Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine du Rochouard
28-03-2019, 09:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-03-2019 om 09:06 PM door Mathijs81.)
Bericht: #1
Domaine du Rochouard
Domaine du Rochouard - Saint-Nicholas de Bourgueil - Les Argiles à Silex - Vieilles Vignes - 2010

Aangekocht bij een kleine handelaar uit Brugge ... Louise Brison ... aankoop 11,89 Euro (1)

Twee weken geleden even gestopt, daar MrCoone er wat heerlijke champagne wou inslaan.
Er was toevallig een verkoop van kelderresten en ook wat te proeven, dus altijd interessant.
Mijn oog viel al zeer snel op deze Loire wijn uit 2010 ... eerder jong te drinken, maar potentieel van 10 jaar bewaring.
Een wijn al neigend naar het einde van haar leven ... die gok durf ik wel eens te wagen.

Gisteren ontkurkt ... 1/2 fles op avond één, de overige helft deze avond gedronken.
Bij ontkurken en eerste glas, alvast een zeer goeie indruk. Mooie Cabernet Franc op leeftijd / dronk.
Licht van kleur, heerlijk van geur. Zeer kruidig, pittig, peperig, beetje kaneel en gedroogde rode vruchten.
In de mond zeer vlot, nog mooi sappig, zeer smakelijk ... een hapje chocolade bracht het geheel nog naar boven.

Op dag twee, minder kracht en finesse, toch al wat ontwikkeling gezien de O2, maar de wijn houdt zich wel goed.
Iets lichter in de mond, maar toch nog wat vlezigheid, trekt ook iets droger dan gisteren, en ook net iets harder.
In principe had ik de fles beter op dag één volledig gekelderd, maar ik tracht wat te minderen qua volume Big Grin.

Het kan me wel bekoren, dit type 100% CF wijnen uit de Loire ... tamelijk schappelijk in prijs en sommige bewaren goed.

Een solide 90-91/100 !

Voor de liefhebber : http://domainedurochouard.com/st-nicolas...es-a-silex

   
Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
20-08-2019, 09:15 AM
Bericht: #2
RE: Domaine du Rochouard
Mathijs, heb komend weekend bezoek.
Mensen die graag een glas wijn drinken zonder er zich in te verdiepen.
Zie dat deze wijn nog te koop is.
Niet te tertiair?
Overweeg mijn gasten hiermee te plezieren bij een bbq.


Ga naar locatie: