Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riecine, Chianti
06-03-2017, 01:58 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-03-2017 om 02:00 PM door 33S.)
Bericht: #1
Riecine, Chianti
Riecine - Chianti Classico 2012

Gisterennamiddag zelf spaghettisaus gemaakt, daar hoort een goeie Chianti bij. Wat mij betreft is deze jaargang perfect op dronk nu. Mooi geëvolueerd, zeer elegant, met frisse zuren en een lange afdronk. Zeer herkenbaar sangiovese.

Voor mij hét archetype van een goeie Chianti (je moet wel de zuren kunnen verdragen). Aan 15,90 euro te verkrijgen bij Superiore.


Hieronder nog enkele tasting notes, die wat mij betreft heel correct zijn.

93 points Decanter:

Bright ruby and transparent, yet you find yourself searching the glass for a skeleton, skate-wing bones of neatly structured and delicate tannins fanning out through the fruit. Fine, focused and extremely drinkable. Drink 2015-2022 (6/2015)

92 points James Suckling:

A beautiful red with delicate but rich flavors, bright acidity and an orange-peel undertone. Medium body with fine tannins and a fresh, clean, savory, salty finish. Very Burgundian. Pure Sangiovese. Drink now or hold. (10/2014)

17 points Jancis Robinson:

17++, Mid ruby with orange tinges. Exotically spiced nose with black tea leaves and sweet red fruit that is still a little closed. Full, sweet fruit with amazingly racy acidity and lots of grainy tannins. Very long and attention grabbing. (WS). (3/2015)

Wine Enthusiast:

Here’s a vibrant wine that opens with pretty aromas of blue flower, rose and berry. The savory palate doles out juicy red cherry, mint, thyme and clove alongside fresh acidity and supple tannins. It finishes on a succulent note. (KOK) (7/2015)

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
06-03-2017, 10:11 PM
Bericht: #2
RE: Riecine, Chianti
Hoi, dat zijn wel erg hoge scores van de goeroes in verhouding met de prijs. Van Suckling kan je zoiets verwachten maar als ook Decanter op de kar springt...

Bedankt voor de tip!
06-03-2017, 10:25 PM
Bericht: #3
RE: Riecine, Chianti
Ik dronk hier een maand geleden de 2013 van en kan me helemaal vinden in jouw commentaar, echt een prototype van wat je verwacht in een chianti classico, zeker toen ik de vergelijking maakte met de Tenuta Villa Rosa 2010 die ik daarna ontkurkte. De Riecine had die mooie typerende frisheid en fruitigheid, terwijl de Villa Rosa in een slecht moment het best als rustiek kon worden omschreven. Geen spanning, geen mooie zuren en eigenlijk niet iets wat me kon bekoren.

Riecine is trouwens ook te krijgen bij Portovino, 1 euro duurder.
06-04-2018, 06:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-04-2018 om 06:48 PM door Innesto.)
Bericht: #4
RE: Riecine, Chianti
Riecine Chianti Classico 2013

Stille grootheid uit Toscane… Licht en transparant, elegant en fris. Aardbei, roosjes, kersen, aromatisch... in de mond sappige zoete kersen, vers fruit, mooie aciditeit die nooit de overhand neemt, fluwelige afdronk, fijn als kantwerk. Sangiovese zoals het ooit hoorde te zijn?

Na lang zoeken eindelijk nog eens een mooie en “echte” Chianti Classico gevonden, perfect op dronk en een uitermate geschikte gezel voor de intredende lente.

Gekocht bij Vojacek: 14,80 euro
07-04-2018, 08:49 PM
Bericht: #5
RE: Riecine, Chianti
Riecine Tongue
12-04-2018, 05:27 PM
Bericht: #6
RE: Riecine, Chianti
Hangt er vanaf wat je verstaat onder "echte" Chianti (Classico) natuurlijk. Er zijn zoveel verschillende terroirs en types, dan wordt dat moeilijk. Maar als je de iets lichter gekleurde, elegante en ondanks wat frisse zuren toch toegankelijker soort bedoelt moet je bvb ook een Monsanto proberen of iets uit Lamole of Greve, zoals Uzzano of Vicchiomaggio, zeer fijne elegante wijnen. Felsina maakt dan weer een totaal ander, meer gestructureerd type en dan is er nog de Conca d' Oro met Fontodi, Rampolla of Vecchie Terre en... Kortom, er is puur meer nuance te vinden in Chianti Classico dan in Bordeaux en dat ondanks amper 1 druif.

WVD (Wijnhandel Leuvin, gespecialiseerd in het betere werk uit Frankrijk en Italië)
12-04-2018, 08:13 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-04-2018 om 02:39 PM door don quichotte.)
Bericht: #7
RE: Riecine, Chianti
Citaat:Kortom, er is puur meer nuance te vinden in Chianti Classico dan in Bordeaux en dat ondanks amper 1 druif.

Bronnen?
Motivaties?
Onderbouwd?
Argumenten?

Ik ben van bovenstaande "statement" niet zo zeker.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
15-04-2018, 11:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-04-2018 om 12:09 AM door don quichotte.)
Bericht: #8
RE: Riecine, Chianti
Nog altijd geen reactie van wvd of iemand anders.
Waar zitten hier de gasten met hun wijnscholing, hun wijsheid en pretentie?
En als ik hier vragen stel of een venijnige kritische noot laat horen verwacht ik daar toch enige respons op.

Chianti Classico ; amper één druif?
Dan moet je even je licht opsteken in het het boek: "Chianti Classico: The Search for Tuscany's Noblest Wine"
Menig domein in Chianti heeft problemen met de eis van het consortium dat de Chianti Classico minimum 80% Sangiovese moet bevatten aangevuld met één of meerdere andere rassen (5 soorten).
Dat op een bepaald ogenblik een aantal domeinen het niet meer ziet zitten met dit consortium is dan ook te begrijpen.
De verwachting is dan ook dan meerdere kwalitatieve domeinen een groot gedeelte van hun oogst over afzienbare termijn niet meer op de markt zullen brengen onder de benaming Chianti Classico met het embleem" Gallo Nero"
Dit naar het voorbeeld van de Super Toscans IGT.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
16-04-2018, 03:05 PM
Bericht: #9
RE: Riecine, Chianti
(15-04-2018 11:30 PM)don quichotte schreef:  Waar zitten hier de gasten met hun wijnscholing, hun wijsheid en pretentie?
En als ik hier vragen stel of een venijnige kritische noot laat horen verwacht ik daar toch enige respons op.

Chianti Classico ; amper één druif?
Menig domein in Chianti heeft problemen met de eis van het consortium dat de Chianti Classico minimum 80% Sangiovese moet bevatten aangevuld met één of meerdere andere rassen (5 soorten).
Dat op een bepaald ogenblik een aantal domeinen het niet meer ziet zitten met dit consortium is dan ook te begrijpen.

Hey Don, je mag verwachten wat je wil, maar mensen zijn niet verplicht om te reageren hè!

Gezien ik toch pretentie te over heb, zal ik dat dus snel even doen.

Volgens mij is de stelling hierboven ietwat achterhaald: het is wel zo dat er een minimum van 80% sangiovese is, maar het maximum is wel degelijk 100% hoor op vandaag. Wat dus betekent dat je chianti classico perfect kan maken van enkel sangiovese (hetgeen in een aantal gevallen ook gebeurt, denk maar aan fontodi of felsina als voorbeeld, maar er zijn er nog veel meer).

Dat was niet zo duidelijk uit bovenstaande. Er is dan ook om die reden geen (meer) druk om het consortio de rug toe te keren (dat was wel het geval in jaren 70/80, met zoals je zelf zegt de super tuscans, waarvan er een aantal 100% sangiovese zijn/waren).

De "versoepeling" om ook 100% sangiovese als chianti classico toe te laten was net om een aantal IGT / super toscanen terug bij het consortio te laten aansluiten (net als de creatie van de categorie "gran selezione" enkele jaren terug). Dat is denk ik wel niet gelukt, want de bekendste voorbeelden hebben voldoende naam en faam op zichzelf verworven zodat ze de appellatienaam niet meer nodig hebben.

Chianti classico is dus in hoofdzaak 1 druif, en kan voor max 20% aangevuld worden met een hele batterij autochtone (canaiolo, colorino, ciliegiolo, pugnitello,...) en allochtone (cabernet, merlot, syrah,...) druiven.

Deze mogelijkheid, in combinatie met verschillen in (oa) bodem en hoogte en visie van de wijnmaker zorgen er dus voor dat er volgens mij heel moeilijk een typevoorbeeld kan gevonden worden van dé chianti classico. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel bij de verkoop.

Ik heb soms de indruk, maar ik kan me uiteraard grondig vergissen, dat er in de bordeaux een soort (stilzwijgende) consensus is over hoe een (top)wijn moet smaken (ok, er is wel een verschil tussen de oevers, maar daarna wordt het voor de meesten, en ik spreek hier uiteraard enkel volledig voor mezelf, toch wel heel lastig differentiëren). En dan kan je soms de indruk krijgen dat elke wijnboer hetzelfde type wijn probeert te maken. Terwijl men anderzijds de indruk kan krijgen dat dit soort, om het pejoratief uit te drukken, uniformiteit minder aanwezig lijkt te zijn in de chianti classico.

Of zou het komen doordat het terroir in bordeaux een sterke(re) "homogeniserende" factor is in de wijn? Ik weet het niet.

Het "gebrek aan nuance" zoals hieronder gesteld bij bordeaux kan dan misschien voortkomen uit die (al dan niet correct gepercipieerde) homogeniteit?

Enfin, t zal ook altijd een kwestie van smaak blijven natuurlijk, en daar is zelden of nooit een definitief antwoord voor te vinden (maar dat houdt het ook wel boeiend).
17-04-2018, 12:13 AM
Bericht: #10
RE: Riecine, Chianti
(16-04-2018 03:05 PM)Vinogan(s) schreef:  
(15-04-2018 11:30 PM)don quichotte schreef:  Waar zitten hier de gasten met hun wijnscholing, hun wijsheid en pretentie?
En als ik hier vragen stel of een venijnige kritische noot laat horen verwacht ik daar toch enige respons op.

Chianti Classico ; amper één druif?
Menig domein in Chianti heeft problemen met de eis van het consortium dat de Chianti Classico minimum 80% Sangiovese moet bevatten aangevuld met één of meerdere andere rassen (5 soorten).
Dat op een bepaald ogenblik een aantal domeinen het niet meer ziet zitten met dit consortium is dan ook te begrijpen.

Hey Don, je mag verwachten wat je wil, maar mensen zijn niet verplicht om te reageren hè!

Gezien ik toch pretentie te over heb, zal ik dat dus snel even doen.

Volgens mij is de stelling hierboven ietwat achterhaald: het is wel zo dat er een minimum van 80% sangiovese is, maar het maximum is wel degelijk 100% hoor op vandaag. Wat dus betekent dat je chianti classico perfect kan maken van enkel sangiovese (hetgeen in een aantal gevallen ook gebeurt, denk maar aan fontodi of felsina als voorbeeld, maar er zijn er nog veel meer).

Dat was niet zo duidelijk uit bovenstaande. Er is dan ook om die reden geen (meer) druk om het consortio de rug toe te keren (dat was wel het geval in jaren 70/80, met zoals je zelf zegt de super tuscans, waarvan er een aantal 100% sangiovese zijn/waren).

De "versoepeling" om ook 100% sangiovese als chianti classico toe te laten was net om een aantal IGT / super toscanen terug bij het consortio te laten aansluiten (net als de creatie van de categorie "gran selezione" enkele jaren terug). Dat is denk ik wel niet gelukt, want de bekendste voorbeelden hebben voldoende naam en faam op zichzelf verworven zodat ze de appellatienaam niet meer nodig hebben.

Chianti classico is dus in hoofdzaak 1 druif, en kan voor max 20% aangevuld worden met een hele batterij autochtone (canaiolo, colorino, ciliegiolo, pugnitello,...) en allochtone (cabernet, merlot, syrah,...) druiven.

Deze mogelijkheid, in combinatie met verschillen in (oa) bodem en hoogte en visie van de wijnmaker zorgen er dus voor dat er volgens mij heel moeilijk een typevoorbeeld kan gevonden worden van dé chianti classico. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel bij de verkoop.

Ik heb soms de indruk, maar ik kan me uiteraard grondig vergissen, dat er in de bordeaux een soort (stilzwijgende) consensus is over hoe een (top)wijn moet smaken (ok, er is wel een verschil tussen de oevers, maar daarna wordt het voor de meesten, en ik spreek hier uiteraard enkel volledig voor mezelf, toch wel heel lastig differentiëren). En dan kan je soms de indruk krijgen dat elke wijnboer hetzelfde type wijn probeert te maken. Terwijl men anderzijds de indruk kan krijgen dat dit soort, om het pejoratief uit te drukken, uniformiteit minder aanwezig lijkt te zijn in de chianti classico.

Of zou het komen doordat het terroir in bordeaux een sterke(re) "homogeniserende" factor is in de wijn? Ik weet het niet.

Het "gebrek aan nuance" zoals hieronder gesteld bij bordeaux kan dan misschien voortkomen uit die (al dan niet correct gepercipieerde) homogeniteit?

Enfin, t zal ook altijd een kwestie van smaak blijven natuurlijk, en daar is zelden of nooit een definitief antwoord voor te vinden (maar dat houdt het ook wel boeiend).

Bedankt voor deze pretentieloze reactie.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
20-04-2018, 06:36 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-04-2018 om 06:37 PM door wvd.)
Bericht: #11
RE: Riecine, Chianti
(17-04-2018 12:13 AM)don quichotte schreef:  
(16-04-2018 03:05 PM)Vinogan(s) schreef:  
(15-04-2018 11:30 PM)don quichotte schreef:  Waar zitten hier de gasten met hun wijnscholing, hun wijsheid en pretentie?
En als ik hier vragen stel of een venijnige kritische noot laat horen verwacht ik daar toch enige respons op.

Chianti Classico ; amper één druif?
Menig domein in Chianti heeft problemen met de eis van het consortium dat de Chianti Classico minimum 80% Sangiovese moet bevatten aangevuld met één of meerdere andere rassen (5 soorten).
Dat op een bepaald ogenblik een aantal domeinen het niet meer ziet zitten met dit consortium is dan ook te begrijpen.

Hey Don, je mag verwachten wat je wil, maar mensen zijn niet verplicht om te reageren hè!

Gezien ik toch pretentie te over heb, zal ik dat dus snel even doen.

Volgens mij is de stelling hierboven ietwat achterhaald: het is wel zo dat er een minimum van 80% sangiovese is, maar het maximum is wel degelijk 100% hoor op vandaag. Wat dus betekent dat je chianti classico perfect kan maken van enkel sangiovese (hetgeen in een aantal gevallen ook gebeurt, denk maar aan fontodi of felsina als voorbeeld, maar er zijn er nog veel meer).

Dat was niet zo duidelijk uit bovenstaande. Er is dan ook om die reden geen (meer) druk om het consortio de rug toe te keren (dat was wel het geval in jaren 70/80, met zoals je zelf zegt de super tuscans, waarvan er een aantal 100% sangiovese zijn/waren).

De "versoepeling" om ook 100% sangiovese als chianti classico toe te laten was net om een aantal IGT / super toscanen terug bij het consortio te laten aansluiten (net als de creatie van de categorie "gran selezione" enkele jaren terug). Dat is denk ik wel niet gelukt, want de bekendste voorbeelden hebben voldoende naam en faam op zichzelf verworven zodat ze de appellatienaam niet meer nodig hebben.

Chianti classico is dus in hoofdzaak 1 druif, en kan voor max 20% aangevuld worden met een hele batterij autochtone (canaiolo, colorino, ciliegiolo, pugnitello,...) en allochtone (cabernet, merlot, syrah,...) druiven.

Deze mogelijkheid, in combinatie met verschillen in (oa) bodem en hoogte en visie van de wijnmaker zorgen er dus voor dat er volgens mij heel moeilijk een typevoorbeeld kan gevonden worden van dé chianti classico. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel bij de verkoop.

Ik heb soms de indruk, maar ik kan me uiteraard grondig vergissen, dat er in de bordeaux een soort (stilzwijgende) consensus is over hoe een (top)wijn moet smaken (ok, er is wel een verschil tussen de oevers, maar daarna wordt het voor de meesten, en ik spreek hier uiteraard enkel volledig voor mezelf, toch wel heel lastig differentiëren). En dan kan je soms de indruk krijgen dat elke wijnboer hetzelfde type wijn probeert te maken. Terwijl men anderzijds de indruk kan krijgen dat dit soort, om het pejoratief uit te drukken, uniformiteit minder aanwezig lijkt te zijn in de chianti classico.

Of zou het komen doordat het terroir in bordeaux een sterke(re) "homogeniserende" factor is in de wijn? Ik weet het niet.

Het "gebrek aan nuance" zoals hieronder gesteld bij bordeaux kan dan misschien voortkomen uit die (al dan niet correct gepercipieerde) homogeniteit?

Enfin, t zal ook altijd een kwestie van smaak blijven natuurlijk, en daar is zelden of nooit een definitief antwoord voor te vinden (maar dat houdt het ook wel boeiend).

Bedankt voor deze pretentieloze reactie.


Jamaar, ik heb af en toe nog iets anders te doen dan hier posten hé. Vinitaly voorbereiden en er naartoe gaan bvb...

En ik kan weinig toevoegen aan wat Vinogan(s) hier schrijft. Toch een poging:

- Er is de laatste jaren zeker een beweging naar meer Sangiovese. Sinds o.a. het "Chianti 2000" project zijn er ook meer betere klonen gelokaliseerd en vele wijngaarden werden ook opnieuw aangeplant met beter materiaal. Dat gezegd zijnde, vele oude wijngaarden produceren momenteel echt fabuleuze wijnen.

- Chianti Classico is een gebied met vele heel erg kwalitatieve bodems. Niet enkel de bekende Galestro en Albarese, maar ook alle mogelijk tussen varianten.
Ook in Bordeaux is er uiteraard diversiteit qua bodem, maar algemeen wordt daar op rechteroever de klei-kalk en op linkeroever de "graves" als de betere beschouwd, superieur aan het toch ook zeer veel voorkomende zand.

- Zoals ook reeds aangehaald door Vinogan(s) is er dan nog de hoogte. Die is in Bordeaux ergens tussen 1 en 12 meter op linkeroever en tot, ik dacht, tot zo'n 100 meter aan de overkant. In Chianti Classico zitten we tussen zo'n 200 en bijna 600 meter. Door de grotere hoogteverschillen zijn de wijngaarden meestal ook steiler. En dan heb je uiteraard ook meer invloed van de oriëntatie. Hier wordt zelfs op het noorden aangeplant, zeker op de lagere gronden of voor de Merlot.

- De grote wijnen uit Bordeaux worden bijna alle op zeer vergelijkbare wijze geproduceerd: gisting en maceratie van 8 tot 20 dagen met aansluitend de malo, waarna de wijn rijpt op barriques van 225 liter gedurende 10 tot 24 maanden.
In de Chianti is dat een tikje diverser. Ik ken bvb een domein waar de fermentatie/maceratie 60 dagen duurt. Malo is hier meestal natuurlijk, net als in Bourgogne, en de rijping kan kort of lang zijn, op kleine, al dan niet nieuwe vaten of op grote foeders van 50hl met alles daartussen en met alle mogelijke combinaties voor 6 maand tot soms meer dan 36 maand. Ook kunnen die vaten van Frans of Slavonisch eik zijn, maar soms ook van kastanje. Al deze elementen leiden uiteraard mee tot grotere diversiteit.
Op een bekend domein produceert men van 2 diverse terroirs (terrassen in Castellina voor de ene en de rand van de Conca d'Oro voor de andere) 2 wijnen van pure Sangiovese. Erg leerrijk om die naast mekaar te proeven!
En wie twijfelt of deze terroirs ook schitterende wijnen van o.a. Cabernet en Merlot kunnen voortbrengen moet maar eens een Giorgio Primo of Vigna l'Apparita proeven.
(of...)

In de Chianti Classico heeft het lang geduurd voor de liefhebbers de wijnen au sérieux namen. Er werd vroeger (en uiteraard nu ook nog wel) veel rommel geproduceerd, maar dat heb je uiteindelijk in elke regio. Er is sinds de jaren 80 erg aan de weg getimmerd en vele vroegere regels zijn aangepast naar steeds meer Sangiovese. Dat verliep weliswaar vrij chaotischr, het blijft wel Italië. Wink
Maar nu worden er steeds meer buitengewone wijnen gemaakt die in de huidige context nog relatief goed geprijsd zijn. Sommige topwijnen (bvb Bellavista) gaan intussen al aan meer dan 150€ over de toonbank en ik zie dat niet zo dadelijk veranderen.
Ceparello, Flaccianello, Colonia, Pecchia, Pergole Torte,... het zijn dure wijnen, zoveel is zeker, maar voor vergelijkbare kwaliteit uit andere regio's betaalt u wel een pakje meer. Met wat zoeken vind je voor 25-30€ nog wel bijzonder fijne Chianti Classico die je relatief snel kan genieten en met toch een bewaarpotentieel van 20 jaar of meer en dat lijkt me in andere regio's vrij moeilijk.

WVD (Wijnhandel Leuvin, gespecialiseerd in het betere werk uit Frankrijk en Italië)
30-06-2019, 10:33 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-06-2019 om 10:33 AM door Innesto.)
Bericht: #12
RE: Riecine, Chianti
Sean O'Callaghan de man die als wijnmaker Riecine zijn naam en faam bezorgde met zijn uitmuntende elegante Chianti's heeft nu toch al sinds enige tijd de regie in handen van Tenuta di Carleone.

Op Tenuta di Carleone, dat in het jaar 2012 het levenslicht zag, lijkt O'Callaghan gewoon verder te zetten waarmee hij op Riecine gestopt was. Volgens de verzamelde pers althans, die de wijnen (2015 - 2016) toch met het nodige applaus onthaalde.

Iemand hier al de wijnen van Tenuta di Carleone kunnen proeven?
01-07-2019, 10:37 AM
Bericht: #13
RE: Riecine, Chianti
(30-06-2019 10:33 AM)Innesto schreef:  Sean O'Callaghan de man die als wijnmaker Riecine zijn naam en faam bezorgde met zijn uitmuntende elegante Chianti's heeft nu toch al sinds enige tijd de regie in handen van Tenuta di Carleone.

Op Tenuta di Carleone, dat in het jaar 2012 het levenslicht zag, lijkt O'Callaghan gewoon verder te zetten waarmee hij op Riecine gestopt was. Volgens de verzamelde pers althans, die de wijnen (2015 - 2016) toch met het nodige applaus onthaalde.

Iemand hier al de wijnen van Tenuta di Carleone kunnen proeven?

Nee, maar bedankt voor de tip. Ik hou persoonlijk niet echt van wijnen met veel houtinvloed dus dit ziet er wel iets uit dat ik zal lusten. Slurp

Te verkrijgen blijkbaar bij o.a. Ad Bibendum en Superiore.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
05-03-2020, 12:47 PM
Bericht: #14
RE: Riecine, Chianti
Een tijd terug de Riecine 'Rosso' 2010 gedronken. Een IGT van 100% sangiovese van hoger gelegen percelen in Gaiole.

Volledig op elegantie en finesse. Ik zou dit ook geen crowdpleaser noemen, eerder iets voor de liefhebbers van pure, wat strakkere, niet-overeikte sangiovese. Een paar jaar extra flesrijping zouden wellicht geen kwaad gekund hebben voor deze jaargang.

Het verschil met de basis Chianti Classico is er zeker wel, maar huidige jaargangen gaan al aan 47 euro (bij Portovino), en dat blijf ik toch veel geld vinden voor een fles wijn.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face


Ga naar locatie: