Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jean-Luc Mouillard, Jura
28-11-2021, 01:47 PM
Bericht: #1
Jean-Luc Mouillard, Jura
Op de beurs in Lille even langs geweest bij Jean-Luc Mouillard. Best aantrekkelijke wijnen in wit, en rode wijnen met een gigantisch doordrinkgehalte.

Gisteren de Bas de La Chaux 2018 opengetrokken, een Chardonnay (ouillé). In het glas een klassieke Bourgondische Chardonnay, met redelijk wat houtlagering, een boterig vetje, oogstappeltjes, én een mooi fraicheur. Vooral dat laatste maakt mij enthousiast, want met al de warme jaren recent is het soms wat zoeken achter die “ouderwetse” Bourgogne fraicheur. Hier dus wèl aanwezig.

Nu dag 2: een stuk fijner geworden! Geen eik meer in de neus, maar mooie frisse tonen die doen denken aan Chablis. In de mond nog altijd zalvend, maar niet meer boterig. Hout mooi geïntegreerd nu. Lange afdronk ook. Wow, hier hou ik wel van! Jammer dat ik maar één proefflesje meegenomen heb Sad

Prijs : 11,50€ applaus

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
27-02-2022, 11:35 AM
Bericht: #2
RE: Jean-Luc Mouillard, Jura
Le Curieux 2018, Côtes du Jura

Dit is een Savagnin ouillé, waarvan het vat aangevuld is dus en niet oxidatief opgevoed.

Gisteren gepopped and gepoured in het zonnetje aan een Jura liefhebber Wink

Direct aantrekkelijk neusje met wat mineraliteit, wat appeltjes en vooral ook een honingtoets. Dat laatste zou kunnen doen vermoeden dat de wijn wat zoet zijn, of al redelijk geëvolueerd is, maar vanaf de eerste indruk in de mond is het heel duidelijk dat dit helemaal droog is, en een mooie fraicheur heeft, met de zuurtjes die duidelijk aanwezig zijn, maar mooi geïntegreerd in de wijn. Een wijn met redelijk wat body. En een lange afdronk! Als je denkt dat de wijn weg is, komt de afdronk nog eens terug.

En dat aan de zeer redelijke prijs van 12,50€. Er vallen nog altijd ontdekkingen te doen! En dat is geruststellend.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: