Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Michel Gros - Vosne Romanée
05-12-2020, 10:37 PM
Bericht: #1
Michel Gros - Vosne Romanée
Wat een eer om Michel Gros te mogen openen op dit forum. Toch wel een mooi domein uit de Gros dynastie.

Ik drink momenteel de Nuits Saint Georges Les Chaliots 2010. De laatste note op CellarTracker dateert van 2015. Dan denk ik, wat hebben jullie toch allemaal gemist. Want geduld wordt in deze beloond.
Deze wijn is volledig in de 2010 stijl HeartHeart
Rijp rood fruit, frambozen, natte steen ook. Er is ook een erg subtiele rubber toets. Dat klink misschien negatief, maar toch geeft het een extra cachet. En hoe fijn zit t toch allemaal verweven.

In de mond zet de wijn sappig aan. Opnieuw die pinoterende frambozen. De 2010 zuurtjes dansen als een ballerina tussen de fruitaromas. Zo fijn en zo elegant. Heerlijk gelaagd ook wanneer je de wijn lang in de mond houdt. De afdronk mag er ook wel zijn, amai. Het pijnlijkste is dat de fles leeg is, en ik wil nog. Hoe gaan we dat oplossen...
06-12-2020, 10:13 AM
Bericht: #2
RE: Michel Gros - Vosne Romanée
(05-12-2020 10:37 PM)Fre schreef:  De 2010 zuurtjes dansen als een ballerina tussen de fruitaromas.

applaus

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-12-2020, 11:12 AM
Bericht: #3
RE: Michel Gros - Vosne Romanée
Dat klinkt als een topper, en mooie TN!

Jammer dat ik weinig heb liggen uit de cote de nuit. Al die jaloersmakende omschrijvingen...

Kleinschalige importeur van voornamelijk Franse wijn. Houdt van klassieke wijnen


Ga naar locatie: