Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau des Ferrages, Cotes de Provence
23-07-2019, 04:36 PM
Bericht: #1
Chateau des Ferrages, Cotes de Provence
Slechts 1 domein bezocht deze vakantie. Zelfs geen bandol dit jaar.
chateau des ferrages dan, een domein waar chapoutier veel of alles in de pap heeft te brokken. Vermits ik de rode en witte noordelijke rhonewijnen van hem de laatste jaren wel kan pruimen, toch de selections parcellaires, hoopte ik dat de parcellaires hier even goed zouden zijn, aan nog schappelijke prijzen. Goede rosé monplaisir. Lekkere witte Monplaisir van 50/50 clairette en rolle. Voor een 10-tal euro zeker goed, maar moet nog een jaar ofzo liggen. De 2 topcuvees mocht ik ter plekke niet proeven, dus maar van elk 1 gekocht. Tegen mijn principes, maar ik speciaal voor deze wijnen gekomen. Soit, moeilijke mensen zeker? De witte hiervan, les infirmieres 2017, 100% clairette, deed me denken aan een mooie saint-Joseph of zelfs een mini beaucastel roussanne vv. Aan 23€ zeker koopwaardig. Er dan ook 12 van gaan halen een weekje later. De rode esquirol 2016 (syrah en grenache)was na openen een hoopje ongeregeld, maar s avonds kwam er een zeer knappe en evenwichtige wijn bovendrijven. Dus toch maar 6 flesjes meegedaan voor de kelder.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
23-07-2019, 05:23 PM
Bericht: #2
RE: Chateau des Ferrages, Cotes de Provence
(23-07-2019 04:36 PM)TheWineVet schreef:  Slechts 1 domein bezocht deze vakantie. Zelfs geen bandol dit jaar.
chateau des ferrages dan, een domein waar chapoutier veel of alles in de pap heeft te brokken. Vermits ik de rode en witte noordelijke rhonewijnen van hem de laatste jaren wel kan pruimen, toch de selections parcellaires, hoopte ik dat de parcellaires hier even goed zouden zijn, aan nog schappelijke prijzen. Goede rosé monplaisir. Lekkere witte Monplaisir van 50/50 clairette en rolle. Voor een 10-tal euro zeker goed, maar moet nog een jaar ofzo liggen. De 2 topcuvees mocht ik ter plekke niet proeven, dus maar van elk 1 gekocht. Tegen mijn principes, maar ik speciaal voor deze wijnen gekomen. Soit, moeilijke mensen zeker? De witte hiervan, les infirmieres 2017, 100% clairette, deed me denken aan een mooie saint-Joseph of zelfs een mini beaucastel roussanne vv. Aan 23€ zeker koopwaardig. Er dan ook 12 van gaan halen een weekje later. De rode esquirol 2016 (syrah en grenache)was na openen een hoopje ongeregeld, maar s avonds kwam er een zeer knappe en evenwichtige wijn bovendrijven. Dus toch maar 6 flesjes meegedaan voor de kelder.

Ik dronk daar ooit een 100% semillon van, ijsgekoeld
https://wijnliefhebbers.wordpress.com/20...xperiment/
Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-07-2019, 07:30 PM
Bericht: #3
RE: Chateau des Ferrages, Cotes de Provence
Nu maken ze die semillon niet meer. Zelfs in geen enkele wijn terug te vinden. Zal geen eigen perceel geweest zijn misschien?
Maar een curiositeit zou ik semillon in de Var niet noemen. Ott, Roubine doen dat oa ook. Er zijn er nog, maar ik kan er niet onmiddellijk op komen. Is natuurlijk geen rolle...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)


Ga naar locatie: