Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat ben ik aan 't drinken?
03-04-2020, 10:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-04-2020 om 10:11 PM door Fre.)
Bericht: #1
Wat ben ik aan 't drinken?
Gisteren nog 's een bordeaux geprobeerd, met open mind. De wijn was op zich erg goed gemaakt en perfect op dronk maar kon me niet echt 'raken', een beetje een been there done that gevoel. Was ook geen topper (haut médoc de giscours), maar dat hoeft ook niet. Want deze rakker heeft zelfs niet eens zoveel gekost. Rara, welke heerlijke wijn ben ik aan 't drinken? Wie durft een gokje te wagen over:
- de druif of druiven
- de regio
- de wijnbouwer


Bijlagen Afbeeldingen
       
04-04-2020, 08:25 AM
Bericht: #2
RE: Wat ben ik aan 't drinken?
Een wilde gok

-Trousseau
-Jura
-Domaine Desire Petit

It's not a hangover, it's wine flu
04-04-2020, 08:38 AM
Bericht: #3
RE: Wat ben ik aan 't drinken?
Knal erop Baldrick, sterk. Heerlijke wijn trouwens. Eentje waar je van kan blijven drinken.
04-04-2020, 11:18 AM
Bericht: #4
RE: Wat ben ik aan 't drinken?
O.K. Een goochelaar zal nooit zijn goocheltruc uitleggen, maar toch... Heb je de fles herkend? Lees je gedachten? Of kan je dit echt puur op de kleur definiëren? Ik ben benieuwd, want zelf zat ik in gedachten vaagweg ergens in de Italiaanse Alpen...

Veilingmeester N.V. Jordaens
04-04-2020, 12:19 PM
Bericht: #5
RE: Wat ben ik aan 't drinken?
De doorschijnende rode kleur deed me denken aan een rode Jura.
Dan kon ik kiezen tussen PN, poulsard en Trousseau: juiste gok
Van Desire Petit koop ik zelf regelmatig enkele flessen: dus opnieuw very lucky guess Smile

Inderdaad enorm aangenaam om te drinken, zo of bvb bij een tartiflette ook niet te versmaden.

En nu ga ik toch maar even m'n kansen gaan wagen op de lotto

It's not a hangover, it's wine flu
04-04-2020, 12:48 PM
Bericht: #6
RE: Wat ben ik aan 't drinken?
Citaat:En nu ga ik toch maar even m'n kansen gaan wagen op de lotto

Big Grin Succes!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: