Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verónica Ortega - Bierzo
18-10-2020, 12:09 AM
Bericht: #1
Verónica Ortega - Bierzo
Jaja, een vrouwelijke wijnmaakster: Verónica Ortega.

Geboren in Cadiz (sherrygebied), getraind bij oa DRC, gewerkt bij Alvaro Palacios in Priorato en uiteindelijk verliefd geworden op de mencia druif bij meister Raul Perez in Bierzo.
En nu enkele jaren zelf aan de slag. Zeker een dame om te volgen.

Al een keer een klein glas van de instapper Quite (2015) mogen nuttigen, vandaag een fles VO Version Original 2016 geopend.

Mag echt wel even naar adem happen, de standaarden van de mencia zijn zeker waarneembaar (mineralen, aards), maar ook fris en elegant.
Van wat ik me kan heugen, is dit echt wel een slag beter dan de Quite.

Ik heb ook nog een recent aangeschafte VO Cobrana liggen uit het inmiddels grootse 2018 jaar (96RP).


Bijlagen Afbeeldingen
   
18-10-2020, 09:17 PM
Bericht: #2
RE: Verónica Ortega - Bierzo
Citaat:Geboren in Cadiz (sherrygebied), getraind bij oa DRC, gewerkt bij Alvaro Palacios in Priorato en uiteindelijk verliefd geworden op de mencia druif bij meister Raul Perez in Bierzo.

Heeft alleszins goede leermeesters gehad! Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
19-10-2020, 06:13 AM
Bericht: #3
RE: Verónica Ortega - Bierzo
(18-10-2020 09:17 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Geboren in Cadiz (sherrygebied), getraind bij oa DRC, gewerkt bij Alvaro Palacios in Priorato en uiteindelijk verliefd geworden op de mencia druif bij meister Raul Perez in Bierzo.

Heeft alleszins goede leermeesters gehad! Smile

Je kunt het slechter treffen ja Wink


Ga naar locatie: