Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Etienne Loew
01-11-2018, 03:53 PM
Bericht: #1
Etienne Loew
Merk nu pas dat er geen apart onderwerp voor deze wijnmaker bestaat. Is mijns inziens toch een hele goede voor deze regio.
Heb hem zelf paar keer ontmoet, en is echt een man met passie. Werkt 100% Biodynamisch en met lange vinificaties. Wat zorgt voor zo min mogelijk restsuiker in zijn wijnen. En net dat staat mij aan. Want vele wijnen uit de regio hebben (te) veel restsuikers. Voor mij althans.

Deze week de Pinot Gris "Le Menhir" 2010 in het glas. Super wijn. Mooi strogeel in het glas. Fruitigheid maar toch veel mineraliteit, zowel in neus al in de mond. Lekker en mooi in balans. Heeft misschien het krachtige expressief karakter dat ik mij herinner toch wat verloren. Had een jaartje of 2 geleden waarschijnlijk op zijn toppunt gestaan voor mij. Het mooie aan deze wijn is dat het pure pinot gris is, maar dan zonder klontje suiker erbij. Geen plakkerig gedoe dus.

In elk geval een domein met prachtige wijnen voor een zeer aantrekkelijke prijs. Ben mijn laatste flessen aan het opdrinken. Het zal weer eens tijd zijn om een uitstapje te voorzien om alles weer mooi aan te vullen!


Ga naar locatie: