Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eigen wijngaard
21-09-2019, 04:00 PM
Bericht: #1
Eigen wijngaard
Zijn er op dit forum wijnliefhebbers die een wijngaard hebben en zelf wijn maken?

Ik heb het geluk dat ik over veel weiland beschik, het meeste is voor de paardjes, maar één weitje van 30 are ligt vol op het zuiden en zou heel geschikt zijn om auxerrois of pinot gris te verbouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
21-09-2019, 04:39 PM
Bericht: #2
RE: Eigen wijngaard
(21-09-2019 04:00 PM)Bastognard schreef:  Zijn er op dit forum wijnliefhebbers die een wijngaard hebben en zelf wijn maken?

Ik heb het geluk dat ik over veel weiland beschik, het meeste is voor de paardjes, maar één weitje van 30 are ligt vol op het zuiden en zou heel geschikt zijn om auxerrois of pinot gris te verbouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Van 30 are kan je al wel wat oogsten! Het probleem is dat als je zelf gaat vinifiëren, het materiaal allemaal flink wat kost.

WVD (Wijnhandel Leuvin)
21-09-2019, 06:37 PM
Bericht: #3
RE: Eigen wijngaard
In de paasvakantie 2018 hadden wij een huisje gehuurd in Bende, een 15 tal kilometer van Durbuy.
Op weg naar de bakker kwam ik een stukje grond tegen met jonge wijnplantjes en een oude barak.
Sinds 2017 zijn ze van start gegaan. Ik ben gene facebook man maar deze volg ik toch. Leuk hun progressie en verhaal te volgen:
http://www.levignobledoccarius.be/accueil.html

Ga naar locatie: