Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karaffen gewisseld...
23-10-2020, 10:53 AM
Bericht: #1
Karaffen gewisseld...
Wanneer twee verschillende wijnen worden gekarafeerd maar aan de verkeerde tafel worden uitgeschonken...

https://www.decanter.com/wine-news/new-y...51-446051/

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
23-10-2020, 01:44 PM
Bericht: #2
RE: Karaffen gewisseld...
mooi verhaal,

zo'n goedkope pinot noir in NY op restaurant , dat moet er eentje van den Aldi geweest zijn

maar de DRC die in de wijnsaus terecht kwam een paar jaar geleden vond ik nog hallucinanter

Vince

"there must be a reason why some people have such unhealthy obsessions about burgundy"
23-10-2020, 03:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-10-2020 om 03:38 PM door redacteur.)
Bericht: #3
RE: Karaffen gewisseld...
(23-10-2020 01:44 PM)Vince schreef:  mooi verhaal,

zo'n goedkope pinot noir in NY op restaurant , dat moet er eentje van den Aldi geweest zijn

maar de DRC die in de wijnsaus terecht kwam een paar jaar geleden vond ik nog hallucinanter

Het artikel is op dat vlak een beetje misleidend, want het gaat om de aankoopprijs van die PN. De restaurantprijs zou $55 zijn geweest.
Ik vermoed ook dat ze bij dat restaurant geen $2000 hebben betaald voor die Mouton.
Al zullen ze wel nog een tweede fles hebben moeten opentrekken voor die tafel heavy hitters die niet eens doorhadden dat ze 'goedkope' pinot aan het drinken waren in plaats van hun '89 Mouton...
23-10-2020, 06:09 PM
Bericht: #4
RE: Karaffen gewisseld...
Un mouton pour des cochons...

Vince

"there must be a reason why some people have such unhealthy obsessions about burgundy"
24-10-2020, 08:51 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-10-2020 om 08:51 AM door Rik Martens.)
Bericht: #5
RE: Karaffen gewisseld...
"Maar ik had wel pinot noir gevraagd, hé. Cabernet-sauvignon bij mijn boeuf bourguignon, waar haal je het uit? Geef hier al de tafeltjes eens zo'n fles en vraag wat ze ervan denken".

Aan het tafeltje waar ze de Mouton besteld hadden: "Pinot Noir? Cabernet-sauvignon? Wtf?".
24-10-2020, 10:04 AM
Bericht: #6
RE: Karaffen gewisseld...
(24-10-2020 08:51 AM)Rik Martens schreef:  "Maar ik had wel pinot noir gevraagd, hé. Cabernet-sauvignon bij mijn boeuf bourguignon, waar haal je het uit? Geef hier al de tafeltjes eens zo'n fles en vraag wat ze ervan denken".

Aan het tafeltje waar ze de Mouton besteld hadden: "Pinot Noir? Cabernet-sauvignon? Wtf?".

woeha

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
24-10-2020, 12:53 PM
Bericht: #7
RE: Karaffen gewisseld...
(24-10-2020 10:04 AM)Olivier schreef:  
(24-10-2020 08:51 AM)Rik Martens schreef:  Cabernet-sauvignon bij mijn boeuf bourguignon, waar haal je het uit? Geef hier al de tafeltjes eens zo'n fles en vraag wat ze ervan denken".

woeha

woeha

(samen lachen is dubbel plezier)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: