Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quinta do Vallado
11-11-2018, 09:57 PM
Bericht: #1
Star Quinta do Vallado
Dit mooie domein uit de Douro verdient toch wel een eigen topic, vind ik.

Indertijd ontdekt bij Pasqualinno en nu herontdekt bij Wijnen Pauwels in Bonheiden. Daar stond gisteren een proeverij van (bijna) alle cuvées van het huis, in aanwezigheid van de wijnmaker, op het programma.

De stijl van het huis is nogal modern, gepolijst, smooth and silky, met een stevige dosis hout. Op 't eerste zicht, niet meteen mijn favoriete stijl, maar als het op dit niveau wordt gedaan is het toch genieten. De wijnen zijn vol, complex, evenwichtig en lang: klasse ! Trek dat open bij een lekker stuk rundsvlees en geniet ! En de Porto's zijn ook al fantastisch.

Mijn favoriete cuvées zijn de Touriga Nacional en de Reserva Field blend (van 100-jarige stokken).

Niet dat ik dat belangrijk vind, maar scores van de wijngoeroe's liegen er niet om, neem maar een kijkje op de website: http://www.quintadovallado.com
27-01-2019, 05:15 PM
Bericht: #2
RE: Quinta do Vallado
Touriga Nacional 2015

Zoals hierboven beschreven: stevige dosis hout, (toast, koffie, menthol) maar ook braam, cassis, kirsch, kruiden. In de mond verwacht je dan een redelijk zware wijn, maar neen hoor, dit is elegant, uitgebalanceerd en gewoon super-smakelijk !

Gedronken bij een geweldig stukje rosbief met zeer traditionele garnituur: genieten ! [/align]


Ga naar locatie: