Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Le Nid, Moulin à Vent
16-01-2021, 06:46 PM
Bericht: #1
Le Nid, Moulin à Vent
Tradition 2016, Moulin à Vent

Vrij broedende aroma’s van donkere kersen, en wat mineraliteit. Een neus die een sérieux uitstraalt. Intrigerend ook.
In de mond eerst aantrekkelijk fruit, maar daaronder ligt een uitgesproken structuur. Hier zit serieus beet op! De tannines zijn rijp en passeren goed, maar dit is eigenlijk nog te jong. Een paar jaartjes rust zullen deze wijn deugd doen. Toch geniet ik hier wel al van hoor. De combinatie van kracht en elegantie beloven veel goeds voor de toekomst.
Ik heb hier ook parcellaires van, maar die ga ik proberen lang te vergeten...

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
16-01-2021, 07:47 PM
Bericht: #2
RE: Le Nid, Moulin à Vent
Stond ook nog op mijn verlanglijstje.
Toch wel zot dat er tegenwoordig zoveel echte bewaar bojo’s gemaakt worden. 5 jaar is niet echt super jong meer. De vraag is dan hoe lang nog en wat gaat dat geven? Want veel tieners (of nog ouder) heb ik toch nog niet gedronken.
16-01-2021, 08:02 PM
Bericht: #3
RE: Le Nid, Moulin à Vent
(16-01-2021 07:47 PM)Fre schreef:  Stond ook nog op mijn verlanglijstje.
Toch wel zot dat er tegenwoordig zoveel echte bewaar bojo’s gemaakt worden. 5 jaar is niet echt super jong meer. De vraag is dan hoe lang nog en wat gaat dat geven? Want veel tieners (of nog ouder) heb ik toch nog niet gedronken.

Wel, ik heb deze wijn nu gedronken bij gelakt buikspek met spruitjes die geglazuurd zijn met honing en balsamico. Ow, ow, ow... wat een killer combination! En een zalig gerecht tout court! Het vlees valt gewoon uiteen, zo mals, en zo smaakvol. En dan deze wijn die daar doorsnijdt als een mes door boter. Bij dit gerecht is dit niet meer te jong, maar gewoon perfect.
Lang geleden dat ik nog eens zo in mijn nopjes was met een food wine pairing.

Voor de liefhebbers van het spek :

https://dagelijksekost.een.be/gerechten/...en-pickles

Doen! applaus

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
16-01-2021, 08:15 PM
Bericht: #4
RE: Le Nid, Moulin à Vent
(16-01-2021 08:02 PM)Olivier schreef:  
(16-01-2021 07:47 PM)Fre schreef:  Stond ook nog op mijn verlanglijstje.
Toch wel zot dat er tegenwoordig zoveel echte bewaar bojo’s gemaakt worden. 5 jaar is niet echt super jong meer. De vraag is dan hoe lang nog en wat gaat dat geven? Want veel tieners (of nog ouder) heb ik toch nog niet gedronken.

Wel, ik heb deze wijn nu gedronken bij gelakt buikspek met spruitjes die geglazuurd zijn met honing en balsamico. Ow, ow, ow... wat een killer combination! En een zalig gerecht tout court! Het vlees valt gewoon uiteen, zo mals, en zo smaakvol. En dan deze wijn die daar doorsnijdt als een mes door boter. Bij dit gerecht is dit niet meer te jong, maar gewoon perfect.
Lang geleden dat ik nog eens zo in mijn nopjes was met een food wine pairing.

Voor de liefhebbers van het spek :

https://dagelijksekost.een.be/gerechten/...en-pickles

Doen! applaus

Zelfs als notoir spruitjeshater krijg ik het water in de mond...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-01-2021, 10:12 PM
Bericht: #5
RE: Le Nid, Moulin à Vent
Klinkt fantastisch lekker inderdaad. Kook je ook aan huis? Smile
16-01-2021, 10:25 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-01-2021 om 10:29 PM door Innesto.)
Bericht: #6
RE: Le Nid, Moulin à Vent
Blij dit te lezen, dit was een domein wat ik op mijn lijstje had staan bij een volgende aankoop. Verkrijgbaar bij Christiaens, maar ook bij Vinetiq dat toch ook wel wat eigenzinnige maar zeer interessante domeinen in het assortiment heeft.

Bewaarpotentieel van deze Tradition Moulin à Vent een achttal jaar geven ze bij Vinetiq aan.

Le Nid zou volgens de Franse wijnpers vanaf jaargang 2017 nog een serieuze kwaliteitssprong genomen hebben, dit even terzijde.
17-01-2021, 12:53 PM
Bericht: #7
RE: Le Nid, Moulin à Vent
(16-01-2021 10:12 PM)Fre schreef:  Klinkt fantastisch lekker inderdaad. Kook je ook aan huis? Smile

Haha, dat kan geregeld worden Smile

Citaat:Le Nid zou volgens de Franse wijnpers vanaf jaargang 2017 nog een serieuze kwaliteitssprong genomen hebben, dit even terzijde.

Goed om weten, merci Innesto!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: