Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Farnese Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane Opis Reserva
20-10-2010, 01:32 PM
Bericht: #1
Farnese Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane Opis Reserva
De 2006 onlangs gedronken en goed bevonden op de Colruyt degustatie. De voorbije dagen nog eens een flesje opengetrokken. Donkere kleur, neus van rijp fruit, kruiden en een beetje likeurig. Zwoel rijp fruit in de mond maar genoeg zuren om de wijn "levendig" te houden. Soepele tannines en een mooie afdronk met kruidige toesten en chocolade.

Mooie vrij volle wijn - 14 Euro.
20-10-2010, 02:03 PM
Bericht: #2
RE: Farnese Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane Opis Reserva
Die heb ik ook in mijn kelder liggen, maar nog niet gedronken. Heeft toch nog enkele jaren voor de boeg, niet?

Heb ook nog een paar flessen van die Cinque Autoctoni, die door Luca Maroni steevast als 1 van de beste Italiaanse wijnen wordt beschouwd (met scores van 98 e.d.), maar die moet ik ook nog opendoen. Ik heb trouwens de indruk dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn (o.a. op CT).

De Chardonnay Opi van Farnese uit de Klassewijnen vind ik ook meer dan ok voor zijn prijs, maar vooral interessant zijn de basiswijnen, voor mij onklopbaar onder de 5 euro. De montepulciano d'abruzzo kocht ik in de Colruyt aan 3,30 euro en stelde me nog nooit teleur. Wie beter vindt voor die prijs mag het mij melden. Idem voor de rosé. De sangiovese vind ik persoonlijk iets minder (heb er wel al goeie flessen van gedronken), al wordt die door LM als "I più Convenienti" van Italië beschouwd. (Klik hier voor de link).
20-10-2010, 02:50 PM
Bericht: #3
RE: Farnese Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane Opis Reserva
Ja ja, geen probleem. Interessant detail: de Opis Reserva zit in een enorm zware fles. Als je als sommelier de ganse dag met zo een fles moet rondlopen...
25-02-2011, 09:41 PM
Bericht: #4
RE: Farnese Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane Opis Reserva
Net een fles opengetrokken hiervan. Dit is absolute top in Montepulciano d'Abruzzo en blijft betaalbaar.

Inderdaad likeurig, wat koffie ook, rijp zwart fruit, maar toch is deze wijn net niet te zwoel omdat hij in evenwicht wordt gehouden door voldoende zuren. Onder de 15 euro meer dan zijn geld waard. Ik zie wel dat hij niet meer verkrijgbaar is bij Colruyt, maar misschien binnenkort opnieuw?
12-12-2011, 12:59 PM
Bericht: #5
RE: Farnese Montepulciano d'Abruzzo Colline Teramane Opis Reserva
Laatste flesje dit weekend opengetrokken: vond dit weer zeer te pruimen. Mooie wijn, zeker een aanrader wat mij betreft!


Ga naar locatie: