Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inama, Soave
20-03-2020, 06:53 PM
Bericht: #1
Inama, Soave
Soave Classico 2018

Gemaakt van 100% garganega. Eerst wat gekonfijte citroen in de neus, gevolgd door exotisch fruit, papaya? Kom ik niet zo vaak tegen... Wat mineraliteit ook. Ook wat kruidigheid. Intrigerende neus.
In de mond komt hij vrij vol en vettig binnen. Dit heeft niets te maken met de frisse terraswijntjes waarvan je Soave het meeste kent. De zuren zitten wat op de achtergrond zelfs. In de afdronk zit een citroenpitbitter. Nu ik dat schrijf, besef ik dat dit al ergens aangekondigd zit in de neus, ook al kan je bitters niet ruiken.

Stevige wijn!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
21-03-2020, 03:27 PM
Bericht: #2
RE: Inama, Soave
(20-03-2020 06:53 PM)Olivier schreef:  Soave Classico 2018

Gemaakt van 100% garganega. Eerst wat gekonfijte citroen in de neus, gevolgd door exotisch fruit, papaya? Kom ik niet zo vaak tegen... Wat mineraliteit ook. Ook wat kruidigheid. Intrigerende neus.
In de mond komt hij vrij vol en vettig binnen. Dit heeft niets te maken met de frisse terraswijntjes waarvan je Soave het meeste kent. De zuren zitten wat op de achtergrond zelfs. In de afdronk zit een citroenpitbitter. Nu ik dat schrijf, besef ik dat dit al ergens aangekondigd zit in de neus, ook al kan je bitters niet ruiken.

Stevige wijn!

Op dag twee toch een ander beeld: het vettige maakt meer plaats voor de zuurtjes. Nog altijd ern duidelijke rondeur in de wijn, maar nu ook meer evenwicht naar mijn gevoel. Blijft wel een maaltijdwijn. Dit gaat volgens mij mooi samen met ern mediterraans visgerecht.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
22-03-2020, 12:28 AM
Bericht: #3
RE: Inama, Soave
Vigneto du Lot 2016, Soave Classico

een zeer mineralige neus, met wat rokerigheid, wat hout en een honingtoets. Mooie neus!
In de mond heel frisse aanzet, fijne zuurtjes, en een honingtoets die een leuk rijp-fris contrast geeft. Naar het einde toe komt er wat hout door die de afdronk verlengt.
Dit is mooi! Dit is de eerste Soave die een grote indruk maakt op mij. Onvergelijkbaar met de gewone Classico die ik gisteren had. Twee volledig verschillende wijne, maar elk wel met karakter!

Ga naar locatie: