijk toch naar Beaujolais! Maar dan wel niet zomaar een Bojo'tje. Deze wijn staat voor mij op het niveau van de Labruyère die we eens gedronken hebben. Beetje animaliteit, rijp fruit, wat mineraliteit, een nobele houtlagering, een zeer fijn en complex boeket. In de mond veel diepte, zeer fijne zuren, een sappigheid die doet denken een noordelijke rhone. Fluwelige wijn!

Zweefde ergens tussen Bourgogne en Noordelijke Rhône. Ik dacht ook even aan een Bourgondische Languedoc omwille van de warmte. Geen Labruyère type die meer aanleunt bij de noordelijker gelegen streek maar toch ook topwijn.
17-03-2018, 02:48 PM
Bericht: #3
RE: Château des Jacques, Beaujolais
(17-03-2018 02:33 PM)Fre schreef:  
(17-03-2018 02:13 PM)Olivier schreef:  La Rochelle 2011, Moulin-à-Vent

Zweefde ergens tussen Bourgogne en Noordelijke Rhône. Ik dacht ook even aan een Bourgondische Languedoc omwille van de warmte. Geen Labruyère type die meer aanleunt bij de noordelijker gelegen streek maar toch ook topwijn.

Wat een wijn..! 24 euro is idd duur voor Bojo maar die kwaliteit vind je moeilijk elders aan die prijs. Ik denk dat ik eens naar Moulin à Vent ga reizen om daar een serieuze stock in te slaan. Binnen een paar jaar zijn deze wijnen misschien wel dubbel zo duur.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Ga naar locatie: