Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Schoepfer
23-12-2020, 09:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-12-2020 om 10:18 PM door Baldrick.)
Bericht: #1
Domaine Schoepfer
Pfersigberg GC 2011 Gewürztraminer

Ik heb weinig ervaring met Gewürztraminer en de keren dat ik het dronk was het vaak minder m'n ding. Nogal over the top van aroma's, de lychee en rozen worden je om het hoofd gesmeten en dan is er nog vaak dat lichtzoete kantje aan wat me meestal ook maar weinig kan bekoren. Maar in het land der blinden is eenoog koning.

Daarnet een ravioli met blauwe kaas topping gegeten en deze opengetrokken.
Licht goudgele kleur. De neus verraadt de druif, maar subtieler dan wat ik gewoon ben.
Wat lychee die mooi in balans is met wat mineraliteit, pompelmoes en een fijne kruidigheid en na wat lucht komt zelfs wat vanille vrij.
Een volle, filmende aanzet met een heleboel exotisch fruit erbij, de wijn heeft zeker wat restsuiker maar ik zou die toch niet als zoet catalogeren.
Misschien mist de wijn net dat tikkeltje zuren om het helemaal fris te houden maar verder een meer dan smakelijke sap.
Zoals wel vaker met aromatische wijnen gaat dit waarschijnlijk wel beter samen met een gerecht dan het zomaar in je zetel leeg te slurpen.

It's not a hangover, it's wine flu


Ga naar locatie: