Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vino Nibali, Etna Rosso
04-05-2019, 07:35 PM
Bericht: #1
Vino Nibali, Etna Rosso
Nero Nibali 2015, Etna Rosso

Direct na openen stuift het rood fruit uit het glas, rijp maar niet jammy. Even later komen daar ook een fijne kruidigheid bij die mij aan currykruiden doet denken, en een heel lichte animale toets die hier voor extra complexiteit zorgt en dus heel functioneel is. Nog wat later ook een subtiele cederhouttoets.
In de mond fruitige aanzet, direct gevolgd door perfect geïntegreerde zuren en rijpe tannines die voor een leuke beet zorgen. Ondanks de tannines voelt het geheel toch zacht, zelfs bijna fluwelig aan.
De wijn evolueert in het glas, en bij momenten komt er een mineralige toets uit het glas gefladderd.
Een zeer complete, mooie wijn! Zeer aangenaam verrast van deze wijn.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
04-05-2019, 08:49 PM
Bericht: #2
RE: Vino Nibali, Etna Rosso
(04-05-2019 07:35 PM)Olivier schreef:  Nero Nibali 2015, Etna Rosso

Direct na openen stuift het rood fruit uit het glas, rijp maar niet jammy. Even later komen daar ook een fijne kruidigheid bij die mij aan currykruiden doet denken, en een heel lichte animale toets die hier voor extra complexiteit zorgt en dus heel functioneel is. Nog wat later ook een subtiele cederhouttoets.
In de mond fruitige aanzet, direct gevolgd door perfect geïntegreerde zuren en rijpe tannines die voor een leuke beet zorgen. Ondanks de tannines voelt het geheel toch zacht, zelfs bijna fluwelig aan.
De wijn evolueert in het glas, en bij momenten komt er een mineralige toets uit het glas gefladderd.
Een zeer complete, mooie wijn! Zeer aangenaam verrast van deze wijn.

Waar haal je dit Olivier? Lijkt me leuke wijn. Nerello Mascalese toch, niet?
05-05-2019, 07:56 AM
Bericht: #3
RE: Vino Nibali, Etna Rosso
(04-05-2019 08:49 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(04-05-2019 07:35 PM)Olivier schreef:  Nero Nibali 2015, Etna Rosso

Direct na openen stuift het rood fruit uit het glas, rijp maar niet jammy. Even later komen daar ook een fijne kruidigheid bij die mij aan currykruiden doet denken, en een heel lichte animale toets die hier voor extra complexiteit zorgt en dus heel functioneel is. Nog wat later ook een subtiele cederhouttoets.
In de mond fruitige aanzet, direct gevolgd door perfect geïntegreerde zuren en rijpe tannines die voor een leuke beet zorgen. Ondanks de tannines voelt het geheel toch zacht, zelfs bijna fluwelig aan.
De wijn evolueert in het glas, en bij momenten komt er een mineralige toets uit het glas gefladderd.
Een zeer complete, mooie wijn! Zeer aangenaam verrast van deze wijn.

Waar haal je dit Olivier? Lijkt me leuke wijn. Nerello Mascalese toch, niet?

Is inderdaad nerello mascalese en nerello cappuccio. Heb dit gekocht bij Il Salotto.


Ga naar locatie: