Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Au bon coin, Wintzenheim
18-07-2019, 09:52 PM
Bericht: #1
Au bon coin, Wintzenheim
Dit was een tip van Lars Daniels in Perswijn, Au Bon Coin in Wintzenheim, Alsace. Gelukkig dat hij het aanbeveelde want in Wintzenheim is echt niks te zoeken. Ook het restaurant ziet er van buiten gewoon marginaal uit. Maar binnen is het echt mooi en tref je een sommelier die een echte wijnfreak is. Ook zijn assistent verstrekt een perfecte wijnservice. Dit is de eerste keer dat ik de officiële routine zie toegepast worden die ik in De opleiding sommelier geleerd heb!

De wijnkaart is het boek van Sinterklaas en de prijsflessen, helaas leeg, staan op een tafeltje als je binnenkomt, met Rayas, Petrus, en nog een hele resem andere.

We hebben hier heel lekker, en belachelijk goedkoop, gegeten. Mijn choucroute was de beste die ik al gegeten heb. Maar ik wil vooral eigenlijk de wijn aanbevelen die ik hier gedronken heb. Namelijk die van Domaine Maurice Schoech, gelegen in Ammerschwihr. Zijn cremant beviel ons al goed tijdens het aperitief, maar het was de Riesling Grand Cru Kaefferkopf 2016 die een sterrenrol vervulde : mineraal, agrume, een lichte honingtoets, prikkelende zuurtjes, intens. Een stijl die mij eigenlijk wat doet denken aan de Mosel Rieslings van Molitor. Droog, maar waarschijnlijk wel met een paar gram restsuiker. Naar mijn gevoel echter perfect droog, en echt mooie rieslingfinesse.

Ook het dessert verdient een aparte vermelding, met de geglaceerde soufflé! Een avondje genieten zonder dat je een gat in je bankrekening geslagen hebt. Met dank aan Lars Daniels!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
18-07-2019, 10:02 PM
Bericht: #2
RE: Au bon coin, Wintzenheim
(18-07-2019 09:52 PM)Olivier schreef:  Dit was een tip van Lars Daniels in Perswijn, Au Bon Coin in Wintzenheim, Alsace. Gelukkig dat hij het aanbeveelde want in Wintzenheim is echt niks te zoeken. Ook het restaurant ziet er van buiten gewoon marginaal uit. Maar binnen is het echt mooi en tref je een sommelier die een echte wijnfreak is. Ook zijn assistent verstrekt een perfecte wijnservice. Dit is de eerste keer dat ik de officiële routine zie toegepast worden die ik in De opleiding sommelier geleerd heb!

De wijnkaart is het boek van Sinterklaas en de prijsflessen, helaas leeg, staan op een tafeltje als je binnenkomt, met Rayas, Petrus, en nog een hele resem andere.

We hebben hier heel lekker, en belachelijk goedkoop, gegeten. Mijn choucroute was de beste die ik al gegeten heb. Maar ik wil vooral eigenlijk de wijn aanbevelen die ik hier gedronken heb. Namelijk die van Domaine Maurice Schoech, gelegen in Ammerschwihr. Zijn cremant beviel ons al goed tijdens het aperitief, maar het was de Riesling Grand Cru Kaefferkopf 2016 die een sterrenrol vervulde : mineraal, agrume, een lichte honingtoets, prikkelende zuurtjes, intens. Een stijl die mij eigenlijk wat doet denken aan de Mosel Rieslings van Molitor. Droog, maar waarschijnlijk wel met een paar gram restsuiker. Naar mijn gevoel echter perfect droog, en echt mooie rieslingfinesse.

Ook het dessert verdient een aparte vermelding, met de geglaceerde soufflé! Een avondje genieten zonder dat je een gat in je bankrekening geslagen hebt. Met dank aan Lars Daniels!

Ik ga deze tip zeker opslaan Olivier.
18-07-2019, 10:05 PM
Bericht: #3
RE: Au bon coin, Wintzenheim
Citaat:Ik ga deze tip zeker opslaan Olivier.

Daar zal je geen spijt van hebben, Francis! thumbsup

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: