Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niet enkel flessen...
18-11-2010, 05:49 PM
Bericht: #1
Niet enkel flessen...
De Chinezen houden het niet enkel bij het opkopen van flessen Bordeaux met een klinkende naam.
Ze beginnen nu al hele domeinen op te kopen.
Ook hier is men echter eerder geneigd de naam belangrijker te vinden dan de kwaliteit... Rolleyes

Dit zijnde twee domeinen:

Chateau Latour Laguens (Entre-deux-Mers)
Château Chenu Lafitte (Bourg)

http://www.sudouest.fr/2010/11/18/a-bour...r=EPR-260-[Newsletter

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-11-2010, 06:50 PM
Bericht: #2
RE: Niet enkel flessen...
(18-11-2010 05:49 PM)vinejo schreef:  .........
Chateau Latour Laguens (Entre-deux-Mers)
........

De rode kwam vroeger regelmatig in de rekken van CORA in houten kistjes van 6 of 12 flessen.(prijs rond de 5 Euro)
Was volgens mij zelfs geen euro waard. aaarggl

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
18-11-2010, 07:05 PM
Bericht: #3
RE: Niet enkel flessen...
Subiets planten ze nog rijst ipv wijnstokken, krijgen we straks Saké in de flessen met Chateau Latour op het etiket !Gek?

Buvez du vin et vivez joyeux !
18-11-2010, 10:16 PM
Bericht: #4
RE: Niet enkel flessen...
Bij die mannen klinken gewoon die namen Lafite en Latour in de oren.
Die hebben de koop van hun leven gedaan, denken ze...
19-11-2010, 01:35 AM
Bericht: #5
RE: Niet enkel flessen...
er zijn er in elk geval die de verkoop van hun leven gedaan hebben applaus

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
22-11-2010, 12:09 AM
Bericht: #6
RE: Niet enkel flessen...
Ik zat de afgelopen week in Bordeaux op een cursus waarin ook vier Chinezen zaten dus ik heb regelmatig met die mannen/vrouwen gesproken over hoe China zich aan het ontwikkelen is m.b.t. wijn (kopen en maken). We hebben het ergste nog niet gezien kan ik je vertellen maar wat nog erger is, is dat ieder wijndomein wat ik bezocht heb vorige week altijd over China begon te spreken en dat met glinsterende oogjes ( zelfs de niet Grand Cru Chateaux).
Ze willen blijkbaar allemaal maar al te graag hun hele handel aan China verkopen. Hopelijk vergeten ze hun trouwe markten en klanten in de toekomst niet anders kan het wel eens zijn dat allocaties voor de Belgische markt naar China verdwijnen omdat ze er daar meer geld voor kunnen krijgen.

In St-Emilion zag ik de Carruades de Lafite voor 360€ op de schappen staan.
22-11-2010, 12:14 AM
Bericht: #7
RE: Niet enkel flessen...
't Is inderdaad een luis in de pels aan het worden, hopelijk blijft die plaag zeer lokaal en breidt het niet uit over heel Frankrijk... Is dit de nieuwe phylloxera van de 21e eeuw ? bangheadbanghead

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-11-2010, 12:39 AM
Bericht: #8
RE: Niet enkel flessen...
Tegen mijn prognose in van een jaar geleden moet ik mijn verwachtingen toch ook herzien.

Niet alleen de grand Crus uit de Bordeaux hebben de Chinezen in hun vizier maar ook sommige tweede wijnen springen mee op de kar. ( Ik spreek dan nog niet van de top Bourgognes en andere wijnstreken uit Frankrijk en Italië)

Nu zijn er ook reeds signalen dat ook de 2010 in hun smaak valt.
Hoe lang gaat dit nog duren?

Mogen we hier van een zeepbel spreken die plotseling zal barsten?

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
22-11-2010, 12:48 AM
Bericht: #9
RE: Niet enkel flessen...
ik denk dat het echt niet lang meer zal duren vooraleer de hele productie van bepaalde kastelen gewoon rechtstreeks naar China zal gaan

enkel $$$ interesseert die kastelen (zijn ook meestal eigendommen van grote bedrijven die per definitie enkel in winst zijn geïnteresseerd > zal hun worst wezen wie hun wijn uitdrinkt, als de centjes maar binnenstromen)

de bdx-dagen van een gewone amateur zijn voorbij vrees ik, koesteren wat nog in de kelder/frigo ligt, of bijjob nemen Wink of trouwen met een rijke vrouw als je je niet moe wil maken Wink

bdx 2010 zal waarschijnlijk nog duurder gaan dan 2009 en voor die jaargang was mijn zin om te kopen heel snel over van zodra ik de en primeur prijzen zag
22-11-2010, 12:56 AM
Bericht: #10
RE: Niet enkel flessen...
(22-11-2010 12:48 AM)Kris G schreef:  ...........of trouwen met een rijke vrouw als je je niet moe wil maken Wink...........

Met een rijke Chinese dan toch.Wink
Onder een contract "gemeenschap van goederen" dan is zeker de helft van de wijnkelder voor jou als het een flop wordt.Blush

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
22-11-2010, 12:57 AM
Bericht: #11
RE: Niet enkel flessen...
Carruades aan €360 ? Dan mogen ze de mijn direct hebben! :-)

Wine is sunlight , held together by water !
22-11-2010, 12:58 AM
Bericht: #12
RE: Niet enkel flessen...
(22-11-2010 12:56 AM)don quichotte schreef:  
(22-11-2010 12:48 AM)Kris G schreef:  ...........of trouwen met een rijke vrouw als je je niet moe wil maken Wink...........

Met een rijke Chinese dan toch.Wink
Onder een contract "gemeenschap van goederen" dan is zeker de helft van de wijnkelder voor jou als het een flop wordt.Blush

ge brengt nen mens op ideeën Smile da huwelijk zie ik dan wel snel op de klippen lopen, maar of ik da dan echt zo erg zou vinden...


Ga naar locatie: