Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jacqueline Klein, Burgenland, Oostenrijk
20-01-2019, 09:21 PM
Bericht: #1
Jacqueline Klein, Burgenland, Oostenrijk
Syrah 2016, Burgenland

Er wordt niet veel syrah gemaakt in Oostenrijk, maar heb me eens een probeerfles aangeschaft om te zien tot wat ze in staat zijn.

Gisteren open getrokken : het eerste moment een wowgevoel door het luxueuze houtgebruik, maar zoals zo vaak bij dergelijk houtgebruik begint het ook snel te vervelen... Het is trouwens ook zeer herkenbaar hout zoals je bij sommige spätburgunders hebt, die rokerige toets en de cacao. Daarnaast ook leder in de neus.
Heel veel materie in de mond, bakken fruit, goede zuren, rijpe en mooie tannines. Hier zit bijzonder veel in. Heel intense smaak. Maar ook hier steekt het hout wat tegen op den duur. Moderne stijl.

Nu het laatste glas aan het drinken : het fruit begint wat meer door te komen, mooi rood fruit, maar nog altijd moet je erachter zoeken door die houttoets. In de mond voel je dat hier toch wel kwaliteit in het glas zit, echt goed gemaakt, goed evenwicht, met véél potentieel. Ik kan me inbeelden dat dit binnen een jaar of 5-6 mooi voor de dag zal komen. Maar die houttoets zie ik nooit helemaal versmolten worden.

Jammer, want je voelt dat hier kwaliteit achter schuilt die die make-up helemaal niet nodig had.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: